Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi ilmoitti että "minä vapautan sinut koskaan enää minua näkemästä"

Vierailija
02.11.2017 |

Ja minä totesin siihen että "tämä selvä". Siihen tipahti multa tiskiharja ja jäi tiskivedet altaaseen kun lähdin kotiini.
Olin siellä aikani käynyt,siivoillut, käynyt kaupassa.
Minulle kerrottiin mm että olen epähygieenien enkö osaa siivota keittiötä puhtaaksi. Anoppi on sairas ja pelkää bakteereita.
En osaa keittää perunoita oikein.
En osaa ostaa kaupasta semmoista ruokaa mitä hän pystyisi syömään. Kun sanoin jostain purkista että kumma juttu kun sä pystyit tätä viime kesänä kyllä syömään. Niin kuulemma ei pidä paikkaansa. Hänellä erilaisia allergioita.
Mistään en mitän tiedä enkä osaa.
Siihen loppui se avustaminen multa.
Nyt mies vinkuu "että kyllähän sä voisit siellä käydä" ja väittä että asunto on huonossa siivossa.
En tietenkään mene kun Minut On Vapautettu.
Muori puhuu kuin suomi-elokuvissa.
Mitään sanomisiaan se ei ikinä anteeksi pyydä joten tämä oli tässä.
Yli 20 vuotta mä sitä kestinkin....

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Juuri näin pitääkin toimia, tosin turhan kauan jaksoit. Olisit vielä aplodeerannut tai puhjennut virrenveisuuseen tyyliin "Nyt se suuri päivä koitti."

Vierailija
2/48 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miehellesi että hänen äitinsä on hänen vastuullaan, ei sinun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro miehellesi että hänen äitinsä on hänen vastuullaan, ei sinun.

Oikeustoimikelpoinen aikuinen ei ole kenenkään vastuulla, vaan anoppi saa itse soitella kotiapuja itselleen jos tarvii.

Vierailija
4/48 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkava muistisairaus? Juu, samaa mieltä tuon kakkosen kanssa että miksi sun täytyy avustaa ja auttaa, eikös se ole miehen homma auttaa äitiään?

Vierailija
5/48 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aina ollut samanlainen, vai voiko olla alkavaa dementiaa?

Vierailija
6/48 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi on mieheni lapsuuden ollut juoppo. Mieheni kahdeksan vuotta vanhempi veli teininä hoiti myös pienempänsä. Anoppi katoili ryyppyreissuille viikoksikin. Olisi ollut lastensuojelulle töitä. Ei tainnut olla asiat ihan samalla lailla kun nykyään.

Nooh, mies aikuistui ja jonkinlaiset välit äitiinsä oli edelleen. Etäiset, mutta asialliset.

Aloimme seurustella ja mies tutustui minun vanhempiini; ovat aina pitäneet miestäni aivan kuin omanaan. On huomioitu kaikessa ja mieheni tulee mainiosti toimeen molempien vanhempieni kanssa. Itse en voisi kuvitella tilannetta, että voisin jäädä anopin kanssa samaan tilaan kahdestaan ilman kiusallista hiljaisuutta ja vaivaannuttavaa oloa.

Vuosien varrella mies (ehkä hieman normaalia perhettä nähtyään minun vanhempieni kautta) ei enää ole oikeastaan ollenkaan tekemisissä äitinsä kanssa.

Lapsia meillä on kaksi. Ensimmäisen raskausaikana sain minäkin ko. "vapautuksen" marttyyri-tekstiviesti-pommitusten päätteeksi. Anoppi kun on sitä mieltä, että minä olen se, jonka takia ei hänen oma lapsensa häneen halua olla yhteyksissä (ei näe vikaa omassa juopottelussaan jne.) ja oman poikansa lapset jäävät väkisinkin etäisiksi. Kun odotin ensimmäistä pommitti anoppi säälinkerjuu viesteillä koko ajan. "On parempi, että en edes näe koko lasta, on se hyvä että on ne toiset terveet isovanhemmat, vaikea uskoa että on myös "Matin" (poikansa) tahto, hän lopettaa itsensä jne." Lopulta marttyyrina ilmoitti, että ei ole enää yhteydessä eikä odota minultakaan mitään jne.

Ihminen on minulle samantekevä. Fakta on, että en jaksa tuollaisia ankeuttajia ja minulla ei riitä eukolle sympatiaa. Ei ole minun asiani huolehtia hänen ja poikansa asioista. Olen miehelleni sanonut, että saa olla minun puolestani äitinsä kanssa tekemisissä niin paljon kuin lystää ja käydä siellä lastenkin kanssa miten paljon haluaa. Mutta kun mies ei halua. Paristi on reilu seitsemän vuoden aikana kylässä äidillään käynyt (vaikka äitinsä syyllistäen miestäkin pommittaa "en ole taaskaan nähnyt lapsia puoleen vuoteen" jne.)

Onnittelut sinulle. Nauti vapautuksesta.

Hoitakoon miehesi äitinsä siivoilut jne. Ei ole sinun asiasi.

Vierailija
7/48 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainittakoon että anopin reuma on siinä hapessa ettei se saa edes voipakettia pöydälle.

Mies on ainoa lapsi ja minä miehen ainoa vaimo. Että repikööt siitä.

Vierailija
8/48 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakasta lähinmäistäsi<3

Vierailija
9/48 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainittakoon että anopin reuma on siinä hapessa ettei se saa edes voipakettia pöydälle.

Mies on ainoa lapsi ja minä miehen ainoa vaimo. Että repikööt siitä.

Kotiapua sitten vaan tilailemaan, ei kait siinä muuta. 

Vierailija
10/48 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt mies vinkuu "että kyllähän sä voisit siellä käydä" ja väittä että asunto on huonossa siivossa."

Vaimon vika, että MIEHEN äidin asunto on siivoamatta? :D

Mikä estää miestä kuuraamasta äitinsä asuntoa? Ei mikään.

Vierailija
11/48 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini oli yli 10-vuotta aivan ihana ihminen, mutta nyt viimeiset 5-vuotta ollut ihan äärestä rasittava töksäyttelee ihan mitä sattuu ja haukkuu kaikki, mutta ei tulisi mielenkään jättää häntä omilleen.

Vierailija
12/48 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nyt mies vinkuu "että kyllähän sä voisit siellä käydä" ja väittä että asunto on huonossa siivossa."

Juurtuneet sukupuoliroolit.

Vierailija
13/48 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ap mikä esti viimeiset 20-vuotta miehen tekemästä noita siivouksia, yms...Ei se vaimo tässä mikään lapsen tasolle typistetty viaton uhri ole, jos tuon kaiken 20-vuotta hoitanut.

Vierailija
14/48 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, pointsit sinulle ap. Älä vaan alakaan taas passata mummoa. Miehesi voi ihan itse siivoilla tai hommata äidilleen kunnalta kotiapua, maksun ne tietysti ottaa, mutta so what?

Se on tietysti ihan totta, että esim. dementia voi aiheuttaa tuollaista äyskimistä. Kun muisti menee, ihminen alkaa hermostua pikkuasioista, on kärsimätön siitä, että huomaa itsekin unohtelevansa. Äidilläni on pitkälle edennyt Alzheimer ja joutui sen takia laitoshoitoon vuosi sitten.

Mutta siinäkin miehesi kuuluu olla se aloitteellinen vastuunkantaja, sinun ei tarvitse loputtomiin sietää ilkeilyä ja teatraalista ässähtelyä.

Vierailija
15/48 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ap mikä esti viimeiset 20-vuotta miehen tekemästä noita siivouksia, yms...Ei se vaimo tässä mikään lapsen tasolle typistetty viaton uhri ole, jos tuon kaiken 20-vuotta hoitanut.

Mistä sä tai mä tiedetään, mikä esti. Ehkä miehellä on ollut muita velvoitteita.

Joka tapauksessa sun logiikkasi on umpiouto. Sen takia, että ap on kiltteyttään sietänyt hankalaa anoppia 20 vuotta, hänen pitää kestää sitä seuraavatkin 20 vuotta? Vai mitä sä mussutat?

Vierailija
16/48 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakasta lähinmäistäsi<3

Se on lähimmäinen, ei   lähinmäinen, urpo.

Vierailija
17/48 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppini oli yli 10-vuotta aivan ihana ihminen, mutta nyt viimeiset 5-vuotta ollut ihan äärestä rasittava töksäyttelee ihan mitä sattuu ja haukkuu kaikki, mutta ei tulisi mielenkään jättää häntä omilleen.

5 vuotta ja 10 vuotta.Tuohon EI  tule väliviivaa.

Vierailija
18/48 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

16/17, anna olla nyt. Viestien ymmärrettävyys on somessa tärkeintä, ei korrekti kirjoitusasu. Tämä on puhekieltä.

T. Ohiksena 14/15

Vierailija
19/48 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu anoppi kun vapautti.  Ihailin omaanikin samasta syystä, ei velvoittanut mihinkään.

Vierailija
20/48 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se ap:n mies valittaa, menköön itse hoitamaan äitiään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä