Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatko tai voitko viettää joulua niin kuin itse haluat, vai joudutko miellyttämään muita itsesi kustannuksella?

Vierailija
06.11.2017 |

Minä nykyään voin, kun tehtiin miehen kanssa irtiotto pakollisesta sukulaisten luona kiertämisestä. Nykyään nautin joulusta ja alan valmistella sitä hyvissä ajoin :)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joudun miellyttämään miestä, joka ei tajua lähteä jouluksi minnekään. Olen kyllä sanonut, että haluan omanlaiseni joulun, mutta ei tuo tunnu sitä ymmärtävän, vaan nyhrää kotona nurkissa ja paistaa kinkkua. Lisäksi meillä on pieniä lapsia, jotka ei tajua, että äidille joulu on ihan muuta kuin lapsille.

Sukulaisissa ei ole kierretty jouluna koskaan, se voisi olla metkaa.

Vierailija
2/22 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän tänä vuonna joulua Intian valtameren lämpimiä tuulia haistellen. Varmasti miellytän sekä itseäni että perhettäni. Ei kinkkua ei laatikoita, ei kamalaa joulurauhan julistusta, ei Veskua mylvimässä sydämeeni joulun teen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille joulu on sama kuin ensi viikon torstai, päivä muiden joukossa.

Ollaan onnellisia ja tyytyväisiä normielämään.

Vierailija
4/22 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu :) itse haluan viettää joulua sukulaisten kanssa niin mukavaa on.

Vierailija
5/22 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan viettää juuri niinkuin haluan. Kotiin laitetaan ikkunaan jouluvalot ja pieni kuusi parvekkeelle, ja aatoksi lähdetään minun vanhemmilleni.

Vierailija
6/22 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kodissa, oman näköistä Joulua. Lasten kanssa mukavaa valmistella ja viettää. Joskus tosin haluaisin viettää joulun jossain sähköttömässä mökissä, uunia lämmitellen, lyhdyn valossa lukien ja köllötellen. Ilman sitä tohinaa ja kouhotusta. Kerran näin olen saanut uuden vuoden viettää ja se oli ihan parasta.

Vierailija
7/22 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen sukulaisen luo, koska näin aikuisena joulu ei merkkaa mitään ja siellä on lapsia. Ainoa mikä vaivaa on se, että laittavat joululauluja soimaan.

Vierailija
8/22 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten syntymän jälkeen en ole suostunut sukulaisissa kiertämään. Meillä on ovet auki ja tulla saa kuka vaan, mutta me emme liiku. Viimeiset 10 joulua (paria ulkomailla vietettyä lukuunottamatta) ovat menneet niin, että mun vanhemmat ja veli perheineen ovat tulleet meille syömään, ja he ymmärtävät häipyä kuuteen mennessä. Sen jälkeen on tullut kaveriperhe viettämään iltaa meidän kanssa. Ihanaa!

Vierailija
9/22 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi viettää joulua vanhempieni kanssa, mutta minkäs teet.

Vierailija
10/22 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan viettää joulun just niinkuin haluan. Kotoaan ei ole pakko lähteä, ellei  halua eikä sukujoulua viettää ellei  halua. Miellyttämään en ala koska mikään laki  ei siihen velvoita.

Vierailija
11/22 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi viettää joulua vanhempieni kanssa, mutta minkäs teet.

Mikä pakottaa?Pallo  jalassa? Seliseli.

Vierailija
12/22 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin viettää sellaisen joulun kuin haluan. Eli omassa kodissani, vieraat saa tulla mutta pakko ei ole. Nyt keski-ikäisenä olen alkanut haaveilemaan joulusta etelän lämmössä mutta mies ei halua. Ehkä saan sen taivutettua muutamassa vuodessa, sitten kun lapset ei enää asu kotona.

Vierailija
13/22 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin saan ja voin. Olen täysivaltainen henkilö.

Vierailija
14/22 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menemme taas Lappiin pariksi viikoksi omalla porukalla ja tiedän, että joulusta tulee oikein ihana ja rento. Viime joulun olimme kotona ja sekin oli oikein mukava joulu, mutta Lapin joulut ovat täydellisiä jo lumen ja maisemienkin puolesta. Olemme vuokranneet taas ison mökin kauniilta paikalta ja jouluun kuuluu hiihtelyä, syömistä, saunomista, täysin stressitöntä oloa ja koko perheen yhteistä aikaa.

Vierailija
15/22 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin saan ja voin. Olen täysivaltainen henkilö.

Ihanko oikeasti?

Vierailija
16/22 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jouluihminen henkeen ja vereen, ja toisaalta nautin siitä että nähdään perhettä ja ystäviä ja vietetään yhdessä kiireetöntä aikaa. Ja muuten kun ollaan miehen kaa molemmat sellasia introverttejä koti-ihmisiä niin joulu ollut sitä aikaa kun panostaa siihen että tekee asioita isommalla porukalla. Ollaan oltu jouluja molempien vanhemmilla ja myös meillä kokoonnuttu niin että molempien perhettä paikalla. Vaan tänäpä vuonna aloin jo tammikuussa haaveilla että saatais viettää joulu ihan kahdestaan (ennen kun meitä tässä perheessä on useampi), ja puoliso oli samoilla linjoilla. Uskalsimme ihan suoraan sanoa vanhemmille ja sisaruksille että halutaan oikeesti olla kahdestaan, ja pelkkää ymmärrystä on tullut joka suunnalta! Ihana fiilis ku saadaan viettää joulu omalla tyylillä eikä tartte tuntea huonoa omatuntoa sukulaisten takia :)

Vierailija
17/22 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä muutama vuosi kun muksulle pitää järkätä kuusi, koristeet ja lahjat, itselle riittää vähempikin. Muuten meillä on aikataulutonta, rentoa oleilua.

Vierailija
18/22 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietämme joulua ystävien kesken, kuusi aikuista, neljä teiniä. Vuosia sitten sovittiin että tehdään sellainen joulu kuin itse halutaan sellaisten ihmisten kanssa kun mieluiten halutaan olla ja tämä on tulos. Kaikki olivat lopen kyllästyneitä joulupakkopullaan eli sukulaisissa suhaamiseen ja marttyyrien lepyttelyyn. Kertarutina ja nyt ei enää valituksia ole tainnut kukaan kuulla.

Vierailija
19/22 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, pitää mennä äitini luokse. Se on hänelle tärkeää. Muuta perhettä hänellä ei ole. Itse haluaisin olla juhlimatta sitä ollenkaan.

Vierailija
20/22 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalloisen nuuka, vanhoillinen isäni haluaa syödä jouluna hyvin,perinteitä kunnioittaen.Hän haluaa halvalla ruoat, mikään ei saisi maksaa mitään. Itse olen työttömänä, yhtälö on vaikea toteutettava.