Ulosotosta ilmoitus
Tuli ilmoitus, että laskuja peritään palkasta. Soitin ja kysyin tuleeko merkintä, virkailija vastasi, että ei tule, koska en ole varaton. Onko näin? Kyse yhdestä laskusta, joka meni sinne kun olin vuoden vaihdossa.
Kommentit (12)
Mikset maksanut sitä itse kun asia kävi ilmi?
Juuri mietin maksanko. Mutta työnantajalle lähtenyt ilmo ja virkailija sanoi ettei tule merkintää...
Ap
Kävi ilmi tuosta kirjeestä mikä tuli. Oli mennyt jollekin asiointitilille.. En muistanut että kävin 2kk ennen reissua yksityisellä.
Ap
Siis tuli vain ilmoitus, että aletaan ulosottaa palkasta? Outoa. Uo-miehen olisi pitänyt ottaa yhteyttä sinuun ja selvittää ensin, onko sinulla jotain ulosmitattavaa omaisuutta ja tarjota mahdollisuus hoitaa velka maksamalla itse joko kerralla tai 1/3 nettopalkasta kuukausittain.
Outoa olisi sekin, jos luottotietoihin ei tulisi merkintää, mutta eikös jostain voi selvittää omat merkinnät?
Sinuna minä soittaisin johonkin lakipuhelimeen ja maksaisin muutaman euron oikeasta vastauksesta. Täällä kaikki kirjoittavat arvauksensa totuuksina.
Ei tule merkintää jos voidaan periä palkasta. Mutta jos kaikki tietäisi tämän, ihmiset maksaisivat nykyistäkin kehnommin. Jos perintä on käynnissä 18kk 24kk aikana, merkintä tulee. Tai jos velalliselta ei voida ulosmitata saatavia.
Fuula juttu. ulosottomies on AINA yhteydessä ennen perintää. Varmistaa maksukyvyttömyyden.
Tuo maksukehoitus oli mennyt sille asiointitilille.
Mikähän lakipuhelin tietää näistä?
Ap
No ei ole fuulaa! En saanut mitään ilmoa. Tuo palkasta perintä oli ainoa kirje. Ja sieltä asiointitililtä löytyi kehotus jota en saanut enää auki..
Oli mennyt kaksi laskua ja yksi perintälasku kaverin osoitteeseen joka vaan löi ne pinoon..
Ap
Auttakaa! Voiko muka periä palkasta ilman että merkintä tulee?