Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HALUUN KOIRAN

Diskriminantti
09.11.2017 |

Kertokaa millasia koiria teillä on ja antakaa mulle vähän neuvoi kuinka saan äitin antaan mulle luvan omaan koiraan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ihan aluksi tutustua todella tarkkaan eri koirarotuihin, jotta osaat perustella äidillesi miksi juuri haluamasi koira olisi teille hyvä. Esim. villakoirat eivät haise koiralle lainkaan, niistä ei lähde karvaa, ovat helppoja kouluttaa. Toisaalta ne voivat olla aika kovaäänisiä ja trimmaaminen on välttämätöntä. Moni ajattelee, että "juu juu, itse trimmaan", mutta suurimmalta osalta se kyllä jää tekemättä. Eli rahaa pitää olla varattuna noin joka toinen kuukausi trimmaukseen. 

Dobermann taas on hiljainen, siitä on turvaa ja lyhyen turkkinsa ansiosta siisti, mutta huomattavasti vaativampi koulutuksen suhteen. En tiedä ikääsi, mutta kovin nuorille sitä ei voi suositella. 

Joka rodussa on omat hyvät ja huonot puolensa, mieti mitkä juuri teidän perheessänne on niitä ominaisuuksia jotka sopisivat. Muiden kokemuksetkin toki ovat arvokkaita, mutta eivät vielä kerro sitä, onko koira juuri sinun perheesi tilanteeseen sopiva. 

Vierailija
2/6 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa odottaa että olet aikuinen, hommaat sitten niin monta koiraa kuin haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suuri juttu varmaan on se, että pystyisit jotenkin vakuuttamaan äitisi siitä, että dinä todellakin hoitaisit koiran. Olet ilmeisesti teini, joten mission impossible.

Meillä on koira silloin 12-vuotiaan halusta. Misdään vaiheessa ei ollut harhakäsitystä siitä, että minähän äitinä sen koiran hoidan. Perheen isä sanoi jo heti harkintavaiheessa että hän rahoittaa ja rapsuttelee, mutta ei hoida.

Olemme vaatineet koiran "emännältä" että hän hoitaa aamuisen pissatuksen niin pitkänä että se riittää siihen että ensimmäinen sisaruksista tulee kotiin koulusta ja huolehtii aamulla että kupissa on raikasta vettä riittävästi ja myös nappuloita. Lisäksi hänen velvollisuutensa on hoitaa kaikki muut ulkoilutukset mitkä mahdollisia, itse tosin tykkään tehdä päivän pitkän lenkin (n. 1 h) koiran kanssa.

Nyt kun teini on 16 v. hän myös pesee koiran ja leikkaa kynnet.

Mutta esim. työläs trimmaus on minun hommaani, mutta ei se mitään kivaa ole.

Meillä on Bichon Frise

Vierailija
4/6 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No suuri juttu varmaan on se, että pystyisit jotenkin vakuuttamaan äitisi siitä, että dinä todellakin hoitaisit koiran. Olet ilmeisesti teini, joten mission impossible.

Meillä on koira silloin 12-vuotiaan halusta. Misdään vaiheessa ei ollut harhakäsitystä siitä, että minähän äitinä sen koiran hoidan. Perheen isä sanoi jo heti harkintavaiheessa että hän rahoittaa ja rapsuttelee, mutta ei hoida.

Olemme vaatineet koiran "emännältä" että hän hoitaa aamuisen pissatuksen niin pitkänä että se riittää siihen että ensimmäinen sisaruksista tulee kotiin koulusta ja huolehtii aamulla että kupissa on raikasta vettä riittävästi ja myös nappuloita. Lisäksi hänen velvollisuutensa on hoitaa kaikki muut ulkoilutukset mitkä mahdollisia, itse tosin tykkään tehdä päivän pitkän lenkin (n. 1 h) koiran kanssa.

Nyt kun teini on 16 v. hän myös pesee koiran ja leikkaa kynnet.

Mutta esim. työläs trimmaus on minun hommaani, mutta ei se mitään kivaa ole.

Meillä on Bichon Frise

Kai sinä kuitenkin valvoit hoidon toteutumista, etkä vain heittänyt kakaralle, että sitten hoidat sen, minä en siihen koske ja sitten vain jätit oman onnensa nojaan?

Onko teillä koiralla koko ajan ruokaa tarjolla?

Vierailija
5/6 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 16-vuotias ja minulla on kokemusta kodin kahdesta koirasta, joista toinen on vähän luonneoikku, mutta hallittavissa. Tiedän että pystyisin hoitamaan koiran, mutta tiedän myös osan koirista olevan liian haastavia minulle (esim. husky)

Asiaa myös vaikeuttaa se, että meillä kotona on kaksi kissaa, koira, hevonen ja poni. Mutta olen itse muuttamassa ensivuonna opintojen perässä pois kotoa, niin tahtoisin koiran mukaani, enkä lähteä yksin. Tahtoisin koiran siis mahdollisimman äkkiä, että saan sen koulutettua ja totutettua ennen lähtöäni mihinkään.

Tahttoisin ison rodun, mutta tyydyn varmaan pieneen, kun se on helpompi ottaa mukaan pieneen kerrostalo asuntoon. En vaadi koiralta papereita tai edes puhdasrotuisuutta, vaan seurallisuutta ja vietittömyyttä, että se ei söisi kissaani. Toiveena olisi myös uros koira ja nimeksi tulisi Jymy, mutta voin ottaa naaraankin.

Ja kiitos neuvostasi :)

Vierailija
6/6 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksistanne*

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi