Miten monta vuotta vauvavuosi vanhentaa naista ulkoisesti?
Stressi ja varsinkin se valvominen näkyy naamassa lopullisesti. Miten paljon sinä vanhenit?
Kommentit (13)
Miksi noin isoja vaihtoehtoja?
Hetken näytin varmaan vuoden tai pari vanhemmalta, asia kuitenkin korjaantui. Olen useamman lapsen äiti, mutta näytän silti nuoremmalta kuin monet lapsettomat ikäiseni, myöskin paino on alhaisempi. Riippuu hyvin paljon henkilöstä.
Vanhenin kyllä ihan silmissä. Muuten ollut aina ikäistäni nuoremman näköinen. Näytin n. 25-vuotiaalta ja kun olin pienen vauvan äiti näytin noin 35-vuotiaalta. Eli kymmenen vuotta, aika huimasti. Toivottavasti asia korjaantuu edes vähän kun aikaa kuluu. Harmittaahan se. Kun sain ensimmäisen lapseni 19-vuotiaana niin se ei vaikuttanut ulkonäkööni juuri ollenkaan. Vauva kyllä nukkuikin paljon paremmin. Nykyään kärsin itse myös unettomuudesta.
Olin kyllä ekan vuoden aika harmaa, mutta se korjaantui kyllä. Nykyään näytän aika hyvin säilyneeltä.
Mua neljä vauvavuotta lähinnä nuorensivat, olin onnellinen, sain olla paljon ulkona ja syödä hyvää kotiruokaa, stressitön ihana elämänvaihe! Toisin kuin monilla uratykeillä jotka naama kurtussa juoksevat palaverista toiseen. Näinkin voi olla, joten hassu ennakko-olettamus koko kysymyksessä!
Sain lapset 34- ja 37-vuotiaana. Väsymys näkyi aikansa naamassa mutta hormonihyrsky nuorensi lopputulemana. Näinkin voi käydä!
Yli nelikymppiset synnyttäjät vanhenee vuodessa 7-8 vuotta.
Ensimmäinen vaiva täytti 1v, kun tulin raskaaksi. Nyt kuopus on 9kk ja olen kauhean harmaan ja rupsahtaneennäköinen. Näiden 2.5 vuoden aikana on lisäksi tullut ainakin +5v olemukseen ja ulkonäköön.
Sitä enemmän vanhentaa, mitä enemmän lihoo raskausaikana. Minä vanhenin huomattavasti siinä vaiheessa, kun nuorin lapsi oli jo 3-vuotias ja laihdutin kymmeniä raskausaikoina ahmittuja kiloja. :(
Jo pelkkä synnytys toi 10 vuotta, vaikkei ehkä lopullisesti. Juuri synnytyksen jälkeen otetuissa kuvissa näytän todella vanhalta ja jopa harmaantuneelta. Tosin oli rankka synnytys, toka oli helpompi eikä siinä tapahtunut vastaavaa kuvissa näkyvää muutosta vuorokaudessa.