Taikasieni naarmuttaa :( neuvoja korjaamiseen
Kerkesin pilaamaan alacarte valkoista keittiökaapin ovea pienen läntin verran.
Onko jotakin konstia saada pinta näyttämään luonnolliselta???
Juu, tiedän olen Idiootti ja nyt tiedän myös että taikasieni on täyttä myrkkyä. Roskiin menevät
Kommentit (28)
Ny mä ymmärrän miks tää sivusto on vauva.fi,
Hyvät vauvat,olisiko joskus hyvä lukea pakkauksesta löytyvät ohjeet, ei taikasieni ole mikään automaatti jolla voi pyyhkiä miten sattuu ja simbsalapim, ohjeessa lukee varoitukset aroista pinnoista ja eri valmistajien tuotteet eroaa teholtaan toisistaan.
Mutta hyvä uutinen ap:lle , on yksi tuote jolla saattaa korjaaminen onnistua, mutta siinäkin pitää noudattaa ohjetta.
Pesukivi, saippuapohjainen ja myrkytön, poistaa hyvin likaa ,sopii aroille materiaaleillekin, paikkaa jopa astioiden lasiteessa näkyviä "halkeamia"
sopii uunin ja monen muunkin puhdistukseen ja ainakin itsellä toiminut hyvin. Kannattaa kokeilla eikä ole kallistakaan, kympin kahtapuolta purkki, ja on todella riittoisaa. Taikasieni on taas joihinkin tahroihin tehokkaampi pika-apu.
Autotarvikeliikkeistä saat settejä joilla voi "kiillottaa" himmenneet auton valojen lasit jotka ovat itse asiassa muovia.
Taikasienen mattapintaiseksi naarmuttaman kiiltävän muovin voi saada korjattua tällaisella.
Pieniin kiiltäväpintaisiin muoviesineisiin voi kokeilla Asetoniin dippaamista. Asetoni liuottaa monia kovia muovilaatuja eli lopputulos on sama kuin karhean jääpalan päälle kaataa lämmintä vettä. Siihen pintaan EI siis saa koskea millään ennen kuin se on kovettunut uudelleen.
uusi ovi. ehkä joudut vaihtamaan kaikki ovet, kun uusi on hieman eri sävyinen
Vierailija kirjoitti:
Autotarvikeliikkeistä saat settejä joilla voi "kiillottaa" himmenneet auton valojen lasit jotka ovat itse asiassa muovia.
Taikasienen mattapintaiseksi naarmuttaman kiiltävän muovin voi saada korjattua tällaisella.
Pieniin kiiltäväpintaisiin muoviesineisiin voi kokeilla Asetoniin dippaamista. Asetoni liuottaa monia kovia muovilaatuja eli lopputulos on sama kuin karhean jääpalan päälle kaataa lämmintä vettä. Siihen pintaan EI siis saa koskea millään ennen kuin se on kovettunut uudelleen.
itse asiassa tuo ihmesieni voisi olla hyvä hangatessa himmentyneitä autonlamppujen muoveja
Vierailija kirjoitti:
Nämä on ainakin 10 vuotta vanhat kaapit, että on näissä muutakin elämän jälkeä.
Harmittaa vaan, että olin niin tohelo.
Jos jollakin olis vinkkiä jostain mattapintaa tekevästä aineesta valkoisiin kaappeihin
soodapuhallus
Taikasieni on vaahdotettua melamiinihartsia eli samaa tavaraa josta tehdään prässättynä laminaattien ja keittiön melamiinitason pinta.
Ei ihmekään että taikasieni sopii mainiosti valkoisen melamiinipinnan puhdistukseen. Sehän hioo erittäin ohuen kerroksen kovasta pinnasta mutta haukkaa kunnolla jotain pehmeää kuten kiiltävää akryyli- tai polykarbonaattimuovia.
Kummallisia nämä taikasienet kun toisilla toimii ja toisilla toimii miten sattuu. Minä en saanut pinttymiä irti hanan juuresta ja uuni pellistä