Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä mieltä olette Harry Pottereista?

Vierailija
09.04.2006 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut itse kaikki alkukielellä pian niiden ilmestymisen jälkeen ja tykännyt kovasti. Niissä pysyy mielenkiinto. Olen sitä mieltä myös, ettei niitä kannata antaa ihan pienille lapsille luettavaksi. Lasten kanssa kannattaa muutenkin keskustella niistä, jottei sekoitu asiat todellisuuden kanssa ja jää harhaluuloja.

Vierailija
2/12 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa rakastan Pottereita niin paljon, että haluan uskoa Tylypahkan olevan oikeasti olemassa.. (:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi katsoisin tärkeäksi tiedostaa niiden arveluttavan arvopohjan, varsinkin kun kirjassa fakta ja fiktio sekoittuvat hämmentävän hyvin. T. Aikuinen, kristitty HP-fani

Vierailija
4/12 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

häiritsee tietyt asiat, arvomaailmassa myös. Tosin eri tavalla kuin ilmeisesti edellä jotakin.

Minua ärsyttää se, että sukupuoliroolit ovat melko stereotyyppisiä. Lisäksi monessa kohdassa on pistänyt silmään, että Ron haluaa/yrittää potkaista jotain eläintä (kissaa) ja se mainitaan ihan noin vain ohimennen.

Potterit ovat myös niin pelottavia, etten antaisi esim. 10-vuotiaan lapsen todellakaan lukea niitä (ehkä ekan osan). Viimeisin elokuva on mielestäni myös aivan liian hurja ikärajaansa nähden.

(Ja harmittaa, että aina " Harry, Ron ja Hermione" , Hermione siis vikana.. tosin puolisoni on selittänyt sen johtuvan kai siitä, että kyseessä on pääasiassa kahden pojan välisestä ystävyydestä ja siksi aina tossa järjestyksessä..)

Vierailija
5/12 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kaikki ja täysi fani =) Enkä kovin nuorten antaisi vielä niitä lukea, voi olla hyvinkin pelottavia ja ahdistavia liian nuorelle lukijalle.

Kuutosen kanssa samaa mieltä, itsekin olen pohdiskellut sitä kuinka fakta ja fiktio huomaamatta sekoittuu toisiinsa. Ja tuskinpa velhomaailmassa on Jumalaa?

Vierailija
6/12 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen järjestys johtuu myös nimien soinnista. On helpompaa pistää pisin nimi viimeiseksi. Näin se on monesti myös kokonimissä; Ville Erik Petteri, Maija Päivi Hannele jne.

Vierailija
7/12 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti tökki " ihmisuhrin" tarvitseminen pahan valtaanpääsemiseksi = Harryn verta ja uskollisen palvelijan käsi siinä hautausmaakohtauksessa. Liian paksua. Sekoittaa pahasti nuoren lukijan päätä.

Vierailija
8/12 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki Potter on ajoittain pelottava. Sitä onkin hyvä lukea yhdessä lapsen kanssa tai sitten selittää lapselle asioita.

Vierailija
9/12 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pottereihin jää koukkuun, ovat tosi hyviä. =)

Vierailija
10/12 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sitten ihmettelimme, että mitä vääristynyttä wiccalaisuudessa on.

On aika röyhkeää tulla selittämään vääristyneestä arvomaailmasta ja syyttää wiccoja Saatanan palvelemisesta (vastoin parempaa tietoa)...

Vierailija
11/12 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännityksellä odotan viimeisintä osaa. Tuntuu haikealta että vain yksi on tulossa ja sitten se on loppu.

Vierailija
12/12 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan niitä kirjoja!

Mitä tulee näihin iänikuisiin kitinöihin saatananpalvonnasta ja arvomaailmasta, niin minua alkaa jo kyllästyttää. Niin loistavia ja suosittuja kuin ne kirjoina ovatkin, on kuitenkin kyse sadusta. Viihteestä. Piste.

Minusta on ihanaa miettiä eri teorioita, joissa tietenkin Kalkaros osoittautuu syyttömäksi:)

Myös HP-fanfiction on saanut minut syövereihinsä...

Minäkin suren suuresti, että kohta ne on loppu:(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi