Millaisella treenillä saa kavennettua vyötäröä?
Rasvat ja löllöt toki pois, mutta miten entisestä kapeasta saa taas kapean?
Kommentit (16)
Ei siihen mitään täsmätreeniä ole. Rasva palamaan eli laihdutat ne ylimääräiset pois, niin sieltä se alta kuoriutuu, jos on joskus kapea ollut. Samalla toki lähtee rasva muualtakin ja huonolla tuurilla kaikkialta muualta ennen kuin vyötäröltä. Mutta energiaa kuluttavaa harjoittelua tuo vaatii. Salilla kannattaa käydä toki siinä sivussa, koska lihakset tukevat laihtumista, mutta esim. keskivartalon lihasten treenaaminen vain leventää vyötäröä lihasten kasvaessa (siis vatsalihastreeni, samoin kuin esim. isoilla painoilla tehtävät kyykyt ja mavet, joissa tarvitaan keskivartalosta voimaa). Pääasialliseksi treeniksi kuitenkin esim. juoksu, uinti, hiihto, pyöräily (vauhdikas), reipas kävely sekä intervallitreenit (rankat HIITit, porrastreeni, mäkijuoksu jne.). Ja tärkeimpänä osa-alueena - ruokavalio kuntoon!
Pilates on auttanut omalla kohdalla.
Mun vyötärö on aina ollu vähintään 70 cm. Voiko siitä saada siis koskaan kapeaa?
Toistetaan tätä taas: vähemmän saatua kuin kulutettua energiaa päivittäin.
Vyötärö kapenee syömällä vähän hiilareita ja runsaasti rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun vyötärö on aina ollu vähintään 70 cm. Voiko siitä saada siis koskaan kapeaa?
Tuskin, jos et siis ole ylipainoinen muuten/ylimääräistä rasvaa ei ole. Toisilla ruumiinrakenne vain on sellainen, että vyötärö on laihanakin leveämpi. Tähän vaikuttaa sekä kylkiluiden leveys että lantion leveys että etenkin se, kuinka pitkä väli alimpien kylkiluiden ja lantioluiden väliin jää. Eli onko siihen edes tilaa muodostua kapeaa vyötäröä.
Korsetilla saat kyllä kiristettyä sellaiset 10...15 cm pois. Mullakaan ei juuri ole ylimääräistä rasvaa ja siksi käytän korsettia.
Vierailija kirjoitti:
Rasvat ja löllöt toki pois, mutta miten entisestä kapeasta saa taas kapean?
ei millään! haluat siitä kapeamman, niin se hoituu laihduttamalla. treeni kasvattaa lihaksia ja sitä kautta leventää lantiota.
Kasvisvoittoinen ruokavalio ja kestävyysliikunta. Näillä pidän vyötärön kapoisena.
n45
Ilmastoteippiä jääkaapin ympärille, about pari rullaa!
Nu##imalla lähtee. Lantion edestakaisilla liikkeillä lähtee kaventumaan.
kaikkein paras treeni on ettei syö kuin hevonen.....
Vierailija kirjoitti:
Toistetaan tätä taas: vähemmän saatua kuin kulutettua energiaa päivittäin.
Höpöti höö. Esim. Omenavartaloisella se rasva lähtee käsistä ja jaloista, ne voi olla ohuet tikut ja silti leveä vyötärö. Koska se vyötärö on leveä. Painoin itse 42 kg, olin useita kiloja alipainoinen ja silti sama juttu. Jalat ja kädet luuta ja nahkaa ja se söpö omppu siinä keskellä...
Juoksua ja keskivartalotreeniä. Syvät vatsalihakset ja selkälihakset huomioiden. Esim. juoksu, salia ja pilatesta.