Kirja joka mielestäsi kaikkien pitäisi lukea
Voi olla fiktiota tai tietokirjallisuutta. Sellainen kirja joka voi muuttaa ihmisen elämän, opettaa jotain tärkeää tai vaikka rikastaa ihmisen sisäistä maailmaa.
Kommentit (147)
LÖYSIN JUMALAN VALTAKUNNAN
Kirja kertoo ihmisistä jotka ovat saaneet parannuksen armon.
Länsimaalaiseen, kristillisyyteen perustuvaan kulttuuriin syntyneenä, raamattu. Muidenkin vaikutusvaltaisten uskontojen kirjat tietty kannattaisi lukea.
Vierailija kirjoitti:
Steinbeck: Eedenistä itään
Kirjan luettuaan tajuaa kaiken olennaisen ihmisenä olemisesta, hyvyyden ja pahuuden olemuksesta sekä rakkaudetta jäämisen jäljistä ihmiseen.
Steinbeckit kannataa kyllä lukea. Oma suosikkini on Vihan hedelmät.
Tuhat loistavaa aurinkoa. Kertoo siis käsittääkseni kuvitteelisen pätkän elämäntarinaa lähi-idästä, joka siis voisi kyllä olla totta. Hieman Sofi Oksas-tyyppinen, mutta hienovaraisempi. Pääsee ihan erilaiseen maailmaan.
Oliver Sacks: Mies joka luuli vaimoaan hatuksi
Pin Yathay: Stay alive, my son.
Olin todella vaikuttunut luettuani tämän.
Mistakes were made (but not by me) - Carol Tavris & Elliot Aronson
Vierailija kirjoitti:
Henry Laasanen: Naisten seksuaalinen valta
Olin kusta housuuni naurusta!
Elävien kirja
Jokaisen tulisi pitää natseja hirviöinä. Hyvä vastaus myös nykyisiin asenteisiin.
Eric Maria Remarque: Länsirintamalta ei mitään uutta
(Sodanvastaisuuden eräs,niistä ehkä ajattomimmin lukijaansa puhutteleva klassikko)
Jean Giono: Mies joka istutti puita
Mulle oli tosi avartava teos, vaikka se lyhyt olikin. Opetti ainakin mulle sen, että yhden ihmisen teoilla/intohimolla jotakin asiaa kohtaan voi olla todella suuret vaikutukset. Kirja opetti myös sen, että ilman luontoa ja ympäristöä eläminen on oikeesti vaikeeta. Helppo- ja nopealukuinen, mutta loistava! Suosittelen :)
Gina Cerminara: Monta asuinsijaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Steinbeck: Eedenistä itään
Kirjan luettuaan tajuaa kaiken olennaisen ihmisenä olemisesta, hyvyyden ja pahuuden olemuksesta sekä rakkaudetta jäämisen jäljistä ihmiseen.
En pitänyt. Sairas kirja pahuudesta, yliarvostettu.
Luitko loppuun? Sehän on toiveikas! "Sinä olet saava..." - lupaus siitä että voi valita itse oman tiensä.
Chris Prentiss: Zen ja onnellisuuden taito. En oikein sulattanut sen väitteitä kun sitä ensin luin, mutta tästä pienestä kirjasesta on ollut lohtua vastoinkäymisissä.
Richard Bach: Illuusio - vastahakoisen messiaan seikkailut. Siinä nyt vaan oli paljon ajateltavaa.
Linnunradan käsikirja liftareille