Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko nainen juoda 4 vuotta lähes joka päivä viiniä ilman että maksa tuhoutuu?

Vierailija
10.11.2017 |

Olen juonut nyt pullollisen viiniä (11,5%) viitenä päivänä viikossa ja viiden vuoden ajan. Kävin maksa-arvoissa ja ne olivat normaalit, GT hieman yläkanttiin. Kuinka kauan maksa kestää?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli ainakin ennen vanhaan Etelä-Euroopassa normaali päiväannos, ja kyllä siellä useimmat maksat kestivät. Suomessahan nykylinja on sellainen, että Alkon myymälää päin ei pitäisi katsoa suojaamatta silmiä.

Vierailija
2/15 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juonut 30 vuotta n. pullollisen viiniä päivässä ja maksa-arvot ja muutkin mittarin lukemat täysin normaalit. Ikä 64 vuotta. 

Mutta en suosittele. Minulla on sosiaalisia haittoja kertynyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullollinen viiniä ja enemmänkin, tulee helposti juotua päivän mittaan aterioilla etelä-euroopassa.

Vierailija
4/15 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli alat-arvo ihan ok.

Viimeiset 12v aika lailla päivittäin viiniä.

Vierailija
5/15 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi. Olen juonut joka päivä viiniä lähes 20 vuotta.

T. Ranskassa asuva nainen

Vierailija
6/15 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetko, että olet alkoholiriippuvainen? Pystyisitkö olemaan esim. 3 pv kokonaan ilman alkoholia?

Vierailija
7/15 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi juoda, joka päivä ja paljon kauemminkin, vieläpä runsaasti. En kyllä suosittele, mutta siitä on mahdollista selvitä maksan tuhoutumatta. En tosin tiedä millä todennäköisyydellä.

t: kokemusta on

Vierailija
8/15 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raittiin kodin tyttärenä olin ihmeissäni Ranskassa au pairina. 

Ihmiset litkivät viiniä vähän joka välissä. Perheen raskaana olevakin nainen joi ystävättärien kanssa (heistäkin osa raskaana) lounaalla pari lasia viiniä. Päivällisellä taas pari ja iltapuhteiksi vielä pari. 

Varmasti pullollisen, ellei enemmänkin päivässä. Tämä oli 90-luvun alussa, jolloin kyllä oli tiedossa alkoholin haitat sikiölle ja tietysti muutenkin. 

Noh... tutkijatohtorina Yhdysvalloissa on nyt tämä mahassa ollut lapsi. Onko ihan propagandaa koko alkoholin haitallisuus hallitusti käytettynä?

Onko Ranskassa enemmän vammaisia lapsia?

Vierailija
9/15 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se elämä etenee niinkin, että aina on alkoholia veressä. Se kuitenkin näkyy käytöksestäsi, ja voit miettiä, kuinka moni ns. läheisistäsi oikeasti arvostaa sinua ja kuinka moni on läheisesi vain pakosta.

Minunkin äitini joi joka päivä pullollisen viiniä, joskus väkevämpääkin. Töissä kävi ja autoa ajoi, mitäs sitä pienessä kunnassa kukaan olisi perään kytännyt. Kun hän päätti kuusikymppisenä lopettaa juomisen, oli myöhäistä ihmetellä, mikseivät lapset ja lastenlapset enää olleet kiinnostuneita. Toivottavasti on hänellä nyt mukava ja raitis loppuelämä yksinään.

Maksa on uusiutuva elin. Toisilla maksa kestää enemmän, toisilla vähemmän. Elimistö on kuitenkin jatkuvassa myrkytystilassa, minkä takia saattaa kehittyä muita kuin maksasairauksia.

Vierailija
10/15 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koetko, että olet alkoholiriippuvainen? Pystyisitkö olemaan esim. 3 pv kokonaan ilman alkoholia?

Kyllä tissuttelija pystyy olemaan kolme päivää ilman alkoholia. Kolmea kuukautta ei pysty, silloin on jo liian kovat vieroitusoireet päällä.

Vierailija
11/15 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raittiin kodin tyttärenä olin ihmeissäni Ranskassa au pairina. 

Ihmiset litkivät viiniä vähän joka välissä. Perheen raskaana olevakin nainen joi ystävättärien kanssa (heistäkin osa raskaana) lounaalla pari lasia viiniä. Päivällisellä taas pari ja iltapuhteiksi vielä pari. 

Varmasti pullollisen, ellei enemmänkin päivässä. Tämä oli 90-luvun alussa, jolloin kyllä oli tiedossa alkoholin haitat sikiölle ja tietysti muutenkin. 

Noh... tutkijatohtorina Yhdysvalloissa on nyt tämä mahassa ollut lapsi. Onko ihan propagandaa koko alkoholin haitallisuus hallitusti käytettynä?

Onko Ranskassa enemmän vammaisia lapsia?

Sama kokemus vähän aiemmin eli 80-luvulta. 

Lapsillekin juotettiin päivällispöydässä viiniä, joskin vedellä laimennettuna. 

Ihan kaikista tuli normaaleita tietoni mukaan. Raskaana olevatkin joivat ihan iloisesti viiniä. 

Vierailija
12/15 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tissuttelija pystyy olemaan kolme päivää ilman alkoholia. Kolmea kuukautta ei pysty, silloin on jo liian kovat vieroitusoireet päällä.

Miten määrittelet tissuttelun?

Vieroitusoireita ei tule vähäisestä käytöstä tai ainakaan fyysisiä. Ehkä tarkoitat muuta. 

Vierailija
13/15 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join eron jälkeen 3 litran hanan parissa päivässä. Jotain kolme hanaa viikossa ja yksi pullo väkeviä. Melkein vuoden olin aika putkessa. Ei näkynyt maksa-arvoissa.

Vierailija
14/15 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa se elämä etenee niinkin, että aina on alkoholia veressä. Se kuitenkin näkyy käytöksestäsi, ja voit miettiä, kuinka moni ns. läheisistäsi oikeasti arvostaa sinua ja kuinka moni on läheisesi vain pakosta.

Minunkin äitini joi joka päivä pullollisen viiniä, joskus väkevämpääkin. Töissä kävi ja autoa ajoi, mitäs sitä pienessä kunnassa kukaan olisi perään kytännyt. Kun hän päätti kuusikymppisenä lopettaa juomisen, oli myöhäistä ihmetellä, mikseivät lapset ja lastenlapset enää olleet kiinnostuneita. Toivottavasti on hänellä nyt mukava ja raitis loppuelämä yksinään.

Maksa on uusiutuva elin. Toisilla maksa kestää enemmän, toisilla vähemmän. Elimistö on kuitenkin jatkuvassa myrkytystilassa, minkä takia saattaa kehittyä muita kuin maksasairauksia.

No ei ole koko ajan alkoholia veressä. Jos sen puolikkaan pullon juon vaikka klo 17-20 niin on jo pikkutunneilla täysin selvä.

Alkoholi ei myöskään automaattisesti aiheuta sosiaalisia haittoja, mutta tätähän on turha yrittää selittää teille jotka yhden kokemuksen perusteella olettavat kaikkien alkoholia käyttävien olevan samanlaisia 🙄

Vierailija
15/15 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa on vähemmän tilastoituja vammaisia ja neurologisesti poikkeavia lapsi kuin täällä. 

Tilastointi poikkeaa kuitenkin meidän vastaavasta. Mutta lopputulemana voidaan pitää, ettei ainakaan enemmän. 

Että kumma juttu... Täällähän on suunnilleen lapsensa pahoinpitelijä, jos yhden kuohuviinilasillisen ottaa raskaana ollessaan.