Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulosotto!! Miten voin maksaa ja onko takaisin maksamissa järkeä?

Vierailija
08.11.2017 |

Minulla on ulosotossa velkoja paljon..
Olen tällä hetkellä opiskelija, mutta tahtoisin silti alkaa maksamaan velkojani takaisin. Edes sen 100euroa kuukaudessa. Onko mahdollista maksaa vain 100euroa kk? Ja minne sen maksan?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ulosottomiehelle.

Vierailija
2/20 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tällä hetkellä opiskelija, mutta tahtoisin silti alkaa maksamaan velkojani takaisin. Edes sen 100euroa kuukaudessa. Onko mahdollista maksaa vain 100euroa kk? Ja minne sen maksan?[/q

Paljon olet velkaa. Sano se summa, niin voin kertoa saatko diilin 100e kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tällä hetkellä opiskelija, mutta tahtoisin silti alkaa maksamaan velkojani takaisin. Edes sen 100euroa kuukaudessa. Onko mahdollista maksaa vain 100euroa kk? Ja minne sen maksan?[/q

About 6 000euroa

Vierailija
4/20 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä sikäli järkeä, että koko ajanhan se summa kasvaa korkoa. Toisaalta 100 euron lyhennyksestä menee merkittävä osa perintäkuluihin, joten loppusumma ei sillä juuri lyhene. Itse lyhennän noin 800 eurolla/kk ja siitä melkein satanen menee pelkkiin kuluihin.

Mutta uo-mieheen kannattaa tosiaan olla yhteydessä.

Vierailija
5/20 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei oikeesti - 6000 euroa ei ole paljon. Tuo on selvästi vähemmän kuin esim. tyypillinen opintolaina. Vai unohtuiko yksi nolla perästä? Kun velkaa on tuon verran niin kannattaa ehdottomasti yrittää lyhentää, jos se vain muille osapuolille sopii. Lyhentämisessä on järkeä silloin kun velka todella lyhenee. Tilanne olisi täysin toinen, jos velkaa olisi niin paljon, että lyhennyssumma riittäisi kattamaan korkeintaan korot.

Vierailija
6/20 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi tuhatta on todella vähän. Ja kun olet opiskelija, niin tulosi on varmasti niin pienet että 100€ sopimuksen saat helposti, koska sulta ei ole tähän mennessä mitään ulosmitattu, se tarkoittaa sitä että sinut on todettu varattomaksi, eli sinulla ei ole varaa maksaa nyt mitään. Sitten kun pääset töihin, sinulla on 3kk oikeus olla töissä ennenkuin ulosmittaus palkasta alkaa, se pitää vaan itse pyytää, automaattisesti ne ei sitä anna. Samoin pitää muistaa että sinulla on kaksi kuukautta vuodessa oikeus vapaakuukauteen, eli ulosmittausta ei oteta kuin 10kk vuodesta. Vapaakuukausi kannattaa ottaa siihen kuukauteen kun kesälomarahat maksetaan.

Oletko ottanut opintolainan  mihin sinulla on opiskelijana oikeus? Kuinka kauan opiskelusi vielä kestää? Oletko töissä opiskelun ohessa?

Vierailija
7/20 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

About 6 000euroa

Jos uo- mies ei saa sulta nyt penniikään, niin odota että se lähettää takasin sen sinne perintätoimistoon. Noi paperit seilaa edes takas niillä. Sitten kun sulta perintätoimistosta paperi, niin niiden kans teet ton 100e sopparin. Uo-mies ei sovi tosta 100ekk. Tiedän siis mistä puhun, kun olen käsitellyt noita asioita ennen.

Vierailija
8/20 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

About 6 000euroa

Jos uo- mies ei saa sulta nyt penniikään, niin odota että se lähettää takasin sen sinne perintätoimistoon. Noi paperit seilaa edes takas niillä. Sitten kun sulta perintätoimistosta paperi, niin niiden kans teet ton 100e sopparin. Uo-mies ei sovi tosta 100ekk. Tiedän siis mistä puhun, kun olen käsitellyt noita asioita ennen.

Ja ulosottomies ilmoittaa Luottotietorekisteriä pitävälle yritykselle varattomuus-esteen jos ei saa sinulta mitään perittyä, jolloin menetät automaattisesti luottotietosi kolmeksi vuodeksi. Tämä kolmen vuoden luottotiedottomuus on voimassa niin kauan, kunnes koko velka on maksettu ja se kolme vuotta lähtee kulumaan siitä päivästä kun velkasaldo on nolla. On ihan turha yrittää saada mm. uutta puhelinliittymää, auton vapaaehtoista vakuutusta - kaskosta puhumattakaan, mitään osamaksulla, pankkikorttia... listaa voisi jatkaa loputtomiin. EI KANNATA MENETTÄÄ LUOTTOTIETOJAAN 6000€ summan vuoksi. Siinä menee monta vuotta elämästä ihan keturalleen. Nimimerkillä, kokemusta on.

Vierailija
9/20 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tuohan on ihan höpö höpö summa. Mulla on ulosotossa 30 tuhatta ja miehellä 90 tuhatta. Mies tosin on onneksi velkajärjestelyssä. 

Vierailija
10/20 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuestako maksat 100 euroa kuukaudessa velkoja vai oletko töissä?

Vierailija
11/20 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohiksena, oon aina miettinyt et miten ihmiset saa näin paljon velkaa itelleen? Ja niin et menee ulosottoon?

Vierailija
12/20 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mietit summaa, minkä maksat, ota huomioon myös tämä:

"Ulosottomaksujen määrät ovat seuraavat:

Taulukkomaksu (Muutokset voimaan 1.11.2009)

Peritty saaminen tai sen osa

* enintään 14 euroa, taulukkomaksu 2,50 euroa

* yli 14 euroa mutta enintään 27 euroa, taulukkomaksu 5,00 euroa

* yli 27 euroa mutta enintään 67 euroa, taulukkomaksu 7,00 euroa

* yli 67 euroa mutta enintään 165 euroa, taulukkomaksu 12,00 euroa

* yli 165 euroa mutta enintään 335 euroa, taulukkomaksu 27,00 euroa

* yli 335 euroa mutta enintään 670 euroa, taulukkomaksu 56,00 euroa

* yli 670 euroa mutta enintään 1 680 euroa, taulukkomaksu 84,00 euroa

* yli 1 680 euroa mutta enintään 8 400 euroa, taulukkomaksu 134,00 euroa

* yli 8 400 euroa, taulukkomaksu 210,00 euroa"

Maksat siis joka kerta kun maksat.

Vierailija
13/20 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on paljon kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

About 6 000euroa

Ja ulosottomies ilmoittaa Luottotietorekisteriä pitävälle yritykselle varattomuus-esteen jos ei saa sinulta mitään perittyä, jolloin menetät automaattisesti luottotietosi kolmeksi vuodeksi. Tämä kolmen vuoden luottotiedottomuus on voimassa niin kauan, kunnes koko velka on maksettu ja se kolme vuotta lähtee kulumaan siitä päivästä kun velkasaldo on nolla. On ihan turha yrittää saada mm. uutta puhelinliittymää, auton vapaaehtoista vakuutusta - kaskosta puhumattakaan, mitään osamaksulla, pankkikorttia... listaa voisi jatkaa loputtomiin. EI KANNATA MENETTÄÄ LUOTTOTIETOJAAN 6000€ summan vuoksi. Siinä menee monta vuotta elämästä ihan keturalleen. Nimimerkillä, kokemusta on.

yksi merkintä jos on ,nii seo kaks vuotta. Luotot lähtee takas päin heti siitä päivästä ku eka maksu on lähteny velkojalle. mul oli kyse yhestä summasta. kokemust on

Vierailija
14/20 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tyhmänä nuorena jätin ihan pieniä summia ulosottoon, ne sitten kasvoivat vuosien varrella korkoa koron päälle ja lopulta maksettavan olikin yli 10000e, vaikka alkusumma oli jotain 1500e.

Nyt makselen loppuja velkoja ja olen kaiken maksanut kevääseen mennessä.

Ihanaa olla vapaa tuosta taakasta pian!

Yksi hyvä puoli jonka luottotiedottomuudesta opin on se, että olen oppinut säästämään tarvittavan summa tarvittavaan asiaan.

Eli, enää en ostaisi osamaksulla/luotolla esim. TV:tä, vaan osaan säästää summan.

Kova opetus, mutta jotain positiivistakin nuoruuden hölmöilyistä.

Vierailija
15/20 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

About 6 000euroa

Jos kyseessä on luotto- tai laskusaatava niin luottotiedot on jo menneet käräjäoikeuden tuomiosta. Yksi merkintä kestää 3v, jos sinä aikana tulee uusi merkintä, niin ensimmäisen säilytysaika pitenee 4 vuoteen. Merkinnän säilytysaika katsotaan siitä päivästä jolloin se on syntynyt, eikä siitä milloin velka on maksettu. Velka voi olla edelleen maksamatta, mutta jos merkinnän laittamisesta on se 3v tai 4v, riippuen kumpi yllä mainituista keisseistä kyseessä, niin merkintä poistuu. Maksamalla velan saa siitä pyynnöstä ilmoituksen maksuhäiriömerkinnän viereen, mutta merkintä ei silläkään poistu. Paitsi suppean ulosoton estemerkintä.

Vierailija
16/20 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

About 6 000euroa

Jos kyseessä on luotto- tai laskusaatava niin luottotiedot on jo menneet käräjäoikeuden tuomiosta. Yksi merkintä kestää 3v, jos sinä aikana tulee uusi merkintä, niin ensimmäisen säilytysaika pitenee 4 vuoteen. Merkinnän säilytysaika katsotaan siitä päivästä jolloin se on syntynyt, eikä siitä milloin velka on maksettu. Velka voi olla edelleen maksamatta, mutta jos merkinnän laittamisesta on se 3v tai 4v, riippuen kumpi yllä mainituista keisseistä kyseessä, niin merkintä poistuu. Maksamalla velan saa siitä pyynnöstä ilmoituksen maksuhäiriömerkinnän viereen, mutta merkintä ei silläkään poistu. Paitsi suppean ulosoton estemerkintä.

Lisään vielä, että samasta velasta voi toki saada useita merkintöjä. Joka kerta kun asia viedään ulosottoon ja siellä todetaan varattomaksi, pamahtaa uusi merkintä tietoihin.

Vierailija
17/20 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan on maksettava, eikös juu, kaikki minkä maailmassa velkaantuu. Itsehän olet itsesi noihin velkoihin ajanut. Oliko pakko ottaa pikaluottoja ja / tai ostaa osamaksulla, kun ei oikeasti ollut varaa.

Vierailija
18/20 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa maksaa. Joskus ne kuitenkin haluaa rahansa takaisin ja korot juoksee koko ajan.

Vierailija
19/20 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/20 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko nostaa opintolainan jos on ulosotossa? Tulisi paljon halvemmaksi maksaa velka opintolainalla pois kuin maksella ulosottokuluja ja korkoa.