Voinko myydä auton vaikka rekisteröintitodistus puuttuu?
Siirrettiin miehen auto mun nimiin ja nyt se pitäis myydä mutta se rekisteröintitodistus, jossa on mun nimi hukkui johonkin.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Hae katsastuskonttorilta uusi. Ei se ole sen vaikeampaa.
Ok!!! Voiko mies myydä sen ilman mun lupaa? Meillä tuli siis juuri ero ja mies uhkaa hakea auton pois multa. Sillä on autonavaimet.
höh trafin sivulta näkee rekisteröinnin kenen nimessä se on, ei sitä voi myydä ilman uovutussopimusta jonka tekee omista trafin sivulle, nykyään ei ole paperisia rekisterintitodistuksia enää
Öh. Kummallakaan ei siis ole rekisteröintitodistusta, jolla todistaa omistajuus. Katsastuskonttorilla on tieto kumman nimissä auto virallisesti on ja siitä saa todistuksen, mutta jos auto on edelleen miehen nimissä paperilla, et voi uutta todistusta omiin nimiisi saada. Rekkarin kanssa sit poliisille, jos ei avaimia luovuta.
Se rekisteritokari on mitä luultavammin miehen hallussa. Tarkista omilla pankkitunnuksilla Trafin sivuilta mitä siellä auton tiedoissa lukee.
Menet verkkopankki tunnuksilla Trafin sivuille ja katsot omistatko auton yksin. Jos omistat auton yksin tarvitsee sinun tehdä autosta varmenne joka luovutetaan oston yhteydessä uudelle omistajalle. Myös luovutusilmoitus on hyvä tehdä (sekin onnistuu trafin sivulla)
mikäli taas auto on kummankin teidän omistuksessa niin kumpi tahansa voi tehdä myynnin jota toisen omistajan ei tarvitse edes hyväksyä..
rekisteritokari katsastusasemalta KAI maksaa. Paperiluovarit ilman rek.todistusta maksaa.
tiedän koska monta autokauppaa tehty vaikka autoja ollut pelkästään toisen nimissä tai molempien.
Jos se on miehen auto, niin miksi et anna sen myydä sitä?
Maksaa kympin katsastuskonttorissa.Paperia ei enää tarvitakaan kuin ilmoitusosa myytäessä auto.
Vierailija kirjoitti:
Maksaa kympin katsastuskonttorissa.Paperia ei enää tarvitakaan kuin ilmoitusosa myytäessä auto.
Onko nyt varma että se on sinun nimissäsi? Muuten et voi myydä.
Miksi mies ei saa muydä omistamaansa autoa? Haltija ei ole auton omistaja.
Helpoiten hoituu heti kun lähetät tekstiviestin ABC123 (sun auton rekisterinumero inman väliviivaa) numeroon 16400. Tulee mm. omistajatieto.
Siis on mun nimissä. Minä omistaja. Mutten tiedä onko mies joku haltija tai vast. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok!!! Voiko mies myydä sen ilman mun lupaa? Meillä tuli siis juuri ero ja mies uhkaa hakea auton pois multa. Sillä on autonavaimet.
Jos myy, joutuu väärentämään sun allekirjoituksen ja se on petos.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita sitäkään.
Jos auto kerran on sinun nimissäsi eikä mies suostu palauttamaan avaimia, ja varsinkin jos aikoo hakea auton pois, käänny poliisin puoleen. Ihan sen tulevan omistajan vuoksi epäselvyydet täytyy hoitaa ennen myyntiä. Mitään muuta paperia et tarvitse kuin kauppakirjan.