Mies muuttui kun muutettiin yhteen :(
En tiedä mistä saisin apua, kun tämä ei tunnu todelliselta.
Erosin narsistisesta exästä viime vuoden kesällä (ero paperit saatiin vuoden vaihteessa). Löysin eroprosessin aikana ihanan miehen joka tuki minua eroni aikana. Kuukausi sitten muutettiin yhteen kun mies toi tavaransa luokseni. Hänen exänsä oli lähtenyt lapsen (3v) kanssa ja jättänyt miehen yksin. Mies on toiminimi-yrittäjä ja on tehnyt pitkää päivää. Minulla on hyvä palkka ja olen lainannut hänellä myös rahaa liiketoimiin.
Nyt kuitenkin jostain syystä mies käyttäytyy kuin kaupungin omistaja, eikä käy enää päivätöissä, lähinnä neuvomassa muita työntekijöitään. Yksi otti juuri loparitkin hänen firmastaan.
Kaikki paha purkautuu nyt minuun vaikka olen yrittänyt olla joustava ja rakastava. Luulin ettei minun tarvitse kokea samanlaista kohtelua kuin edellisessä liitossa ja osaan varoa. Voiko taustalla olla jotain lapsuudesta peräisin olevaa, koska miehen vanhemmat ovat eronneet kun hän on ollut pieni. Yritin saada miestä jatkamaan kesken jäänyttä kouluaan, ja hän aloittikin sen mutta viihtyy lähinnä koulun bileissä.
Viime yönä hän ei tullut kotiin ja kertoi nukkuneensa toimistonsa sohvalla, koska kotona on niin paska fiilis.
Miten voisin osoittaa miehelle että rakastan häntä ja tuen vaikeissakin asioissa. Hän ei ole väkivaltainen, mutta kiivastuu helposti ja saattaa valehdella mitättömistä asioista. Toivon että voisin pelastaa suhteemme sillä biologinen kelloni tikittää ja haluaisin lapsen miehen kanssa. Hän haluaa lasta myös, ja luulen että hän kipuilee yrityksensä rahavaikeuksien ja lapsuutensa traumojen takia.
Onko kokemuksia kuinka saan palautettua luottamuksen välillemme ja ihanan kotielämän taas järjestykseen ?
Kommentit (10)
Et mitenkään, olet jo koukussa joten miehen ei tarvitse jatkaa esittämistä, tämä on paljon todennäköisemmin miehen todellinen luonne, kuin se alun ihanuus. Eikä tuossa tilanteessa auta se, että joustaa, tukee, ymmärtää, rahoittaa (älä enää anna sitä rahaa, oikeasti) ja paapoo. Mikäs siinä kiukutessa kun valehtelun ja suuttumisen jälkeen tulee vaan parempaa kohtelua. Mieluummin vaikka suutut miehelle, sulla on siihen sentään syy. Vaikuttaa manipuloivalta loiselta, älä mene mukaan siihen peliin. Älä mieti mikä miehessä on vikana, mieti miksi kestät tuollaista kohtelua ja miten saisit voimia itsesi puolustamiseen.
Niin moni on alussa toista kohtaan ystävällinen, kohtelias, antaa lahjoja etc. Menee jonkin aikaa, kunnes kumppanista alkaakin paljastua toinen puoli ja kenties se todellinen puoli hänestä.
Et tainnut kertoa, miten kauan olette olleet yhdessä. Mutta noin äkkiseltään sanoen, tulee jotenkin sellainen tunne, että olette tunteneet toisenne aika vähän aikaa. Miehellä vielä eroprosessin ollessa käynnissä.
Kukaan ei voi sanoa sinulle, miten sinun pitäisi menetellä, tai mitä tehdä nyt?
Mutta jos pian alkaa mennä huonosti, tai kumppanisi kiukuttelee sinulle, niin sinun täytyy kuitenkin kysyä häneltä, missä nyt mennään. Ja kysyä, mitä hän oikeasti tuntee Sinua kohtaan?
Sinulla on myös täysi oikeus tulla kohdelluksi oikein. Nk. jokaisella meistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan voi oikeasti olla noin tyhmä.
Valitettavasti voi olla. Aika monella on ns. kiltin tytön syndroma.
Juu ei kuulosta todelliselta.
Näissä provoissahan on se tuntomerkki, että
niissä jaaritellaan ympäripyöreyksiä.
Kerrotaan pitkä, paksu stoori, mutta yksityiskohdat puuttuvat.
Niin että ei se satujen sepittäminen niin helppoa ole.
Olet tainnut tavata oikein aarteen, kuulostaako läheisriippuvuus tutulta.
No onnea vaan ihanaan parisuhteeseen.
Vinkki: Juokse, äläkä katso taaksesi.
Onneksi olkoon. Löysit samanlaisen edestä, minkä taaksesi jätit. Varoitusmerkkejä vaikka muille jakaa.
- Lähdetään uuden matkaan ennen kuin vanha jätetty taakse: eroprosessin aikana ei kannata aloittaa uutta suhdetta, koska ei välttämättä osaa tehdä järkeviä päätöksiä tunnemyllerryksen aikana.
- Nopea yhteen muutto miehen tilanteen takia. No totta kai. Ei hän tietenkään voi hankkia omaa kämppää, jos vaimo jostakin kumman syystä on jättänyt (!!!!!!!), vaan hän haluaa heti muuttaa uuden naisystävän luo. Naisystävän, joka itsekin juuri käynyt läpi eron. Tooooosi järkevää. Kuka nyyt haluaisi rauhoittaa tilannetta välissä ja katsoa tällä kertaa ihan rauhassa, miten suhde etenee.
- Rahan lainaaminen. No totta kai. Tämänhän takia hän halusi muuttaa yhteenkin sinun kanssasi. Etsi uutta elättäjää.
- Ei käy enää töissä. No ei niin, ei varmaan ole käynytkään. Oletko aivan varma, että kertoi totta työpaikasta? Onko koko firmaa edes olemassa...
- Totta kai haluaa lasta. Sillä sitoo sinut häneen tehokkaasti. Kiva hänelle, että sinäkin siis haluat.
Älä viitsi. Jos noiden varoitusmerkkien jälkeen jäät suhteeseen, niin syytä ihan itseäsi.