Minkä nimisiä lapsia on lähipiiriisi syntynyt vuoden sisällä?
Kommentit (1116)
Anni, Pihla, Alisa, Olivia, Lili
Onni, Väinö x2, Viljami, Veeti, Eeli, Elia
Vuosi sitten tytär kastettiin emiliaksi
Lisäksi leona, pauli ja iisa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noomi, nooa ja eemu, mitä helvettiä.... puhevikanimiä.
Tai noin puolitoistavuotiaan käyttämiä lempinimiä
Eemu on varmaan harvinaisempi johdannainen Teemusta tai Eemistä, mutta Noomi ja Nooa ovat kyllä hyvin vanhoja nimiä, mielestäni kauniita, ja pari näitä tiedänkin vaikkei aivan lähipiirissä...
Vihaa ilmeisesti ropisee niiden selkeästä raamatullisuudesta? Noomi (hepreaksi ="kaunis/onnellinen") oli Ruutin rakas anoppi, ja erityisesti maailmalla muodossa Naomi. Raamatun kertomus Nooasta taas lienee länsimaista yleistietoa? Nimi on kyllä suosittu kristillisten piirien ulkopuolellakin, kuten suuri osa yleisesti käytössä olevista Raamatun-nimistä (mm. Johanna, Maria, Eeva, Markus, Johannes ja Luukas johdannaisineen).
Itsekin tietenkin tykkään toisista nimistä enemmän kuin toisista, mutta olen täälläkin alapeukuttanut vain selkeitä vitsikommentteja ja muiden nimien haukkujia riippumatta tykkäänkö niistä haukutuista (todellisista) nimistä itsekään. Monennimistä vauvaa on mullekin lähipiiriin syntynyt, ja oma kuopus mahassa myös saa nimen top50-listojen ulkopuolelta, just siksi kun ikää on 36 ja vauvoja vähintään fesekavereilla jo satoja (1-4 -lapsen perheissä), ja on kiva jos nimi ei oo tullut tutuilla vastaan. :) Tiedän että monet ei rajoitu näin, mutta esikoiselle valittiin nimi samalla idealla ja paljon ollaan tykätty.
"Minkä nimisiä lapsia on lähipiiriisi syntynyt vuoden sisällä?"
Kaikki ovat syntyneet nimettöminä.
Silja, Jarno, Eelis. Ei ole paljoa enää vauvoja tuttavapiirissä.
Aika lyhyitä nimiä on nykymuoti. Tuleekohan jossain vaiheessa Kukka-Maariat ja Marja-Leenat muotiin, mutta jollain uudella twistillä. Kielo-Leena, Jadaliina, Sofi-Myriel, mitä ne nyt sitten olisivat nykykielessä.
Hugo Ruotsissa ja Lenni Suomessa, Liam Australiassa ja Naomi Belgiassa.
Tällaisia nimiä nyt meidän vauvamarkkinoilla.
Johtuu varmaan tuo yleisyys siitä, kun lähes kaikki (naisen) ia-loppuiset nimet rimmaa minkä tahansa etunimen kanssa