Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienituloinen, anna vinkkisi miten säästät ja pystyt nauttimaan elämästä

Vierailija
02.11.2017 |

Vinkit alle. Tulot ja perheen koon voi myös ilmoittaa

Aloitan itse. Nostan joka viikko 20e ruokarahoista ja laitan jemmaan, näillä rahoilla maksetaan esim lintsireissu, laivareissu jne, pitkällä tähtäimellä myös etelänmatka.

Tulot kaikkineen alle 2000e kk ja olen kahden teinin yh.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään kierrellä kauppoja ja ihan vain fiilistellä värejä, ääniä ja tuoksuja, vaikka lompakko olisi tyhjä. Suunnitella kuukausienkin päähän alustavasti, mitä ostaisi ja mistä lähisuvun ipanoille joulu- tai synttärilahjaksi.

Ei sovellu kyllä kaikille, esim. puolisoni ei lähde näihin fiilistelyihin mukaan koska hänelle tämä kaikki vain muistuttaisi köyhyydestä ja siitä mitä ei voi saada. Hänelle edullista lystiä on ostaa pieni pussukka kuorittuja pähkinöitä tai auringonkukansiemeniä ja houkutella niillä puistossa lintuja lähemmäksi. Ihmetellään sitten niiden puuhailua yhdessä.

Vierailija
2/16 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei autoa käytössä, ei mitään ylimääräisiä kauneushömpötyksiä (kynsiä, ripsiä , pidennyksiä yms tai niiden huoltoja), koiralle edullista ruokaa, kaikki ruoat Lidlistä ja aina suunnittelen viikoksi ruokalistan mitä syödään, huonekalut tms käytettynä. Kuntosali edullinen 20e kuussa, itse nautin liikunnasta paljon. Joskus teen sitten vähän parempaa ruokaa tai lähden ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diusiusiu kirjoitti:

Ei autoa käytössä, ei mitään ylimääräisiä kauneushömpötyksiä (kynsiä, ripsiä , pidennyksiä yms tai niiden huoltoja), koiralle edullista ruokaa, kaikki ruoat Lidlistä ja aina suunnittelen viikoksi ruokalistan mitä syödään, huonekalut tms käytettynä. Kuntosali edullinen 20e kuussa, itse nautin liikunnasta paljon. Joskus teen sitten vähän parempaa ruokaa tai lähden ulos.

Mulla myös näin. Vaikka se ripsihuolto tuntuu kerralla pieneltä rahalta, vuodessa siihen menee valtava määrä rahaa. Kynsiä en voisi enää pitää työnkään puolesta. Mulla on takana pitkä sairasloma ja meni yllättävän monta vuotta, niin että ihmettelin, että minne hittoon mun rahani katoavat aina, vaikka "en osta juuri mitään". Ei tarvii olla kuin kerran ripsihuollossa, kerran baarissa (taksimatkat sisältäen ainakin 120e) ja vaikka uusi vaatekerta kaupasta, niin talous on sekaisin. Eli en käy baarissa (ehkä kerran vuodessa), ostan kerran vuodessa laadukkaan ripsarin ja vaatteet kirpparilta (siistejä toki) niin rahat riittää hienosti. Nyt ostin uudet talvikengät, 170e, mutta edelliset ostin 7v sitten. Samoin talvitakit yms on monta vuotta vanhoja, mutta laadukkaita ja lämpimiä. Sen olen oppinut, että halpaa ei tosiaan köyhän kannata ostaa.

Vierailija
4/16 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään kierrellä kauppoja ja ihan vain fiilistellä värejä, ääniä ja tuoksuja, vaikka lompakko olisi tyhjä. Suunnitella kuukausienkin päähän alustavasti, mitä ostaisi ja mistä lähisuvun ipanoille joulu- tai synttärilahjaksi.

Ei sovellu kyllä kaikille, esim. puolisoni ei lähde näihin fiilistelyihin mukaan koska hänelle tämä kaikki vain muistuttaisi köyhyydestä ja siitä mitä ei voi saada. Hänelle edullista lystiä on ostaa pieni pussukka kuorittuja pähkinöitä tai auringonkukansiemeniä ja houkutella niillä puistossa lintuja lähemmäksi. Ihmetellään sitten niiden puuhailua yhdessä.

Mä teen tätä myös. Ostan joulujuttuja jo tosi hyvissä ajoin.

Vierailija
5/16 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti en osta, jos en tarvitse! Ei ne lähisuvun lapset kaipaa minulta mitään lahjoja, joten en sellaisia osta. Enkä varsinaisesti anna heille aikaanikaan eli en vie leikkipuistoihin, satutunnille jne., sellainen on vanhempien tehtävä, olkoot lastensa kanssa. Kun nähdään, niin jutellaan, mutta joku 2 tuntia yhdessä lapsen kanssa pihalla ei ole lahja lapselle (yhteistä aikaa) vaan lahja vanhemmille, jotka mieluummin ovat ilman minua ja lasta kuin minun kanssani.

Viikonloppuisin on tarjolla kaikenlaista ilmaista toimintaa, on tapahtumia,näyttelyitä jne. joissa voi käydä. Viikolla kirjasto on ilmainen. Elokuviin ja teatteriin pääsee halvalla päivänäytöksiin (myös viikonloppuisin).

Vierailija
6/16 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisesti en osta, jos en tarvitse! Ei ne lähisuvun lapset kaipaa minulta mitään lahjoja, joten en sellaisia osta. Enkä varsinaisesti anna heille aikaanikaan eli en vie leikkipuistoihin, satutunnille jne., sellainen on vanhempien tehtävä, olkoot lastensa kanssa. Kun nähdään, niin jutellaan, mutta joku 2 tuntia yhdessä lapsen kanssa pihalla ei ole lahja lapselle (yhteistä aikaa) vaan lahja vanhemmille, jotka mieluummin ovat ilman minua ja lasta kuin minun kanssani.

Viikonloppuisin on tarjolla kaikenlaista ilmaista toimintaa, on tapahtumia,näyttelyitä jne. joissa voi käydä. Viikolla kirjasto on ilmainen. Elokuviin ja teatteriin pääsee halvalla päivänäytöksiin (myös viikonloppuisin).

Kuulostat inhottavalta ihmiseltä.

Vierailija
7/16 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitan itse. Nostan joka viikko 20e ruokarahoista ja laitan jemmaan, näillä rahoilla maksetaan esim lintsireissu, laivareissu jne, pitkällä tähtäimellä myös etelänmatka.

Mikset laita sitä 80 euroa rahastoon joka kk, miksi säilöt patjan alla?

Jos ostat vaikka kaikkien  yli 5 euroa osuuspääomalle korkoa maksavien osuuskauppojen osuudet, saat jatkossa monta kymppiä vuodessa tekemättä mitään.Ne kympit voi sijoittaa edelleen joka vuosi, vaikka rahastoon.Kun rahaa on siellä rahastossa yli  500 euroa, voit ostaa ekan erän osakkeita, joista saat sitten seuraavana keväänä osinkoja jotka voi sijoittaa edelleen niiden osuuskaupasta tulevien osuuspääoman korkojen kanssa sinne rahastoon keräämään uutta 500-1000 euron pottia sijoitukseen.

Tuolla nykytavalla pysyt köyhänä etkä vaurastu. Vaurastut vain laittamalla säästösi tekemään työtä puolestasi. Aloita nyt niin 10 vuoden kuluttua sulla on kiva puskuri.

Vierailija
8/16 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeissa ja rahastoissa se ongelma että niissä voi jäädä myös miinukselle. Minä en ole mikään nero joka tietää mitä pitää ostaa ja milloin..10 v päästä voi tili olla tyhjä vs jos olisi säästänyt tuon ajan.

Vierailija
9/16 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko ensin kysyä, mitä tarkoittaa, että nostat 20 euroa ruokarahoista?

Oma säästötapani on jättää ostamatta kaikki, mitä en välttämättä tarvitse. En hanki uusia vaatteita, jos kaapissa on entisiä. En vaihda huonekaluja ennen kuin sitten, kun ne kuluvat puhki, enkä osta uusia kodinkoneita niin kauan kuin entiset toimivat.

En harrasta "shoppailua" enkä tee minkäänlaisia heräteostoksia.

En heitä ruokaa hukkaan vaan kulutan kaiken, mitä ruokakaupasta ostan. Ja ostan siis kulutukseni mukaan.

En omista autoa vaan kuljen julkisilla. Asun alueella, jossa asuntojen hinta on kohtuullinen.

Olen pienituloinen yksineläjä mutta näin olen pärjännyt oikein hyvin.

Vierailija
10/16 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ostat vaikka kaikkien  yli 5 euroa osuuspääomalle korkoa maksavien osuuskauppojen osuudet, saat jatkossa monta kymppiä vuodessa tekemättä mitään.Ne kympit voi sijoittaa edelleen joka vuosi, vaikka rahastoon.Kun rahaa on siellä rahastossa yli  500 euroa, voit ostaa ekan erän osakkeita, joista saat sitten seuraavana keväänä osinkoja jotka voi sijoittaa edelleen niiden osuuskaupasta tulevien osuuspääoman korkojen kanssa sinne rahastoon keräämään uutta 500-1000 euron pottia sijoitukseen.

Tuolla nykytavalla pysyt köyhänä etkä vaurastu. Vaurastut vain laittamalla säästösi tekemään työtä puolestasi. Aloita nyt niin 10 vuoden kuluttua sulla on kiva puskuri.

Mitä hittoa te vaahtoatte noista rahastoista ja osakkeista? Voi saada hyvät tuotot mutta voi myös menettää reilusti. Mä en ainakaan työnnä rahojani mihinkään, missä on vaara menettää ne. Mieluummin säästän tilille.

Vierailija
11/16 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja taitaa olla tyyppiä, joka ajattelee "nostettu raha on käytetty raha", itse olen samanlainen. Automaatista nostettu raha on jo käytetty, ja kun sen laittaa jemmaan, on huvipuistoreissu sitten maksettu etukäteen. Jos sen saman summan nostaa pois säästötililtä, niin sehän tuntuu tuhlaukselta. Itsellä on sijoituksia, joihin ei kosketa ja säästöjä, jotka käytetään vain todella tarpeelliseen kuten silmälasien uusimiseen. Humputtelurahat on omalla tilillään pois muista rahoista.

Vierailija
12/16 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mä haluan sinne matkalle 😂 multa menee myös 30 + 30 e rahastoon /kk, toinen maltillinen ja toinen pienellä riskillä. Riskirahasto on tällä hetkellä tuottanut enemmän. Eläkevakuutukseen menee 50e kk. En ole ap, mutta säästän myös 20e viikossa matkaa varten ja lapsilisästä menee joka kuukausi 100e säästötilille lasten matkakustannuksia varten.

Vierailija
13/16 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/16 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mä haluan sinne matkalle 😂 multa menee myös 30 + 30 e rahastoon /kk, toinen maltillinen ja toinen pienellä riskillä. Riskirahasto on tällä hetkellä tuottanut enemmän. Eläkevakuutukseen menee 50e kk. En ole ap, mutta säästän myös 20e viikossa matkaa varten ja lapsilisästä menee joka kuukausi 100e säästötilille lasten matkakustannuksia varten.

Et ole pienituloinen jos on varaa laittaa noin paljon säästöön kuussa. 290e kuussa säästöön? Ei muuten onnistu pienillä tuloilla.

Vierailija
15/16 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat inhottavalta ihmiseltä.

Olen mielelläni kaverin lasten hoitajana palkallisesti, mutta minua ei kannata kutsua kylään sillä perusteella, että haluaa itse siivota ja jonkun pitää mennä siksi aikaa lasten kanssa ulos. Jos se tekee minusta inhottavan, niin olen mielelläni sellainen.

Vierailija
16/16 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään käydä kirppareilla ja metsästää netistä lapsille vaatteita esim. Torista/uusia alesta. Hyviä löytöjä teenkin. Käytän tarjouksia hyväkseni, pyritään syömään halvalla. Ulkona ei syödä. En ole merkkitietoinen. En käy kampaajalla. En harrasta mitään maksullista, kuntosali löytyy taloyhtiöstä. Lapsilla on tosin harrastuksia. Nautin elämästä, sillä kaikki säästyneet rahat käytetään lomailuun ulkomailla ja käyn konserteissa silloin tällöin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan