Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies reissussa, minä kotona kahden lapsen kanssa / milloin tämä lakkaa olemasta ns. raskasta?

Vierailija
06.11.2017 |

Mies on poissa kaksi yötä, lapset on 11- ja 13-vuotiaat. Ei varmaan kuulosta kovin pahalta, koska aika on noin lyhyt ja lapsetkin ovat jo tuon ikäisiä. Jotenkin tämä kuitenkin tuntuu minusta tosi rasittavalta, kun pitää yksin vastata kaikesta kotona. Miten muut, koetteko miehen poissaolot samoin? Jos olette kokeneet, minkä ikäisiä lasten pitäisi olla, että niiden kanssa yksin oleminen ei enää stressaa?

Ja ennen kuin kukaan kiljaisee: tiedän oikein hyvin, että esim. kaikille yksinhuoltajille tämä minun "raskas" on se normaali...

N40

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua näitä miehiä jotka ovat "reissussa". Vaimo hoitaa kodin ja lapset ja kaiken ja miehet vaan on "reissussa".

Miksi v*tussa pitää olla ne lapset? Ja vaimo ja koti. Jos ei siellä kotona viitti käydä kun kääntymässä?

Yksikään reissumies tai reissumiehen marttyyrivaimo ei saa multa yhtään sympatiaa. Ite läksit.

Todella monelle insinöörille ja myyntimiehelle reissaaminen on työtehtävien vuoksi välttämätöntä eikä mikään oma valinta. Pitäisikö niiden vain jättää pariutumatta ja lisääntymättä?

No totta helvetissä pitäisi jos ei sen verran kotona viihdy että tuntisi omat lapsensa. Ei lasten siittäminen ole mikään ihmisoikeus. Joojoo ja vaimo hoitaa.

Kuule, ne reissuhommat on usein aika rahakkaita. Niillä miehen tienesteillä hankitaan talot ja tehdään lomamatkat, kustannetaan harrastukset jne. Kysymys ei ole ihan vain siitä, etteikö viihtyisi kotona. Vaimo hoitaa asiat kotona silloin kun mies on poissa.

Voihan sitä jäädä vaikka työttömäksi, varsinkin, jos kieltäytyy töistä eli niistä reissuista. Monille kelpaa kyllä se reissutöiden ansiosta mahdollistuva elintaso.

Niinpä. Moni rahamies hankkii noin viiskymppisenä uuden pesueen ja ymmärtää silloin ihan eri tavalla omien lastensa arvon. Kyllä sitä yhteistä aikaa silloin löytyy.

Vierailija
22/38 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies joka on ollut reissuilla ja kotona on koettu asia liian raskaana. Minusta tuntuu että lasteni äiti katkeroitui minulle. En jaksa selittää, eikä se tähän edes liity. Mietin kuitenkin miksi lasten äiti ei osaa lomailla? Miksi on pakko koittaa pitää kaikki vastuu itsellään ja stressaantua siitä? Miksei kotiaskareita voi tehdä miehen tavalla? En miehenä tätä ymmärrä. Nyt olen kolmen lapsen yh-isä mutta en vieläkään ymmärrä. Miksi tarvitsee kaiken olla täydellistä ja kontrolloitua jos sen saavuttaminen vie kaikki voimat? En edes yritä vastata kysymykseesi, mutta arvelen että säännöllinen oma aika voisi auttaa. Sitä voi ja saa myös vaatia kohtuuden rajoissa tietenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua näitä miehiä jotka ovat "reissussa". Vaimo hoitaa kodin ja lapset ja kaiken ja miehet vaan on "reissussa".

Miksi v*tussa pitää olla ne lapset? Ja vaimo ja koti. Jos ei siellä kotona viitti käydä kun kääntymässä?

Yksikään reissumies tai reissumiehen marttyyrivaimo ei saa multa yhtään sympatiaa. Ite läksit.

Todella monelle insinöörille ja myyntimiehelle reissaaminen on työtehtävien vuoksi välttämätöntä eikä mikään oma valinta. Pitäisikö niiden vain jättää pariutumatta ja lisääntymättä?

No totta helvetissä pitäisi jos ei sen verran kotona viihdy että tuntisi omat lapsensa. Ei lasten siittäminen ole mikään ihmisoikeus. Joojoo ja vaimo hoitaa.

Kuule, ne reissuhommat on usein aika rahakkaita. Niillä miehen tienesteillä hankitaan talot ja tehdään lomamatkat, kustannetaan harrastukset jne. Kysymys ei ole ihan vain siitä, etteikö viihtyisi kotona. Vaimo hoitaa asiat kotona silloin kun mies on poissa.

Voihan sitä jäädä vaikka työttömäksi, varsinkin, jos kieltäytyy töistä eli niistä reissuista. Monille kelpaa kyllä se reissutöiden ansiosta mahdollistuva elintaso.

Ihan sama tilanne kuin filippiiniläiset naiset jotka jättävät omat lapsensa äidilleen tms ja lähtevät vuosiksi Jenkkeihin tai Eurooppaan hoitamaan jonkun muun lapsia. Rahan takia.

Vierailija
24/38 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies joka on ollut reissuilla ja kotona on koettu asia liian raskaana. Minusta tuntuu että lasteni äiti katkeroitui minulle. En jaksa selittää, eikä se tähän edes liity. Mietin kuitenkin miksi lasten äiti ei osaa lomailla? Miksi on pakko koittaa pitää kaikki vastuu itsellään ja stressaantua siitä? Miksei kotiaskareita voi tehdä miehen tavalla? En miehenä tätä ymmärrä. Nyt olen kolmen lapsen yh-isä mutta en vieläkään ymmärrä. Miksi tarvitsee kaiken olla täydellistä ja kontrolloitua jos sen saavuttaminen vie kaikki voimat? En edes yritä vastata kysymykseesi, mutta arvelen että säännöllinen oma aika voisi auttaa. Sitä voi ja saa myös vaatia kohtuuden rajoissa tietenkin.

Mistä sitä omaa aikaa saa jos mies on reissussa koko ajan?

Vierailija
25/38 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, meillä sekä mies että minä reissataan. Minun työmatkan suuntautuu enimmäkseen Aasiaan, miehen Eurooppaan. Molemmat insinöörejä ja myyntihommissa. Sumplimista on aina jonkin verran ja joskus pitää mennä läpsystä vaihto. Väitän, että ollaan silti erittäin hyviä vanhempia lapsellemme ja koko perhe voi hyvin.

Vierailija
26/38 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, meillä sekä mies että minä reissataan. Minun työmatkan suuntautuu enimmäkseen Aasiaan, miehen Eurooppaan. Molemmat insinöörejä ja myyntihommissa. Sumplimista on aina jonkin verran ja joskus pitää mennä läpsystä vaihto. Väitän, että ollaan silti erittäin hyviä vanhempia lapsellemme ja koko perhe voi hyvin.

No jos kumpikaan ei ole kotona marttyyrivaimona, niin go for it!

Vierailija
27/38 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sitä omaa aikaa saa jos mies on reissussa koko ajan?

Onko kyse siitä että mies on reissussa koko ajan? Sitten on myös isovanhemmat, ystävät? Uhriutuminen tekee katkeran ja lapset kärsii. Jos mies on reissussa koko ajan, niin voisiko siitä keskustella yhdessä ja pohtia mikä auttaisi? Ei elämä lasten kanssa ei ole aina helppoa, mutta osaatko kuvitella kuinka helppoa on olla lapsista erossa jos työ tai elämäntilanne sitä vaatii? Lisää siihen vielä tieto että kotona ei voidakkaan hyvin.

Vierailija
28/38 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin nainen haluaa lapsia ja talon. No sitten tehdään ne lapset ja otetaan lainaa taloon. Mies tekee pitkää päivää töissä että saadaan lainat maksettua. Pian koittaa päivä kun nainen ilmoittaa että lasten kanssa on liian raskasta. Tässä kohtaa miehen pitäisi olla enemmän kotona. No mies tekee töitä koska laina pitää maksaa. Nainen ilmoittaa miehelle että tämä suhde ei hänelle riitä. Onko tuttu tarina?

Vierailija
29/38 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin tottunut miehen reussuihin ja iltamenoihin, ettei haittaa yhtään. Kerran oli hiukan raskasta, kun kotona oli kolme alle 6-v, nuorin vauva, ja minä olin 40 asteen kuumeessa.

Kesälomilla yleensä parin viikon jälkeen aloin kyselemään, että koskas sinä taas töihin menitkään...

Mies on silti lapsille hyvä isä ja minulle hyvä mies. Kaikkien elämä vaan ei ole 8-4- töitä ja loppuaika yhdessäoloa.

Vierailija
30/38 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin nainen haluaa lapsia ja talon. No sitten tehdään ne lapset ja otetaan lainaa taloon. Mies tekee pitkää päivää töissä että saadaan lainat maksettua. Pian koittaa päivä kun nainen ilmoittaa että lasten kanssa on liian raskasta. Tässä kohtaa miehen pitäisi olla enemmän kotona. No mies tekee töitä koska laina pitää maksaa. Nainen ilmoittaa miehelle että tämä suhde ei hänelle riitä. Onko tuttu tarina?

Ei.

Vierailija
31/38 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sulla joku muu juttu mikä painaa mieltä ja saa arjen tuntumaan raskaalta? Itse ainakin huomaan, että jos muuten menee hyvin, ei miehen poissaolo tunnu missään (edes silloin kun lapset oli alle kouluikäisiä). Sitten kun töissä stressaa ja pitäisi sielläkin ehtiä tekemään vaikka mitä, pomo pyytää ylitöihin jne. tuntuu kotityöt ym. ihan ylitsepääsemättömiltä. Omat lapsenikin ovat jo aika isoja, osaavat laittaa ruokaa, siivota (suurimmaksi osakseen) jälkensä, mutta aina on jotain muistettavaa, käytävä ainakin kaupassa jne.

Vierailija
32/38 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koen raskaampaa sen, että mies tekee töitä kotona. Enkä tarkoita kotitöitä 😀.

Silloin kun mies reissussa tiedän, että vastuu ja kotihommat yksin mun ja teen ne omalla tavallani.

Sitten kun mies kotona, niin tulee toivottua, että mies ehtisi lukemaan iltasatuja, mutta sitten sillä meneekin koko ilta työasioissa. Se sitten harmittaa. Tämä on varmasti monen yrittäjän arkea...

Vierailija
33/38 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennekysymys.

Meillä 4 lasta ja molemmat tekee työmatkoja 2-5 pv. Ei ole tullut mieleenkään että on raskasta, itse suorastaan nautin kun saan itse hoitaa asiat miten haluan ja saa nauttia illoista miten haluaa, uskon että miehelläni on ihan sama juttu:)

No, toisaalta me olemme rakentaneet 2 taloa jolloin oltiin erillämme tosi paljon kun toinen oli raksalla ja toinen hoiti kotia. Vuorotellen toki, tehtävien mukaan. Ei ollut ongelmia silloinkaan.

Vierailija
34/38 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
35/38 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset lapset niin kyse ei ole kyllä lapsiarjen raskaudesta. Tai tietysti jos niille pitää vielä yksin kokkailla neljä ateriaa päivässä ja siivota sotkut ja lapsia ei ole velvoitettu osallistumaan mihinkään kodin askareisiin.

Lapsiarki lakkasi olemasta raskasta siinä vaiheessa kun ei ollut yhtään syöttämis/vaippa/vessa-apujen, suihkutuksen, aamu-ja iltapesujen ja nukuttamisen tai jatkuvan keittiösiivouksen tarvetta vaan ne alkoi tekemään niitä itse vaihe kerrallaan. Eri haasteet toki sitten, mutta ei tarvinut enää olla jatkuva kotipiika, riitti kun ohjasi ja muistutti. Tai se ihana vaihe kun pääsi ruokakauppaan ilman lapsia. Jo helpotti. 

Vierailija
36/38 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun oma elämä kunnossa?  elintavat?paino?liikunta?

tissutteletko?

Vierailija
37/38 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko läheisriippuvainen? Vai heikkolahjainen? 

Vierailija
38/38 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu uhkasi miestään avioerolla yhden työmatkan vuoksi. Tietääkseni tuo työmatka jäi tekemättä, tästä on jo aikaa vuosia mutta sopii tähän ap:nkin aikaikkunaan. En oikein tajua tuollaista läheisriippuvuutta?