Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako opettajalla ja hänen oppilaansa vanhemmalla olla suhde?

Vierailija
03.11.2017 |

Vai pitääkö siitä ainakin ilmoittaa rehtorille tai muualle jos niin on?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa olla. Tuo on itse asiassa jopa ihan normaalia, joskaan ei kovin yleistä.

Vierailija
2/8 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla.Kerrotko minulle minka lainkohdan nojalla sellainen olis kielletty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja saa opettaa ja arvioida vaikka ihan omaa lastaan, miksi ihmeessä ei myös kumppanin lasta. Pienillä paikkakunnilla ei usein ole edes vaihtoehtoja.

Vierailija
4/8 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa joo, käytännössä ei

Vierailija
5/8 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallinen lupa rehtorilta tietysti. Kertapanoon riittää tosin suullinen lupa, mutta eihän suullisia sopimuksia kannata tehdä muutenkaan.

Vierailija
6/8 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhemmalla tyttärellä oli aikoinaan opettaja jolla oli jatkuvasti seksisuhteita oppilaidensa äitien kanssa. Ja kaikki sen tiesivät eikä kukaan edes kuvitellut olevansa hänen ainoansa. Tuskin tuossa mitään laitonta oli mutta jotenkin hänellä oli työ ja yksityiselämä menneet pahasti sekaisin.

Vierailija
7/8 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan opettaja olla naimisissakin oppilaan vanhemman kanssa ja olla tämän isä/äiti. 

Mutta tarkoittanet salasuhdetta? 

Siihenkään lain koura ei yllä, mutta sopimattomana sitä tietysti voi pitää. En kuitenkaan ilmoittelisi yhtään minnekään, ellen kokisi sen häiritsevän ammatillista otetta luokassa. 

Vierailija
8/8 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat sellaisia "älä kysy, älä kerro" -juttuja. Kouluissa voidaan ihan samalla tavalla kuin muillakin työpaikoilla kertoa työkavereille jotain omia panojuttuja mutta jos niihin liittyy jonkun oppilaan isä tai äiti niin silloin niistä yleensä vaietaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi