Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilla sellaista supermuistia, että muistaa tahtomattaankin kaikki käydyt keskustelut, täysin yhdentekevät tapahtumat, päivämäärät jne. vielä useiden vuosien jälkeenkin?

Vierailija
07.11.2017 |

Eli siis kaikki tapahtumat vaan jotenkin kerääntyvät muistiin, eivätkä lähde sieltä pois. Itselläni on tällainen poikkeuksellinen kyky muistaa, enkä ole ilmeisesti koskaan tavannut ketään, jolla olisi vastaavanlainen kyky. Moni ei edes tahdo uskoa, että pystyn niin hyvin muistamaan kaikki menneet tapahtumat. Minua on jopa nimitetty joskus "käveleväksi kalenteriksi".

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kasvot ja nimet, muistan missä olen ihmiset nähnyt ensimmäisen kerran tai viimeksi. Muistan mistä on keskusteltu, mikä on oikeastaan vain ahdistavaa, kun muistaa myös mitä on luvattu (mutta ei koskaan toteutettu). Muistan uneni, muistan reitit hyvin ja voin pyöritellä karttaa päässäni miten tahdon. Muistan muistoja kuvina, joita voi zoomata edes takaisin. Muistan pitkiä sitaatteja, laulujen sanoja vuosienkin takaa. Melodiat jää päähän hyvin jne. 

Toki myös unohtelen asioita, varsinkin stressaantuneena ja ylikuormittuneena, mutta hyvin silti pidän lankoja käsissäni ja hallitsen laajoja kokonaisuuksia. Olen pitänyt tätä normaalina kunnes saanut huomata, että ihmiset ei oikein pidä minusta tällaisena. Olenkin oppinut valehtelemaan, että jonkun kasvot eivät ole tutut tai että en muistaisi, missä ja milloin viimeksi ollaan nähty. Helpompaa näin. 

Vierailija
22/23 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätini. Hän selittää mitä kukakin sanoi, mitä kukakin söi, joi ja teki todella yksityiskohtaisesti. Todella häiritsevää enkä halua enää käydä hänen luonaan.

Tuollainen kaikki tietävyys on aika pelottavaa. En itsekkään viihtyisi tuollaisen creepyn lähellä joka tarkkailisi minua oudosti ja tekisi mentaalimuistiinpanoja joka asiasta.

Kerran tapasin pubissa jonkun psykologiaa opiskelevan, joka vaikutti aluksi ihan normaalilta kun lyöttäytyi meidän 5 henkiseen seurueeseen. Jossakin vaiheessa kaivoi sellaisen isohkon avolehtiön esiin ja alkoi raapustella sinne jotakin - uteliaana tietysti kysyin tekeekö jotain koulu/työjuttuja siinä. Katsahti takaisin ja sanoi että oli koko 2h analysoinut meitä ja tekevänsä muistiinpanoja meidän persoonallisuuksista - kuka on joukon luontainen johtaja, kuka ties mitäkin persoonallisuu tai mielenterveysongelmaa viestivä.

Kaverini kanssa kehoitimme tätä psykoa lähtemään siitä tai kutsumme järjestyksen valvojan apua jotta jättäisi meidät rauhaan ja lähtisi. Laittoi sitten lehtiönsä laukkuun ja poistui sanaakaan sanomatta - tuijotti koko ajan creepysti kun käveli pois.

En ole onneksi sen koommin tapausta nähnyt.

Mitä ihmettä? Minä olisin ehdottomasti halunnut nähdä, mitä tämä tyyppi olisi minusta ja kavereistani havainnoinnut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-