Meneekö ihmisen elämä suureksi osaksi hukkaan, jos jos on töissä kolmanneksen valveillaoloajasta koko aikuisikänsä eläkepäiviin asti?
Kommentit (15)
Ei, jos valkkaa työkseen ns. kutsumusammatin, tekee työtä, joka ei tunnu edes työltä, vaan palkalliselta mieleiseltä oleskelulta tai sitten tekee harrastuksesta työn.
Itsellä todella mieleinen työ, joka ei tunnu edes työltä vaan toiselta perheeltä. Siitä vielä maksetaan. Saa elää täyttä elämää 24/7.
Olen siitä todella kiitollinen.
Kyllä se voi mennä hukkaan työttömälläkin joka istuu päivät tietokoneen ääressä, eikä ole koskaan varaa matkustaa minnekään.
Voi kun toi kahdeksan tuntia edes toteutuisi, vaan kun saatana pitää vielä työmatkoihin mennä puoltoista tuntia ja pakollinen palkaton puolen tunnin ruokis. Sit vittu vielä näät unia töistä. Hajottaa!!!!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se voi mennä hukkaan työttömälläkin joka istuu päivät tietokoneen ääressä, eikä ole koskaan varaa matkustaa minnekään.
Matkustaminen on etupäässä turhuutta ja lisäksi vieläpä hyvin epäekologinen harrastus. Eikä turistina koskaan pysty oikeasti ymmärtämään vieraita kulttuureja tai vieraita yhteiskuntaoloja.
Ei ainakaan niin hukkaan kuin nuorilla sairaseläkeläisillä ja työttömillä, joilla ei ole rahaa mihinkään. Harva elää onnellisena haave-elämäänsä peruspäivärahalla tai sosiaalituilla.
Vähän riippuu työstä. Vaikka olenkin aika kunnianhimoinen ja kohtalaisesti menestynyt tähän mennessä niin voisin heittäytyä elämäntapatyöttömäksi jos kokisin että se olisi parempi vaihtoehto joihinkin töihin nähden. Työelämä on nykyään sellaista eikä eläkettäkään jää käteen juuri mitään. Meillä on vain yksi elämä.
Ei. Aika monelle työ vaikka ei ole mikään suurempi intohimo silti palkitsee ja parantaa elämän laatua. Olen yhteiskunnalle hyödyllinen.
Eikö AP nuku ollenkaan, käytännössä töissä ollaan työmatkoineen 8-9 tuntia keskimäärin.
Kyllä minulla töissä menee noin puolet valveillaoloajasta.
Siis jos oletetaan että ap nukkuu 8 h yössä niin
24-8 = 16
16/3 = 5,333 tuntia töitä valveillaoloajasta.
Että jotta mitä sä ap niinkun koitit kysyä?
Ei mene, jos tekee työkseen jotain merkittävää, pelastaa vaikka ihmishenkiä. Tai tekee jonkin mullistavan keksinnön.
Muuten kyllä.
Minä autan ihmisiä työkseni, en koe että elämäni menisi hukkaan. Koen sen hyvin mielekkääksi tavaksi viettää päivät.
Menee hukkaan aina tuollaisilla työvieroksujilla. Fucken vapaamatkustaja. 5...6 h päivässä duunia! Ok-, jos myös viikonloppuisin molempina päivinä on kolmanneksen valveilla olostaan duunissa.
No jos menis vain kolmannes valveillaoloajasta, olis aivan luksusta!!
Mun arkivuorokausi jakautuu näin:
Nukkuminen 8h
Työmatkat ja työpäivä 11h
Vapaa-aika 5h
Riippuu tekeekö työkseen jotain, josta pitää kovasti. Jos tekee, niin ei tietenkään mene hukkaan. Jos ei tee, niin menee hukkaan.