Ei enempää päin helvettiä ois voinut mennä äitiyspäivärahat
Kiitos kela ja työnantaja. Hakemus tehty hyvissä ajoin. Välissä mulle tuli työnantajan paperit, päätöstä oikastiin, työnantaja on lähetellyt kelaan työvuorolistoja joiden mukaan teen kolme työvuoroa viikossa ollessani äitiyslomalla ( joo en), mun kelan rahat on mennyt työnantajalle (selvityksessä) kun tilinumero vaihtunut välissä jotenkin mystisesti.
Ihan älyttömiä juttuja. Huokaus.
En ole vielä penniäkään saanut enkä tiä miten tän sotkun selvittääkään.
Kommentit (14)
Ei ole sinun selvitettävä, jos olet man hakemuksesi asianmukaisesti tehnyt. Soita Kelaan ja kerro asiasi ja pyydä selvittämään työnantajan kanssa.
Soita ensin tiukka puhelu työnantajalle ja pyydä selvittämään omat sotkunsa välittömästi ja sano että vaadit korvausta virheistä jos asia ei nopeasti ratkea. Sitten soittaisin vielä itse Kelaan jollekin isommalle päällikölle ja kysyisin miten asia hoidetaan ja kerrot että työnantaja ja Kela ovat tyrineet ilman itsesi tekemää virhettä. Tällaisissa asioissa on pakko olla tiukkana ja vaatia pikaista korjausta, muuten jäät lopulliseen pyöritykseen ja kohta ei kukaan enää saa minkään langan päästä kiinni ja sotkuinen vyyhti on valmis. Tsemppiä sotkun selvitykseen.
Millä alalla olet, jos työnantaja ei maksa sinulle palkkaa äitiysvapaan aikana?
Soitin kelaan. Kelassa vaan ihmetellään että " eipä olla tälläistä ennen nähty" ja käskettiin soittaa palkanlaskentaan ( jonne ei edes työntekijät saa soittaa) Sitten selvittelin mihin kummaan on maksettu ja miten helvetissä mun tilinumero on vaihtunut työnantajan tilinumeroon mun hakemuksessa.
Mä en ymmärrä enää mitään. Työnantajan pitäisi maksaa kolmelta kuulta(?) mut nyt maksavat kolmelta päivältä viikossa kun olen työssä (?!) - joo en ole. Mikä ihmeen kolmelta päivältä???
Ja jos kela maksaa työnantajalle ja ne mulle niin miksi kela maksaa jotain??? Siksikö kun työnantaja lupaa maksaa kolmelta päivältä?
Ei jumankekka. Kelasta ei osattu sanoa mitään.. Palkanlaskennasta odottelen postia..
Kaupan alan sopimus, en tiedä vaikuttaako.
Jos työnantaja maksaa sinulle äitiysloman alussa kolmen kuukauden palkan, niin silloin kuuluukin mennä niin, että Kela maksaa äitiyspäivärahan kokonaan tältä ajalta työnantajalle ja taas puolestaan työnantaja maksaa sinulle palkan normaaleina palkkapäivinä. En nyt saanut selvää selostuksestasi. Onko palkkapöiväsi mennyt, mutta olet jäänyt ilman palkkaa?
Maksaako työnantaja sinulle kolmen kuukauden palkan? Silloin äitiysraha maksetaan tältä ajalta työnantajalle.
Tuota noin. Olethan ollut 9kk töissä ennen äitiysvapaan alkua?
Vierailija kirjoitti:
Soitin kelaan. Kelassa vaan ihmetellään että " eipä olla tälläistä ennen nähty" ja käskettiin soittaa palkanlaskentaan ( jonne ei edes työntekijät saa soittaa) Sitten selvittelin mihin kummaan on maksettu ja miten helvetissä mun tilinumero on vaihtunut työnantajan tilinumeroon mun hakemuksessa.
Mä en ymmärrä enää mitään. Työnantajan pitäisi maksaa kolmelta kuulta(?) mut nyt maksavat kolmelta päivältä viikossa kun olen työssä (?!) - joo en ole. Mikä ihmeen kolmelta päivältä???
Ja jos kela maksaa työnantajalle ja ne mulle niin miksi kela maksaa jotain??? Siksikö kun työnantaja lupaa maksaa kolmelta päivältä?Ei jumankekka. Kelasta ei osattu sanoa mitään.. Palkanlaskennasta odottelen postia..
Kaupan alan sopimus, en tiedä vaikuttaako.
Joo, vaikuttaa se, PAM on neuvotellut sen 3kk palkan, kaikilla aloilla sitä ei ole.
Onko siinä nyt joku käsittänyt jotain väärin? 3kk on vaihtunut kolmeksi päiväksi viikossa?
Sulle pitäisi nyt tulla normaali palkka sen 3kk, kysy työnantajaltasi että onko hän ymmärtänyt sen, ja laittanut tiedot oikein palkanlaskentaan.
Entä oletko tehnyt sen 37,5 tuntia viikkoon vai vähemmän? Sekin vaikuttaa..
Oletko käynyt Kelan sivuillasi tarkistamassa työnantajan lähettämät hakemukset ja muut tiedot? Ne näkyy siellä omilla sivuillasi, jos työnantaja on tehnyt hakemukset sähköisesti.
Kelalla pitäisi olla myös työnantajalta ne tiedot, mitä ta maksaa sulle palkkaa ja jos palkka on pienempi, mitä kelan päiväraha, niin kelan pitäisi maksaa sulle se erotus ja ta:lle vain se minkä ta maksaa sulle.
Joo. Oon ollu 12 vuotta samassa talossa ja äitiyspäivärahat olis vielä pitänyt mennä samoin kuin edellisestä, josta sain n. 1200 kuussa äippärahaa. Nyt en ymmärrä miten tämä meni näin vaikeaksi, miksi ta lähettää jotain työvuorolistoja ja miten tuo tilinumerokin on vaihtunut.
Oli alusta asti tosi sekavaa ja oon joutunut kelaan soittelemaan jo kun ne työnantajan paprut tuli mulle yms.
Eilen oli LA ja väsyttää ja vituttaa muutenkin.. Kiva jatkaa tänään tän selvittelyä.
Tuntuu ettei ne kelassakaan oikeasti tiedä mistään mitään.. Kaikki on vaan ohhottelua ja koita ny ite selvittää!!!:€
Vierailija kirjoitti:
Joo. Oon ollu 12 vuotta samassa talossa ja äitiyspäivärahat olis vielä pitänyt mennä samoin kuin edellisestä, josta sain n. 1200 kuussa äippärahaa. Nyt en ymmärrä miten tämä meni näin vaikeaksi, miksi ta lähettää jotain työvuorolistoja ja miten tuo tilinumerokin on vaihtunut.
Oli alusta asti tosi sekavaa ja oon joutunut kelaan soittelemaan jo kun ne työnantajan paprut tuli mulle yms.
Eilen oli LA ja väsyttää ja vituttaa muutenkin.. Kiva jatkaa tänään tän selvittelyä.
Tuntuu ettei ne kelassakaan oikeasti tiedä mistään mitään.. Kaikki on vaan ohhottelua ja koita ny ite selvittää!!!:€
Nyt otat iseäsi niskasta kiinni ja soitat sinne palkanlaskentaan ja sanot että asia pitää selvittää heti. Joo, on kielletty soittamasta, mutta.......
Työnantajan/palkanlaskennan sekoilulta tuo kuulostaa. Rahan kuuluukin aluksi mennä työnantajalle, jos maksavat sulle palkkaa äitiysloman alussa n. 3 kk.