Iltasanomat ja valovoimainen Maria Jungner, mitä mä just luin?!?
Pikkusen liioittelun makua tuo ylistys
https://www.is.fi/viihde/art-2000005443139.html
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Tota. Mulla on puhjennut munasarjakysta viimeisen 5 v aikana 3 kertaa. Kertaakaan ei ole sairaalaan otettu. Ehkä julkkiksia kohdellaan eri lailla sitten. Annettiin vain antibioottikuurit koraan, kun sitähän seuraa vatsakalvon tulehdus. Lopulta leikattiin endometrioosi pois. Kyllä se siis kivuliadta on, kun se puhkeaa, mutta tuo juttu on kyllä aika liioiteltuun sävyyn tehty, ihan kuin sairaalaan oikein otettaisiin. Tai ehkä Espoossa itetaan, mutta ei Helsingissä, jossa jonotin pelkästään sairaalan pääivystykseen monta tuntia tutkimuksiin.
Minulla puhkesi heinäkuussa kysta ja olin kyllä KYSissä 3vrk. Enkä saanut antibiootteja.
no, olihan järisyttävä uutinen ja Maria riensi heti lehteen soittamaan...MIKSI?
Ai, mulla huomattiin gynen tarkistuksessa, että on vähän aikaa sitten kysta puhjennut. That's it. Ihmettelin vaan, että onhan kovat menkkakivut. Tosin, mulla on aina myös ovulaation aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tota. Mulla on puhjennut munasarjakysta viimeisen 5 v aikana 3 kertaa. Kertaakaan ei ole sairaalaan otettu. Ehkä julkkiksia kohdellaan eri lailla sitten. Annettiin vain antibioottikuurit koraan, kun sitähän seuraa vatsakalvon tulehdus. Lopulta leikattiin endometrioosi pois. Kyllä se siis kivuliadta on, kun se puhkeaa, mutta tuo juttu on kyllä aika liioiteltuun sävyyn tehty, ihan kuin sairaalaan oikein otettaisiin. Tai ehkä Espoossa itetaan, mutta ei Helsingissä, jossa jonotin pelkästään sairaalan pääivystykseen monta tuntia tutkimuksiin.
Minulla puhkesi heinäkuussa kysta ja olin kyllä KYSissä 3vrk. Enkä saanut antibiootteja.
Onpa outoa. Hoitokäytännöt siis vaihtelevat paikkakunnittain. Mulle annettiin joka kerralla vain antibioottiresepti.
Ei täällä Helsingissä hoideta melkein kuin kuolemantauteja sairaalassa. Kun olin nimittäin siinä endometrioosileikkauksessa sitten, lähetettiin jo samana päivänä kotiin nukkumaan. Sain komplikaationa sisäisen verenvuodon ja tulehduksen, kuume sahasi monta päivää 38,5 tienoilla ja oli aivan hirveät vatsakivut. Menin sitten sinne päivystykseen taas, niin lähettivät uudestaan kotiin antibiootin kanssa. En ymmärrä miten sairas pitää olla, että saisi olla yötä sairaalassa.
Ehkä riippuu tapauksestakin, tai hoitokäytännöistä, en tiedä? Minulla kun tuo oli puhkeamaisillaan, otettiin päivystyksenä sairaalaan ja tähystyksellä puhdistettiin. Lääkäriin menin, koska kivut olivat niin kovat, etten pystynyt enää lainkaan esim. istumaan.
Vierailija kirjoitti:
mulla tuli niin pahat vatsakivut, että oli pakko mennä päivystykseen. Lääkäri totesi vain, että luultavasti kysta puhjennut. Ei antibiootteja, ei mitään. Ei myöskään puhunut vatsakalvon tulehduksen vaarasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa outoa. Hoitokäytännöt siis vaihtelevat paikkakunnittain. Mulle annettiin joka kerralla vain antibioottiresepti.
Ei täällä Helsingissä hoideta melkein kuin kuolemantauteja sairaalassa. Kun olin nimittäin siinä endometrioosileikkauksessa sitten, lähetettiin jo samana päivänä kotiin nukkumaan. Sain komplikaationa sisäisen verenvuodon ja tulehduksen, kuume sahasi monta päivää 38,5 tienoilla ja oli aivan hirveät vatsakivut. Menin sitten sinne päivystykseen taas, niin lähettivät uudestaan kotiin antibiootin kanssa. En ymmärrä miten sairas pitää olla, että saisi olla yötä sairaalassa.
Onpa erikoista. Itse olen kyllä saanut pääsääntöisesti hyvää hoitoa kystien, endon ym. kanssa. Herkästi on otettu osastolle antibioottitippaan tai tarkkailtavaksi, vaikka itse olisin halunnut mieluummin kotiin sen lääkereseptin kanssa. Hoidettavana olen ollut Jorvissa, Kätilöopistolla ja Nkl:lla.