Reijo Ruokanen: Vihreiden Fatim Dierran kannattaisi perehtyä perinnöllisyystieteeseen ja historiaan
Diarran mielestä Sallan tauti johtuu siitä, että serkukset ovat keskenään tehneet lapsia. Vaikka serkkujen välinen avioliittokin on Suomessa sallittu, ei ole mitään erityistä syytä olettaa, että perinnölliset sairaudet johtuisivat nimenomaan serkkuseksistä. Opettajaopiskelijan kannattaisi perhetyä perinnöllisyystieteen alkeisiin. Niistä kävisi ilmi, että piilevien perinnöllisten sairauksien leviäminen ei edellytä lähisukulaisten keskenäistä lisääntymistä.
Vinkki opettajaopiskelijalle: Suomessa on 36 piilevää perinöllistä sairautta. Niiden taustalta löytyvät Ruotsin vallan aikaiset väestön pakkosiirrot rannikolta sisämaahan 1600-luvulla.
Mutta loukkaantua. No ei. Olen kotoisin Rovaniemeltä. Vaikka olen ollut sieltä tilapäisesti pois 36 vuotta, olen ikuinen rovaniemeläinen. Ei tulisi mieleenikään loukkaantua maailmankuvaansa tehokkaasti rajoittaneen helsinkiläisen kaupunginvaltuutetun horinoista.
Jos olisin kotoisin Sallasta, en loukkaantuisi silloinkaan. Ei tuhat ääntä keränneen höpöttäjän puheisiin kannata kiinnittää huomiota. Jos hänestä olisi poliittiseksi kyvyksi, se olisi jo paljastunut.
Vihreiden puheenjohtaja Touko Aaltokin loukkaantui. Hän otti itseensä siitä, että Diarran kommentointiin tartuttiin kiinni.
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/ruokasen-kolumni-en-yhtaan…
Vammaisiin saa kohdistaa näköjään vihapuhetta, os on oikean profiilin omaava vihapuhuja, ellei sitten poliisi tartu asiaan ja selvitä, onko vammaisten haukkuminen ok.