Mitä ruokaa teillä syödään pyhäinpäivänä?
Kysymys ilmenee otsikosta. Laitetaanko teillä kenties jotain juhlavampaa vai ihan arkiruokaa? Meillä laitetaan lihapaistia sekä lisukkeeksi kermakastiketta, perunoita ja kasviksia. Joku jälkiruoka pitää keksiä. Taidan myös leipoa jotain.
Kommentit (14)
Jos olisin perheeni luona laitettaisiin jotain aikaa vaativaa. vaikka Burgundinpataa ja vanilijakarpalojuustokakku jälkkäriksi. Mutta olen työkaupungissani ja en ole vielä miettinyt sen kummemmin. En oikeastaan edes muistanut koko päivää, hyvä, kun muistutit.
Enpä ole vielä ajatellut asiaa päättääkseni. Pohdinnan alla.
Yleensä menu on aika vaihteleva, mutta yksi perinne on: kädenlämpöinen kaalimehu alkusnapsina.
Vierailija kirjoitti:
No ihan normaalia ruokaa kuin minä tahansa muuna lauantaina. Ei ole mikään erikoispäivä.
Sama täällä.
Olen menossa äitin mukaan mökille ja ajattelin ehdottaa ruuaksi lasagnea. Äitin lasange on vain niin hyvää! :)
Eikai tuota enää vietä kuin mummot? Emme me vietä mitään pyhäpäiviä, toi on meille ihan normilauantai.
Alkuun Äityliinin maksamakkarakeittoa ja pääruuaksi tirripaistia. Jälkiruuaksi leipäjuustoa ja kirsikkahilloa. Tämä on meillä ollut perinteinen pyhäinpäivän ateria jo monta, monta vuotta...
Lentokoneruokaa. Lähden matkalle vähän kauemmaksi, joten se päivä menee siinä.
Vierailija kirjoitti:
Eikai tuota enää vietä kuin mummot? Emme me vietä mitään pyhäpäiviä, toi on meille ihan normilauantai.
No vaikka te ette vietä ei sulje pois muita ihmisiä. Kannattaa vähän avartaa omaa maailmankuvaa pois perhepiiristä.
Kolmen teinin äiti kirjoitti:
Alkuun Äityliinin maksamakkarakeittoa ja pääruuaksi tirripaistia. Jälkiruuaksi leipäjuustoa ja kirsikkahilloa. Tämä on meillä ollut perinteinen pyhäinpäivän ateria jo monta, monta vuotta...
Saisiko maksamakkarakeiton reseptin.
No ihan normaalia ruokaa kuin minä tahansa muuna lauantaina. Ei ole mikään erikoispäivä.