Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko aortta oireilla vain toisella puolen selkää

Nslss
02.11.2017 |

Suunnilleen rintojen kohdalla selän puolella (ehkä hieman alempana) vasemmalla kähellö selkärankaa tuntuu repivää pistelevää ei kuitenkaan lamauttavan kovaa kipua. Alkaa aina yllättäen. Äsken alkoi taas kaupassa ja kipukohtauksien kesto pidentynyt.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään tiedä? Voiko esim rinta-aortta oireilla vain toispuoleisella selkäkivulla?

Vierailija
2/4 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mua ihan ammatin puolesta kiinnostaa, että miten olet diagnosoinut kivun tulevan aortasta? Voin kertoa, että jos siinä suonessa jotain häikkää on, niin ainoa oireesi ei olisi toispuoleinen selkäkipu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla sydänsairautta? Tai miten olet tullut siihen tulokseen että aortta olisi syypää näihin kipuihin?

Jos epäilet sydänsairautta, ota yhteys terveydenhuoltoon.

Vierailija
4/4 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun eräs tuttavamme kärsi pitkään repivästä selkäkivusta (en tiedä missä kohtaa kipu tuntui) ja hänet määrättiin aina fysioterapiaan. Lopulta aortta repesi ja lopun varmaan arveettekin. Kyseessä oli mies ja hän oli minua n.15 vuotta vanhempi. Itse olen 35v nainen.

Minulla ei ole tämän oireen lisäksi muuta oiretta kuin satunnaisia yöllisiä rytmihäiriöitä/ tiheälyöntisyyttä, johon otan tarvittaessa beetasalpaajaa. Ekg otettu muutama vuosi sitten useamman kerran tämän takia sekä vuorokauden holter jossa oli kaikki ok, joskaan rytmihäiriötä ei ole koskaan saatu kiinni.

Minua on jäänyt ahdistamaan ja mietityttämään tämä aortan repeäminen, koska itselläni on nyt ollut tätä toispuoleista repivää & kipua.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme