Ikimuistoisimmat Suomen euroviisuedustajat
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Jasmine: Niin kaunis on taivas 1996
Biisi oli yksitoikkoinen renkutus. Sanat suoraan klisee-generaattorista.
Esiintyjänä kokematon huonoääninen aloittelija. Hänet valittiin, koska oikea edustaja oli estynyt. Jasmine kertoo haastattelussa, ettei vielä lentokoneessa tiennyt, mihin maahan on menossa (?)Esiintyminen jännitti niin hirveästi, että laulaja unohti sanat. Hän kruunasi tohelointinsa irrottamalla esityksen päätteeksi kitaraansa somistaneen ruusun ja viskaamalla sen yleisön joukkoon.
Suomi jäi tietysti jumboksi.
Tämä on kaikkien aikojen huonoin euroviisuyrityksemme.
Vieläkin esityksen katsominen nostaa nolouden ja häpeän hien otsalle.
Kerrankin voi hyvällä syyllä manailla: mitä muut mahtoivat meistä ajatella?
Kaiken kukkuraksi Jasminella taisi esityksen aikana olla aika reilusti promilleja veressä.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidin lapsena Sonja Lumpeen Eläköön Elämä ja Yö-euroviisubiisistä, siinä oli jotain mahtipontista, voimaa :)
Voimaa, joo, mutta ikävä kyllä sanoitus on ihan hypernolo.
Luulen että Pihasoittajien Viulu-ukko oli minulle se suurin yllätys ja ahaa-elämys. Todennäköisesti myös ensimmäinen Euroviisu-kilpailu, jonka kunnolla muistan. Kappale oli raikas poikkeus mahtipontisten ja melodramaattisten laulujen keskellä, ja sitten kun pisteitä alkoi tippua, niin olin oikeasti yllättynyt vaikkei suomalaisilla ollutkaan makeimpia kuteita ja hienoimpia meikkejä. Nehän kuuluivat Abballe!
Sandhjan turkoosinsininen poronnahkapuku ja rumat Minna Parikan pupunkorva-klopot jalassa oli aika mieleenpainuva näky. Yamma yamma aivan kauhea laulu ja epätoivoinen yritys tunkea kansainvälisiä sanoja kertosäkeeseen.
Krista Sigfriedin biisi ja loppusuutelu ärsyttivät. Samoin tunkeminen selittämään itsestään pisteiden jaossa.
Vicky Rosti, Sonja Lumme ja ihana Riki Sorsa vetivät ammattilaisen tyylillä.
Jari Sillanpää ja enkelin siivet 😂 sori Jari.. englanti ei vaan toimi sun laulukielenä. Se Nina Åström ( ?) tylsää jollotusta. Ja kyllä, olen ikuisesti katkera niille pässinpäille, jotka eivät Nighwishiä valinneet viisuihin ( mikä huippuartisti oli se joka valittiin..)?
Vierailija kirjoitti:
Jari Sillanpää ja enkelin siivet 😂 sori Jari.. englanti ei vaan toimi sun laulukielenä. Se Nina Åström ( ?) tylsää jollotusta. Ja kyllä, olen ikuisesti katkera niille pässinpäille, jotka eivät Nighwishiä valinneet viisuihin ( mikä huippuartisti oli se joka valittiin..)?
Niin kuka se todellakin oli?
Kun Saara aalto on viidesti yrittänyt viisuihin, niin ketä silloin on edustanut?
Mieleen tuli Lasse Mortenson Laiskotellen. Pidin kovasti samoin Loirin Huilumies kappale.
Nolo Cat Cat -duo, ihan kuin joku itä-blokin versio poptähdistä, tätistailauksella ja junttivaatteilla sekä sivuaskel, käsi, sivuaskel -koreografialla
Riki Sorsa eli "Suomen Rob Stewart", voi myötähäpeän määrää
Anneli Saaristo oli hyvä, koska hän osaa laulaa ja tulkita.
Lapsena tykkäsin siitä "Lapponia" biisistä :´D
Lordi tietysti ehdoton, kerrankin Suomi uskalsi olla oma itsensä eikä etsiä jotain muka-suosittua ja miten kävi? Itkin kotisohvalla kun tajusin, että Suomi tulee voittamaan.
Oliko Marika Krook tai joku sen niminen tai tapainen ehdokkaana? Sellainen periaatteessa hyvä laulaja, joka horisi jotain hobittikieltä ja lopulta ei uskaltanut/pystynyt laulamaan korkealta loppuhuipennusta "koska flunssa"?
Riki Sorsa mminun numero yksi. Biisi nousi ulkomailla listoille vaikka ei viisuissa pärjännytkään. Paradise Oskar yksi suosikki ja ihmettelin kun ei pärjännyt. Lapponia on ikihyvä.
Ulkomaalaisista lapsi ja lintu ja tietysti ABBA. Ja yksi unkarilainen tyttö joka lauloi farkuissa ja aluspaidassa. En muista nimeä tai vuotta.
Nämä parhaita.
Onneksi jokainen viisuedustaja on onnistunut karistamaan ennakkosuosikin paineet :D