6 viikossa painoa pois mahd. paljon, miten?
Antaisitteko vinkkejä? Olen normaalipainon ylärajoilla, mutta lähes kaikki ylim. paino on kertynyt vatsaan. Mun suurin synti on suklaa, ja sen syömisen olen nyt lopettanut. Mun tarttis saada noin 5 kiloa pois, onkohan se mahdoton ajatus 6 viikossa? Sitten mahtuisin entiseen juhlamekkooni nätisti, eikä tarttis turhaan ostaa uutta, kun tarkoitus olisi kuitenkin sille normaalipainon alarajoille päästä. Kokonaisuudessaan tarttis saada 10 kiloa pois, mutta jo tuo 5 olisi tosi hyvä tässä ajassa. Miten te tekisitte?
Kommentit (20)
Kaikki turvottava pois, keskivartalotreeniä paljon. Joku ihmedietti vosi hyvin sopia sulle tohon tilanteeseen, esim nutraus.
Lisäks koittaisin kaikilla tavoilla vilkastuttaa aineenvaihtoa.
Karppaa!
Mä olen normaalipainon alarajoilla ja jos karppaan niin painoa tippuu 1-0.5kg viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin nutriletteja ja eläisin niillä muutaman viikon. Sillä lähtee 5 kg. Eikä alun kolmen päivän jälkeen ole edes vaikeaa, sen jälkeen kun kroppa menee ketoosiin.
Kyllä noilla varmaan sen 5kg saa pois, mutta mitä sen jälkeen? Ei ole ainakaan helppoa pitää painoa kun dieetti on kaukana normaalista ruokavaliosta. Kaiken lisäksi sokerin osuus noista on kyllä aika korkea... En siis sanoisi terveellisiksi.
Itsekin suosittelen vähähiilarista. Paino putosi minulla 0,5-1kg vko enkä syönyt edes mitenkään erityisen vähän. Enkä liikkunut paljoa. Terveellisempi kuin nutraus, eikä tarvitse nälän kanssa taistella.
Jätät vaan kaiken sokerisen ja lisätyn sokerin pois. Vehnäjauhot pois ja hiillihappojuomat, ylim.suolaset.
Karppaaminen saa täältäkin äänen ja jos terveyttään yhtään miettii, niin oikean ruoan syöminen on aina parempi vaihtoehto kuin pussiruoat. Nipistät hiilarit ihan minimiin tuoksi ajaksi, paljon puhdasta prosessoimatonta lihaa/kalaa/kanaa ja aksviksia, hieman rasvoja ja runsaasti kasviksia. Paino putoaa nopeasti ja terveellisesti (ja plussana suoli toimii normaalisti toisin kuin pussiruokasekoilulla).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin nutriletteja ja eläisin niillä muutaman viikon. Sillä lähtee 5 kg. Eikä alun kolmen päivän jälkeen ole edes vaikeaa, sen jälkeen kun kroppa menee ketoosiin.
Kyllä noilla varmaan sen 5kg saa pois, mutta mitä sen jälkeen? Ei ole ainakaan helppoa pitää painoa kun dieetti on kaukana normaalista ruokavaliosta. Kaiken lisäksi sokerin osuus noista on kyllä aika korkea... En siis sanoisi terveellisiksi.
Itsekin suosittelen vähähiilarista. Paino putosi minulla 0,5-1kg vko enkä syönyt edes mitenkään erityisen vähän. Enkä liikkunut paljoa. Terveellisempi kuin nutraus, eikä tarvitse nälän kanssa taistella.
Ei sillä terveellisyydellä ole mitään merkitystä, jos kyse on vain 6 viikosta.
Itse olen muuten pitänyt jo yli 4 vuotta pois nutraamalla pudotetut 18 kg. En omakohtaisesti ymmärrä ollenkaan noita juttuja ollenkaan että miten se että laihduttaa noin, vaikeuttaisi jatkoa. Kyllähän jokainen nykyään tietää, miten olisi hyvä syödä, mutta toisinaan vaan ihminen on vuosien varrella ajautunut erilaisiin elämäntapoihin. Esim. minusta oli tullut alkoholin jokailtainen tissuttelija ja tunteisiin makeaa mussuttava. Nutrikuuri pisti tuollaiset tavat poikki, enkä niitä takaisin enää sen jälkeen huolinut.
Minulla lähti kolmen viikon sairastelulla (keuhkoputken tulehdus) 5 kiloa.
Varmaan joku vatsatauti olisi vielä tehokkaampi.
Vierailija kirjoitti:
Karppaaminen saa täältäkin äänen ja jos terveyttään yhtään miettii, niin oikean ruoan syöminen on aina parempi vaihtoehto kuin pussiruoat. Nipistät hiilarit ihan minimiin tuoksi ajaksi, paljon puhdasta prosessoimatonta lihaa/kalaa/kanaa ja kasviksia, hieman rasvoja ja runsaasti kasviksia. Paino putoaa nopeasti ja terveellisesti (ja plussana suoli toimii normaalisti toisin kuin pussiruokasekoilulla).
Lisään vielä sen verran, että muista syödä paljon kasviksia!
Vierailija kirjoitti:
Karppaa!
Mä olen normaalipainon alarajoilla ja jos karppaan niin painoa tippuu 1-0.5kg viikossa.
Hae apua anoreksiaan, normaalipainon alarajalla olevat terveet ei laihduta.
Koska haet pikaratkaisua niin silloin helpoin konsti on todellakin vetää jollakin nutriletillä tehokuuri alkuun. Periaatteessa tuo 5 kg ei ole mahdoton mutta käytännössä se luultavasti on. Eli nesteitähän tuosta voi olla esim. n. 2kg joten mutta ilman huomattavaa kulutuksen lisäämistä (LUE: liikunta) joudut olemaan nälkäkuurilla ja silloin tietysti rasvaa on vain pieni osa joka lähtee pois. Täysin mahdollista siis koska painoluokka urheilijat voivat tiputtaa tuo 5 kg jopa reilussa viikossa mutta se tapahtuu siis liikkumalla, säännöstelemällä juomista yms ja kaikki on takaisin kun punnitus on ohi.
Mulla tippui paino sairaalassa sydänleikkauksen aikaan 10 kg viikossa.
Kiitos asiallisia vinkkejä laittaneille. Sydänleikkaus tai mahatauti eivät nyt tule kysymykseen (toivottavasti).
Olen aina kokenut, että kun on ns. normaalipainoinen, vaikkakin siellä normaalipainon ja lievän lihavuuden rajamailla, niin painon pudotus on tosi vaikeaa. Varsinkin kun ikää on jo yli 35, aineenvaihdunta tuntuu olevan tosi hidasta. Ja se on kurjaa kun vartalonmallini on sellainen, että lähes kaikki ylimääräinen pakkautuu tuohon mahan kohdille, isommista reisistä tai takapuolesta ei niin olisi haittaa. En halua, että juhlissa kysytään olenko raskaana (siellä ihmisiä joita en ole aikoihin nähnyt).
Toi karppaus kiinnostaisi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
No olipas hyödyllinen vinkki.
Vierailija kirjoitti:
Minulla lähti kolmen viikon sairastelulla (keuhkoputken tulehdus) 5 kiloa.
Varmaan joku vatsatauti olisi vielä tehokkaampi.
Joo vatsatauti on kyllä ihan ykkönen poistamaan nesteet, itsellä lähti 4kg kahdessa päivässä. Ei pysyvää, mutta jos pikaisen nesteenpoiston haluaa niin siihen ihan ehdoton ykkönen 😄
Karppaus ei muuten välttämättä ole mikään tehokas pikapainonpudottaja. Itselläni sillä lähti ekalla viikolla 2 kg nesteitä, sen jälkeen ei yhtään mitään, ennen kuin aloin myös tietoisen kalorilaskennan ja -rajoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kaikkee ne leikkas pois?
Ruoilla pääpaino proteeineissa ja kasviksissa, niukemmin hiilareita.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisia vinkkejä laittaneille. Sydänleikkaus tai mahatauti eivät nyt tule kysymykseen (toivottavasti).
Olen aina kokenut, että kun on ns. normaalipainoinen, vaikkakin siellä normaalipainon ja lievän lihavuuden rajamailla, niin painon pudotus on tosi vaikeaa. Varsinkin kun ikää on jo yli 35, aineenvaihdunta tuntuu olevan tosi hidasta. Ja se on kurjaa kun vartalonmallini on sellainen, että lähes kaikki ylimääräinen pakkautuu tuohon mahan kohdille, isommista reisistä tai takapuolesta ei niin olisi haittaa. En halua, että juhlissa kysytään olenko raskaana (siellä ihmisiä joita en ole aikoihin nähnyt).
Toi karppaus kiinnostaisi kyllä.
Kasvispitoinen karppaus yhdistettynä HIIT-lenkkeilyyn. Rasvaa saa nauttia mutta järkevästi.Prodella ei kannata läträtä koska ylimääräinen proteiini rasittaa munuaisia ja menee sinne minne ylimääräinen hiilarikin eli vyötärölle.Kasviksia paljon, mitä vihreempi sitä parempi.Tee vaikka lämpimiä kasvislisäkkeitä kuten ratatouille salaatin sijaan.