Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla netistä ostettavat purentakiskot narskutteluun..

Narskuttelija
04.11.2017 |

Mitä merkkiä olette kokeilleet? Mikä on toiminut ja mikä ei? Mistä olette tilanneet? Kertokaa vähän käytöstä ja kuinka mahdollisesti ovat auttaneet. Onko turha toivoa helpotusta esim. aamuisiin leukakipuihin, päänsärkyyn ym. vaikka hampaita ehkä suojaisikin?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään?

Vierailija
2/19 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, mutta minulla on hammaslääkärin valmistamat oikeat juuri minulle tehdyt purentakiskot. En ikinä ostaisi netistä mitään kiskoja, ne voi pahentaa tilannetta hyvin paljon. Minun kiskoja on jouduttu sovittamaan ja muokkaamaan ainakin viisi kertaa ennen kuin niistä tuli sopivat ja oikeanlaiset. Sitä ennen ne vain pahensi kipuja. Onneksi nyt ovat hyvät ja auttavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärin tekemät mullakin. Ikinä en ostais netistä.

Vierailija
4/19 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes ymmärrä miten netistä ostetut voi pysyä suussa. Purentakiskothan tehdään hampaista otettuun valumuottiin, ja ne istuu jokaisen hampaan kohdalla täydellisesti, koska ovat valettu juuri sinun hampaisiin, ja sen istuvuuden avulla ne pysyy hampaissa/leuassa kiinni yön.

Vierailija
5/19 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista sopivimmathan ne on kun tehdään hammaslääkärillä omien mittojen mukaan. Mutta mun omat meni hionnan takia ihan vituiksi ja jouduin heittämään ne roskiin kolmen vuoden jälkeen, eikä ollut rahaa enää uusiin. Ostin Prismasta sellaiset jääkiekkoiluun tarkoitetut hammassuojat, jotka muokataan kuumalla vedellä omiin leegoihin sopiviksi. Maksoivat n. 5€ ja ovat ajaneet asiansa hyvin jo pari vuotta.

Vierailija
6/19 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nuo jotkut netistä tilattavat oo sellaisia lämmitettäviä ja niitä pitää purra, että niihin tulee tavallaan omat hampaan jäljet, että ne sopisi suuhun. Kuulostais ihan hyvältä, mutta sen takia kyselenkin, että onko ne mitenkään toimivat. Ei vaan yksinkertaisesti nyt juuri oo varaa niihin lääkärin kiskoihin. Sanottiin, että 300e...

Vierailija
7/19 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman hammaslääkärini mukaan nuo hammassuojat, joita saa just melkein mistä vaan, eivät korvaa ammattilaisen tekemiä MUTTA ovat parempi vaihtoehto kuin ei mitään. Itselläni oli siis sama ongelma narskuttelun kanssa, ei ollut varaa purentakiskoon mutta jotain piti keksiä.

Vierailija
8/19 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ne kunnolliset ostan joskus, mutta pitkään aikaan en voi. Siksi ajattelin, että jos sellanen halpa muottihomma menis edes tän väliajan... Kunhan vaan tosiaan ei pahentais tilannetta? 

Vierailija
9/19 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman hammaslääkärini mukaan nuo hammassuojat, joita saa just melkein mistä vaan, eivät korvaa ammattilaisen tekemiä MUTTA ovat parempi vaihtoehto kuin ei mitään. Itselläni oli siis sama ongelma narskuttelun kanssa, ei ollut varaa purentakiskoon mutta jotain piti keksiä.

Okei.. nojoo luulis, että jos edes välillä käyttäis sellasta halppissuojaa, niin ei se varmaan tilannetta hirveästi voi pahentaa. Ainakaan ei hampaat pitäis kulua yhtä paljon. -ap

Vierailija
10/19 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun narskuttelu johtuu siitä, että purentani on hieman pielessä ja öisin leuat yrittää "jauhaa" purentaa oikeammanlaiseksi eli ikäänkuin jauhaa hampaistoani sellaiseksi, että purenta olisi parempi kuin se on. Tämähän tietenkin johtaa vain hampaiden vaurioitumiseen ja kipuihin. Mutta jos minulla on jotkut nettikiskot tai vähänkin huonosti tehdyt kiskot, niin ne vain pahentaa tilannetta, koska leukani luulevat, että purentani on taas huonontunut ja yrittävät öisin jauhaa purentaani "paremmaksi" yhä kovemmalla voimalla. 

Purentakiskojeni alapinta on hiottu siten, että alahampaani osuvat siihen tavalla, joka vastaa ikään kuin oikeinlaista hyvää purentaa. Eli kisko huijaa leuat luulemaan, että purentani on kunnossa, ja bruksaaminen loppuu, koska leukojen ei enää tarvitse jauhaa öisin purentaa paremmaksi. Niissä kiskoissa ei siis merkitse vain se, että ne istuu ylähampaisiin kunnolla ja pysyy sillä tavalla leuassa kiinni, vaan hyvin olennainen osa on se, että yläleukaan kiinnitettävän kiskon alapinta hiotaan vastaamaan alaleuan hampaiden osumista kiskoon purtaessa niin, että purenta on ns. oikein. 

Vierailija
11/19 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monta kertaa miettinyt noita lätkäpelaajien suojia, että olisko niistä mitään hyötyä.

Teinille siitä voisi olla hyötyä, kun eivät lääkärissä vielä suostuneet valamaan omaa kiskoa. Koska leuat kasvaa ja hampaat muuttuvat?! Ihan sairasta ja tytöllä hirveet pää ja niskahartiakivut. Pitäs vaan syödä särkylääkettä. Pah.

Vierailija
12/19 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla ois varaa, menisin ottamaan Botox-pistoksen leukoihin. Sillä loppuu bruksaaminen noin puoleksi vuodeksi kerrallaan.

Vierailija
13/19 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla ois varaa, menisin ottamaan Botox-pistoksen leukoihin. Sillä loppuu bruksaaminen noin puoleksi vuodeksi kerrallaan.

Kerro lisää!

Mitä maksaa? Mihin se otetaan? Miksi se otetaan? Miten auttaa?

Vierailija
14/19 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin toukokuussa suomalaisesta Narskuttelu-nettikaupasta silikonikiskon. Rahat on tiukilla eikä kamalien päänsäsrkyjen kanssa oikeastaan ollut aikaa odotella kunnalliselle hammaslääkärille pääsyä. Kisko maksoi muistaakseni 39 €. Se pehmennettiin kuumassa vedessä ja 'purtiin' omiin hampaisiin sopivaksi. Pään-/naamasäryt loppuivat oikeastaan saman tien eli kisko toimi loistavasti, kunnes onnistuin pureskelemaan sen toiselta puolelta rikki 3 kk käytön jälkeen. 

Keväällä kun kiskon hankkimista selvittelin, löysin jonkun väitöstutkimuksen, jonka mukaan esivalmistetut kiskot toimivat ihan yhtä hyvin kuin alusta loppuun mittojen mukaan tehdyt.

Vierailija
15/19 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä tilasin mittojen mukaan tehdyt alle satasella (asun Britanniassa, en ole varma toimittavatko Suomeen).

Mutta todella tyytyväinen olen ollut ja hyvä hinta-laatusuhde https://www.denlabdirect.com/gbp/

Vierailija
16/19 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tänään annettiin kiskon hinta ja se oli 560 €. Nyt kattelen netistä vaihtoehtoja..

Vierailija
17/19 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan tottunut noihin purentakiskoihin ja aloin kärsimään unettomuudesta kun koin ne kiskot niin häiritsevinä. Kovalla rahalla ne teetin ja käyttämättä jäivät.. Botoxia olen itsekin harkinnut, auttoi kaverin bruksaamiseen yli puoli vuotta.. Jos vaikka se kallonpohjan kipukin jäisi pois samalla.

Vierailija
18/19 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuommoinen toiminut jo 3 vuotta, ja auttanut hyvin . tuo kans muotoillaan kuuman veden avulla , pysyy hyvin paikoillaan. 

https://www.tohmajarvenapteekki.fi/narskuttelu-purentasuoja-kplpkt-p-46…

19/19 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jotkut apteekista ostetut halpiskiskot, kun odottelin niitä oikeita. Olivat vähän oudon makuiset, muuten ihan hyvät. Suosittelen kuitenkin oikeat hommaamaan.