Miksi nuo Desigual -vaatteet ovat niin kamalia?
Ajatus värikkäistä ja hieman erilaisista vaatteista on todella kiva. Mutta miksi noissa on vaan ihan kamalat sekavat kuosit melkein aina? Jotain kukkia, lintuja, psykedeelistä meininkiä ja pantteriakuosia samassa rievussa.
https://www.zalando.fi/desigual-printtipaita-navy-de121d0f9-k11.html
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Haetaan räväkkyyttä? Näitä suomalaisnaiset ostaa kesälomalla Ruotsin laivan putiikista. Tähän sitten lyhyt kanaperse-tukka lisäksi, jossa pinkkiä shokkiraitaa, niin saadaan vähän asennetta ulkonäköön?
Lisäksi Pandoran koruja ja muoviset värikkäät sangat silmälaseissa?
Vierailija kirjoitti:
Kun nuo on tosiaan jotenkin halvan näköisiä, kun ovat niin tyylittömiä. Tämä on varmaan ikävästi sanottu sellaisen ihmisen mielestä joka noista vaatteista tykkää, pahoittelut siitä. Minun mielestä noissa on vaan ihan liikaa kaikkia eri kuvioita ja sellaisia värejä jotka eivät sovi keskenään. Tuo Desigual on ilmeisesti olevinaan joku "design-merkki", mutta minusta nuo näyttävät ihan sellaisilta halvoilta, huonolaatuisilta räteiltä. Jossain Desigualin vaatteissa saattaa olla esimerkiksi kauniit värit, mutta sitten se on pilattu tunkemalla siihen ihan liikaa eri kuoseja tai jotain leikkauksia ja ruusukkeita.
t.ap
Arkivaatteita nuo onkin, trikoisiakin yleensä, joten siinä mielessä halvan näköisiä joo. Itse koodaan työkseni ja siellä koneen ääressä ei viitsi mitään ns. hienoja vaatteita kuten jakkupukuja pitää. Mustat farkut ja joku Desigualin trikootunika tai neule on jees.
Desigualeissa tykkään paljon vaatteiden muodosta, jossa on usein epäsymmetrisyyttä ja väljyyden ja kireyden vaihtelua. Lisäksi tykkään vahvoista väreistä, ne sopii itselleni kun olen tumma ja myös voimakkaasti meikkaava ihminen. Jotkut kuvioyhdistelmät Desigualilta on jopa minullekin liikaa kyllä, en. esim. kauheasti tykkää semmoisista suorastaan psykedeelisistä värihyrristä tms. Mutta vahvat värikontrastit, tulipunaiset geometriset kuviot mustalla tai valkoisella pohjalla tms - nam!
- se Desigualin ystäväksi tunnustautunut aiemmin kirjoittanut
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastan Desigualin vaatteita. Tuo linkin vaatekin on aika paljon minun makuuni. Mutta vielä enemmänkin tyylisiäni on:
https://www.zalando.fi/desigual-amona-pitkaehihainen-paita-black-de121d…
https://www.zalando.fi/desigual-alexandre-vapaa-ajan-mekko-black-de121c…
https://www.zalando.fi/desigual-collegetakki-black-de123k00q-q11.html
https://www.zalando.fi/desigual-maxima-toppi-tidepool-de121d0e5-m11.html
http://www.desigual.com/en_FI/women/clothing/sweaters/prod-rosalia-17WW…
Kaksi viimeistä oli ihan ok mut en voisi niitäkään kyllä itse käyttää.
Kyllä se jollekin sopii. Mutta silloin vaatisi hyvin yksinkertaiset vaatteet lisänä. Esim. mustat vaatteet ja Desigualin takki, musta laukku yms. Mutta suomalasimamma laittaa tommosen räväkän tunikan päälle, siihen lököttävät farkut kaveriksi, epämääräiset sandaalit, täysin eri tyyliä oleva unikkokuosinen laukku olalle roikkumaan. Hyvin sopii. Ja tukassa haalistunutta punaista väriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haetaan räväkkyyttä? Näitä suomalaisnaiset ostaa kesälomalla Ruotsin laivan putiikista. Tähän sitten lyhyt kanaperse-tukka lisäksi, jossa pinkkiä shokkiraitaa, niin saadaan vähän asennetta ulkonäköön?
Lisäksi Pandoran koruja ja muoviset värikkäät sangat silmälaseissa?
Desigualin vaatteissa parasta on juuri se, ettei tarvitse enempää lisätä niin hyvältä näyttää. Liika on aina liikaa. Rakastuin desin laukkuun parisen vuotta sitten, sitä ennen kaikki vaatteet ja tavarat enimmäkseen tummaa tai mustaa.
Kesällä hankin desin mekon, siihen kun heitti mustan neuletakin niin kehtaa kurkata peilistä kuvansa ja lähteä hyvillä mielin ulos.
Juuri se psykedeelisyys tekee desigualista kiinnostavan, koska tavallisia vaatteita on ihan tarpeeksi muutenkin. Aloituksessa Googlasin kuvia ketjussa mainitusta Joe Brownsista ja useimmat googlen kuvahaulla tulevat kuvat on tylsistä vaatteista. Ne muutamat kiinnostavammat taas voisin hyvin kuvitella desigualinkin valikoimiin. Aloituksessa linkattu desigualin printtipaitaa en kyllä myöskään pidä järin kiinnostavana. Malli ihan kiva mutta kuviot ja värit aika tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nuo on tosiaan jotenkin halvan näköisiä, kun ovat niin tyylittömiä. Tämä on varmaan ikävästi sanottu sellaisen ihmisen mielestä joka noista vaatteista tykkää, pahoittelut siitä. Minun mielestä noissa on vaan ihan liikaa kaikkia eri kuvioita ja sellaisia värejä jotka eivät sovi keskenään. Tuo Desigual on ilmeisesti olevinaan joku "design-merkki", mutta minusta nuo näyttävät ihan sellaisilta halvoilta, huonolaatuisilta räteiltä. Jossain Desigualin vaatteissa saattaa olla esimerkiksi kauniit värit, mutta sitten se on pilattu tunkemalla siihen ihan liikaa eri kuoseja tai jotain leikkauksia ja ruusukkeita.
t.ap
Arkivaatteita nuo onkin, trikoisiakin yleensä, joten siinä mielessä halvan näköisiä joo. Itse koodaan työkseni ja siellä koneen ääressä ei viitsi mitään ns. hienoja vaatteita kuten jakkupukuja pitää. Mustat farkut ja joku Desigualin trikootunika tai neule on jees.
Desigualeissa tykkään paljon vaatteiden muodosta, jossa on usein epäsymmetrisyyttä ja väljyyden ja kireyden vaihtelua. Lisäksi tykkään vahvoista väreistä, ne sopii itselleni kun olen tumma ja myös voimakkaasti meikkaava ihminen. Jotkut kuvioyhdistelmät Desigualilta on jopa minullekin liikaa kyllä, en. esim. kauheasti tykkää semmoisista suorastaan psykedeelisistä värihyrristä tms. Mutta vahvat värikontrastit, tulipunaiset geometriset kuviot mustalla tai valkoisella pohjalla tms - nam!
Uskon että sopii sulle tuollainen tyyli :) Ja itseasiassa olisi kauhean tylsää jos kaikki pukeutuisivat niinkuin mä. Näin niinkun nyt aloin miettimään.
t.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.ap
Juu, epäsymmetria ja krumeluuri on jees. Tänne taas kelpaa ne psykedeeliset värihyrrät :D Mulle taas ei sovi kovin graafinen look, joten murrettu värihyrrä on paras värihyrrä. - Hippitäti
Voisin kuvitella että monille suomalaisille nuo Desigualit ei sovi jo ihan värien puolesta. Perus murretun sävyisellä maantienvärisellä tuollaiset vaatteet näyttää vain sekavilta ja räikeiltä, kun riitelee ihmisen luonnollisten omien värien kanssa.
Mutta meillä on töissä nainen, jonka isä on syyrialainen ja äiti suomalainen, ja hän on mustahiuksinen ja iholtaankin vähän suomalaista lämpimämmän värinen. Hän näyttää tosi raikkaalta ja upealta noissa "vampyyrimekoissa" ja kirkkaan pinkki-musta-valkoisissa Desigualin paidoissa. Luulen, että kun kyseessä on espanjalainen merkki, niin sopii espanjalaisille ja muille vähän tummemmille ihmisille paremmin kuin keskiverto suomalaiselle.
Noi missä on mustalla taustalla lähinnä punaista ja valkoista ei niin kauheasti innosta, tykkään niistä värikkäämmistä. Esim. tollainen mekko mulla on ja mun mielestä nätimpi livenä kuin tossa kuvassa https://fi.pinterest.com/pin/441775044671936995
Vierailija kirjoitti:
Noi missä on mustalla taustalla lähinnä punaista ja valkoista ei niin kauheasti innosta, tykkään niistä värikkäämmistä. Esim. tollainen mekko mulla on ja mun mielestä nätimpi livenä kuin tossa kuvassa https://fi.pinterest.com/pin/441775044671936995
Eipä mennytkään suoraan siihen kuvaan. Jospas tämä menis https://i.pinimg.com/originals/5b/20/df/5b20dfd86b06eb9a9b2693bd03f9e29…
Vierailija kirjoitti:
Voisin kuvitella että monille suomalaisille nuo Desigualit ei sovi jo ihan värien puolesta. Perus murretun sävyisellä maantienvärisellä tuollaiset vaatteet näyttää vain sekavilta ja räikeiltä, kun riitelee ihmisen luonnollisten omien värien kanssa.
Mutta meillä on töissä nainen, jonka isä on syyrialainen ja äiti suomalainen, ja hän on mustahiuksinen ja iholtaankin vähän suomalaista lämpimämmän värinen. Hän näyttää tosi raikkaalta ja upealta noissa "vampyyrimekoissa" ja kirkkaan pinkki-musta-valkoisissa Desigualin paidoissa. Luulen, että kun kyseessä on espanjalainen merkki, niin sopii espanjalaisille ja muille vähän tummemmille ihmisille paremmin kuin keskiverto suomalaiselle.
Aidot espanjalaiset voivat olla vaaleahiuksisia ja sinisilmäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Jospas tämä menisi suoraan kuvaan: https://i.pinimg.com/originals/5b/20/df/5b20dfd86b06eb9a9b2693bd03f9e29…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aidot espanjalaiset voivat olla vaaleahiuksisia ja sinisilmäisiä.
Joo, ja on punatukkaisia ja hyvin kalpeitakin, varsinkin baskeissa. Mutta vähemmistönä silti, kun katukuvaa katselee, verrattuna esim. suomalaiseen vastaavaan.
Kenties, mutta se jääköön arvoitukseksi :)
t.ap