Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pottapohdintaa

ihmettelevä
08.11.2017 |

Hei!

Olen 24v nainen ja elämääni on kuluneen vuoden aikana tulleet uusi mies ja hänen mukanaan äskettäin 3-vuotiaaksi kääntynyt poika. Minua on alkanut askarruttaa näin lapsista aikaisemmin melko kaukana pysytelleenä ja ainain toistaiseksi lapsettomana, että onkohan tämän mieheni pojan kohdalla tehty virheitä "pottaopetuksessa", kun ei nyt hieman yli 3-v osoita mitään ymmärrystä potalla käymiseen.

Ymmärtääkseni alle 2,5-vuotiaana tätä muksua ei käytetty potalla lainkaan, olikohan nuorille vanhemmile vaipan vaihto helpompaa, kuin minkäänlainen potta-opetus. Itse aloin muksun ollessa tuossa iässä ihmettelemään, että eikös ala olla aika kookas vaippoihin (tämä poika ikäisiään huomattavasti suurempi, menisi 4-5-vuotiaasta kokonsa puolesta).

Potalle alettiin kunnolla harjoitella tämän jälkeen, on palkittu, on ollut vaipatta jne. Nyt neuvolassa on sanottu vanhemmille, että vaipat pidettävä jalassa ja potalla ei saa käyttää kuin pari kertaa päivässä (aamulla ja ehkä illalla ruuan jälkeen) tämä mielestäni outoa, ikään kuin opettelu kokonaan keskeytettäisiin. Poika ei ole vastustanut kummemmin potalla käyntiä ja joskus onnistunutkin tekemään pottaan tarpeet.

Onkohan joku herkkyysvaihe mennyt ohi? Kai hän ennen kouluikää on pois vaipoista, mutta miten vanhemmat saati sitten hoitajat edes raaskivat vaihtaa noin ison lapsen vaippaa ( sontaa on melko lailla siellä) ja lopettaa kuivaksi opettamisen.....?? ihmettelen vaan :D

En nyt varsinaisesti tilanteesta stressaa, olen ehkä vain hieman ärsyyntynyt, että noin fiksu "pieni ihminen", joka jo sujuvia lauseitakin muodostaa, pitää vielä vaippaa. Lapset taitavat kehittyä eri tahtia ja minä en varmaan sitten jotenkin ymmärrä tätä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no. Itsellä lähipiirissä oli 3v vaipoissa, joka itse puki itselleen uuden vaipan ja otti pissaisen pois. (Housumallinen)

Nykyään ihan normaalisti käy vessassa 4v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan