Tiesittekö että Nalle Wahlroos oli fanaattinen kommunisti?
Oli kuulemma erittäin fanaattinen "aatteessaan".
Kommentit (13)
Ei ollut suoranaisesti edes kommunisti, saatikka mikään ”fanaattinen kommunisti”.
Hän oli rebellöivä hippi teinivuosinaan.
Miten niin oli? Vieläkinhän hän on sitä mieltä että muut saavat maksaa hänen maataloustukensa. Kommunismia parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut suoranaisesti edes kommunisti, saatikka mikään ”fanaattinen kommunisti”.
Hän oli rebellöivä hippi teinivuosinaan.
Juu, näinhän se on itse myöhemmin väittänyt. Todellisuudessa järjesti SKP:n Tiedonantaja-lehden jakelua erittäin tehokkaasti. Ei ollut kyse mistään "hippeilystä".
Tiesin, olimme samaan aikaan nuoria kommunisteja. Molemmista tuli porvari. Nallella se oli kapinaa erityisesti isän ja perhetaustan vuoksi. Isänsä oli legendaarinen kansliapäällikkö Bror "Buntta " Wahlroos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän oli rebellöivä hippi teinivuosinaan.Juu, näinhän se on itse myöhemmin väittänyt. Todellisuudessa järjesti SKP:n Tiedonantaja-lehden jakelua erittäin tehokkaasti. Ei ollut kyse mistään "hippeilystä".
Tuo kuului juurikin rebellöintiin vanhempiaan kohtaan.
Vasemmistolaisuus onkin sellainen nuoruuden aate, josta moni kasvaa ulos kun tulee ikää ja kokemusta ja järkeä päähän.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin oli? Vieläkinhän hän on sitä mieltä että muut saavat maksaa hänen maataloustukensa. Kommunismia parhaimmillaan.
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Tiesin, olimme samaan aikaan nuoria kommunisteja. Molemmista tuli porvari. Nallella se oli kapinaa erityisesti isän ja perhetaustan vuoksi. Isänsä oli legendaarinen kansliapäällikkö Bror "Buntta " Wahlroos.
Jaa. Ei mulle vaan syntynyt mitään kapinaa vanhempien takia. Taitaa olla muutakin psyykkistä häikkää jäbällä eikä pelkkää capinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Ei mulle vaan syntynyt mitään kapinaa vanhempien takia. Taitaa olla muutakin psyykkistä häikkää jäbällä eikä pelkkää capinaa.
Sinä oletkin jotain vinkumassa vauva-palstalla, mutta Nalle on tekemässä A) rahaa B) just sitä, mitä itse haluaa.
Oikeasti menestys vaatii muutakin kuin kateutta. Fiksu ihminen päätyy nuoruudessaan kyseenalaistamaan paljon konkreettisesti, mutta lampaat kyllä sopeutuu ja jälkiviisastelee, vaikka mitään syytä viisasteluun ei heillä kyllä ole.
Miksi tätä kysyt? Suomessa ei varmaan ole muuta asiaa, jota ei tiedettäisi yhtä hyvin kuin tätä.
Samat kiihkeät pientä ihmsitä polkevat ja palasiksi ajatukset sillä edelleen on, vähän eri muodossa vain, tällä kertaa kapitalismin koneistoon syöttettävänä polttoaineena. Ihmisarvolla ei ole merkitystä, kommunisteille merkitsee poliittinen käyttöarvo enemmän kuin ihminen, kapitalisteille, kuten tiedetään, arvoa on vain rahallisella arvolla, ihminen väistyköön.
Tiedän toki. Onhan se nähty vappuna stadissa. Marssivan yksin, punalippu liehuen ja iskulauseita huudellen. Kukaan ei oikein tiedä, mikä sen todellinen päämäärä on, mutta onhan se mukavaa, että tyyppi viihtyy ja se jaksaa heiluttaa lippua korkealla.
Juu tiesin, ja monet rikkaiden perheiden hedelmät oli tuohon aikaan taistolaisia.