Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit jos olisit vegaani ja sairastuisit kaikkeen kasviperäiseen allergiaan? Sis. hedelmät, sienet, juurekset, kasvikset jne......

Kalluppi Galle
07.11.2017 |

Ja sama lihansyöjille jos sairastuisit liha-allergiaan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän tuollainen tilanne. Olisin kovasti halunnut olla vegaani eläinoikeussyistä, mutta valitettavasti ärtyvä paksusuoli (IBS) aiheuttaa vakavia rajoituksia esim. palkokasvien ja monien kasvisten syöntiin. Joten valitettavasti, paras mihin pystyn on lakto-ovovegetarismi, en voi ottaa tarpeeksi proteiinia kasviperäisistä lähteistä ilman että vatsa on tosi huonona.

Vierailija
2/15 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ihminen ole puhtaasti lihansyöjä. Sekasyöjälle "liha-allergiaan" sairastuminen olisi huomattavasti pienempi juttu kuin vegaanille "kasvisallergiaan" sairastuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä tuossa tilanteessa onko vegaani vai sekaani? Kuolema korjaa kuitenkin.

Vierailija
4/15 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä varmaan luopuisi vegaaniudesta ja kuolisi hitaasti puutostiloihin. Pelkällä proteiinilla ei kauhean kauas pääse.

Vierailija
5/15 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin niitä varmaan silti. Paitsi jos allergia ois hengenvaarallinen, niin sit en tiiä mitä söisin :D varmaan kynsiäni

Vierailija
6/15 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee kasvisruuasta peräpukamia ja ihan kamalan hajusia pieruja.

Siksi syön terveellisesti sekaruokaa.

Vierailija
7/15 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin vitamiinit purkista ja nauttisin lihaa, kuolisin kyllä aika nopeaan suolitukokseen kun ei mistään kuitua saisi.

Vierailija
8/15 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee kasvisruuasta peräpukamia ja ihan kamalan hajusia pieruja.

Siksi syön terveellisesti sekaruokaa.

Peräpukamat tulevat kylläkin ummetuksesta ja puhtaalla kasvisruokavaliolla nyt saa niin paljon kuitua, että ummetus on aika harvinaista. Eiköhän nuo pukamat johdu ihan lihansyönnistä. Ilmavaivoja voi alkuun tulla, mutta vatsa tottuu kyllä nopeasti, ellei ole ärtyneen suolen oireyhtymää tms. 

Vierailija
9/15 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on.

Jouduin jättämään vakavien suolisto-ongelmien vuoksi eläinproteiinit pois ruokavaliostani. Aika nopeasti allergisoiduin myös pahkinöille ja palkokasveille. n. 8 kk kuluttua vegaaniksi ryhtymisestäni ainut kunnollinen proteiininlähde oli auringonkukan siemenet. Pelko oli, että allergisoidun niillekin. Lisäksi söin kahta erilaista allergialääkettä päivittäin.

Pelastavaksi aineeksi löytyi ruoansulatusentsyymit. Nyt en syö enää allergialääkkeitä kuin satunnaisesti, ja voin syödä palkokasveja. Pähkinöitä voin syödä pieniä määriä allergialääkkeen kanssa, mutta eläinproteiineja en vieläkään.

Vierailija
10/15 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäköhän Vtun suurin osa tekisi varmaa itsemurhan

Vierailija
11/15 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tarvitse kuvitella. Olen vegaani ja minulla on useita allergioita kasvikunnan tuotteille. Säätämistä, vähän, mutta ei puutostiloja.

Vierailija
12/15 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on nykyään normaali ravintola-asiakas Suomessa!

Vierailija
13/15 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla iski aikoinaan niin paha ruoka-aineallergia että 45:ä testatusta 38 aiheutti pahoja oireita. Lääkäriasemalla tuloksia hakiessani hoitaja huokaili ja käski istumaan tukevasti alas ennenkuin alkaisi selontekoa tekemään. Luulin jo että nyt tässä tarjoillaan viimeistä ehtoollista. Hoitaja puisteli päätään ja aloitti liturgian. Itseäni rupesi naurattamaan kun tarjolla oli oikeastaan vain naudanliha ja peruna mistä pitäisi emmeet laitella. Helpoituksen huokaus pääsi kun tarjolla ei ollut tuon pahempaa. Siinä meni vuoden verran "kituessa" pihvipottulinjalla ilman muita raaka-aineita ja kaikkia mausteita ja marinadeja. Ihovaivat ja allergiat koko helvetillinen kärvistely alkoi poistumaan kropasta. Olin vaan jotenkin kroonistunut kaikille lisä yms. aineille eikä keholla ollut enää muuta vaihtoehtoa ku alkaa puskemaan paskaa pois. Pikkuhiljaa palattiin useampaan ruoka-aineeseen edelleen pahimmat pois karsien ja nyt pistelen jo hyvällä halulla kaikkea laidasta laitaan. Tosin marinadit ja lihaliemikuutiot yms. glutamaatit on pannassa päivittäisessä elämässä kuitenkaan niitä välttämättä mikäli sellainen pakko vastaan sattuu tulemaa. Kutinoista kyllä huomaa välittömästi mikä ei elimistölle kelpaa. Kuitenkin kokemus oli mielenkiintoinen mutta ei olisi missään tapauksessa ratkennut ilman yksityisklinikan kalliita erikoistestejä. Kunnallisella puolella ei jostaan syystä selvinnyt milloinkaan mitään, ei vaikka sairaalahoidossa useita kertoja toilailtiin. Tämä jätti kyllä ison kysymysmerkin hoidon tasosta asian suhteen.

Vierailija
14/15 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienet eivät ole kasveja.

Vierailija
15/15 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt vuoden verran mustikoita, hirvenlihaa ja  ketunleipiä. Viimeksimainitut eivät olleet virallisella ruokalistalla.