Harry Potter-kirjojen taikamaailman Aihe Vapaa?
Mistäköhän Harry Potter-kirjoista tutussa taikamaailmassa noidat (ja mahdollisesti velhotkin) keskustelisivat Aihe Vapaa-keskustelupalstalla, jos siellä olisi tällainen keskustelupalsta olemassa?
Minä voin yrittää aloittaa tämän ketjun:
Löysin tänään maasta jästien sanomalehden ja se oli aika outo. Siinä eivät kuvat liikkuneet ollenkaan, vaikka kuinka tökin kuvien hahmoja taikasauvalla. Olikohan lehti maannut maassa liian pitkään, vai mistä oli kyse?
Kommentit (3224)
Päivän profeetta:
Kuolonsyöjien puolueen puheenjohtaja vaatii tuohtuneena Saivartelija lehdeltä julkista anteeksipyyntöä!
Tämä niiden väitteiden vuoksi, että Rita Luodikoon viime yönä kohdistuneen hyökkäyksen takana olisi ollut kuolonsyöjät!
Muistuttaa että sekä aurorivirastonnpäällikkö, että istuva taikaministeri ovat jo todistaneet muuta!
Jästisyntyiset: oudoin asia jonka olette joutuneet selittämään velhoille jästeistä?
Yökylässä Rita Luodikko: Lucius Malfoy
Rita jatkaa omalla keskustelua herättävällä linjallaan vieraiden valinnassa.
Päivän profeetan tiedeosio:
Tutkija: velhojen ja jästien aivoissa on eroja, ja ne on tärkeä tuntea
Luin RIta Luodikon kirjan Harry Potterista ja vasta nyt tajusin että miksi ministeriön edessä Potter-torilla on patsaat sekä Sirius Mustalle että Severus Kalkarokselle. Lisäksi tajusin sen miksi nämä patsaat on torin eri laidoilla ja katsovat poispäin toisistaan. Torin keskellähän on Dumbledoren patsas mutta sitä tuskin kukaan ihmettelee.
Vierailija kirjoitti:
Jästisyntyiset: oudoin asia jonka olette joutuneet selittämään velhoille jästeistä?
No tämä nyt ei ole varmasti edes oudointa kaikesta siitä mitä olen selittämään joutunut. Mutta erittäin usein joudun selittämään samaa asiaa, nimittäin sähkölaitteiden toimintaa.
Sähkölaitteethan eivät toimi kunnolla jos lähellä taiotaan paljon, ja se jumalaton selitysten määrä vuosien mittaan mm siitä, mitä patterit/hellat/pesukoneet jne jne ovat. Ja että miten ne toimivat.
Ja että mitä se sähkö on ja miten se saa laitteet toimimaan.
*huokaus*
Kuinka moni muu on huolissaan siitä saivartelijan uutisesta kuolonsyöjistä ja kiristyneestä ilmapiiristä jästejä kohtaan? Toivon mukaan ylläpito ei poista tätäkin postipöllösanomaa palstalta:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, olen tällainen 50+ velho ja minulla olisi pienoinen ongelma. Joskus villissä nuoruudessa tuli nusastua jästinaista, kun olin nauttinut *hieman* liikaa tuliviskiä. Olin niin soosissa, etten muistanut ehkäisyloitsua, ja sen jästien kondoolin, kortongin.. mikälie kanssa ei taikasauva toimi, varsinkaan humalassa. Tämä nainen ilmestyi parin kuukauden päästä ovelle ja kertoi olevansa raskaana, ja että minä olen isä. Olin silloin onneksi selvinpäin, joten loitsin hänelle muistinmenetyksen ja unohdin koko jutun. Tällä viikolla vaimo toi kotiin jonkun 7päivää - nimisen jästilehden, ja tämä vanha hoito oli siinä tyttärensä kanssa. Nimi oli joku Tukevainen, Tekeväinen tai Tukiainen, perus jästinimi. Tytteliä oli tosin vähän muokattu, ilmeisesti siis osaa jotain helppoja perusloitsuja, mutta muuten oli pelottavan paljon mummovainaani näköinen. Vaimo on viime päivät mulkoillut vihaisen näköisenä ja työkavereilta Taikaministeriössä tullut kaikenlaista kuittailua. Tarvisin nyt jonkun TOSI tehokkaan muistinmenetysloitsun, tai muuten ei ole muuta vaihtoehtoa kun paeta johonkin hyvin kauas. Romaniassa asuu kyllä yksi vampyyrikaveri, joka on luvannut majoituksen, jos sellaisen tarpeessa olen. Eli nyt niitä loitsuja kehiin ja nopeasti!
Voi luoja. Siis oikeasti, voi luoja.
En ole ikinä kuullut kenenkään olevan noin pahassa pulassa itse sitä edes tajuamatta.Olen itse jästisyntyinen. Ota se jästien lehti esiin ja katso oliko sen naisen (tyttäresi siis) nimi johanna tukiainen?
Jos olet johanna tukiaisen isä, niin sinulla ON paljon isompia ongelmia kuin vaimon mulkoilut ja syytökset tai työkaverien kuittailut.
Mieti, jos tyttäresi tulee joku päivä oven taakse *puistatus*?
Ei kun anteeksi, oletan ettet tiedä edes tukiaisen maineesta jästimaailmassa?
No sanotaan nätisti sanottuna vain näin, että romania on liian lähellä jos joudut joskus lähtemään isäänsä etsivää tytärtäsi pakoon..
Ou nou, pahalta näyttää. En olisi arvannut, että tilanne olisi NOIN paha, tyttöhän on pahempi kun 10 Riesua. Serkkupoika on poppamiehenä jossain päin Indonesiaa, täytyypä laittaa pöllöä sinnepäin.
Minusta Tylypahkaan ei pitäisi lainkaan ottaa saastaisia kuraverisiä eli jästisyntyisiä "noitia" ja "velhoja".
Asutaan muuten mukavalla alueella, jossa paljon muitakin lapsiperheitä.
Nyt naapuriin muutti kuitenkin pari opiskelevaa veelatyttöä, ovat kämppiksinä.
Tilanne on ihan sietämätön, eivät aiheuta mitään sellaista harmia (esim melu) josta voisi valittaa isännöitsijälle mutta hermot noihin menee!
Esittelevät itseään aivan tahallaan koko ajan, jotta naapuruston (varatut!) perheenisät kuolaisivat noiden perään!!
Vinkkejä miten toimisitte?? Eihän tuo nyt ole laitaa, että tuolla lailla yritetään tahallaan aiheuttaa pahimmassa tapauksessa naapureille jopa avioeroja!
Mikä on pahin mokanne, mitä olette koskaan tehneet taikaliemien saralla?
Itse koitin kerran kotona keittää vähän naisille tarkoitettuja avioelämää piristäviä taikajuomia. Lopputuloksena vietinkin seuraavat 3 päivää pyhässä mungossa (ei muuten ollut kiva reissu) jossa sain kuulla mm että ne määrät ovat millintarkkoja, samoin kuin ne keittoasteet...
Sen jälkeen opin, että ne taikajuomat eivät ole ehkä tämän noidan vahvuus vaan ostan ne suosiolla viistokujalta...
Mitä mieltä olette siitä tylypahkan jästitiedon opettajan pian julkaistavasta kirjasta?
Jossa siis perus ajatuksena on se, että velhomaailman pitäisi elää avoimesti rinnakkain jästien kanssa?
Ja että me voisimme oppia heiltä paljon ja he meiltä?
Ajatuksia ainakin herättää, mitä mieltä palstanoidat ja velhot ovat kannatatko/vastuttatko ja miksi?
Voisiko ikinä toimia, edes teoriassa?
Vai onko (kirjailijan mielestä oli ainakin) väärin salata itsemmme jästeiltä?
Linkki päivän profeetan uutiseen kirjan julkaisusta.
Äkkiä apua, ainoa lapsemme ja tyttäremme on seonnut!!
On niin hyvä ja kallis koulutus kuin vain voitiin ikinä antaa.
Ja käsittämättömän nuorena uskomattomalla tuurilla sai loistavan oman alan työpaikan.
Työpaikan jossa on vielä loistavat etenemismahdollisuudet.
Nyt tytär kertoi, että on tavannut sen oikean ja oltiin miehen kanssa innoissamme mutta..
Kun tyttö toi vävyehdokkaan näytille, se nuori mies oli puolijättiläinen!!
Tyttöhän pilaa elämänsä jos nai puolijättiläisen!!??
Maine menee, menee työtkin varmaan ja mitkä synnytyskivutkin sille tulee jos se tuolle lapsia tekee ja ties mitä???
luoja tietää mitä kaikkea ongelmia tytär saisi vain!!
Voi luoja, ajatuksenakin hirvittää että saataisiin lapsenlapsia jotka on 1/4 jättiläisiä, lapsiparat mikä elämä niilläkin oisi???
Paniikki on kova, äkkiä apua!!
Kuulin parin jästipojan (lapsia siis vielä) puhuvan siitä, miten koulutat lohikäärmeesi!
Mistä kyse, eikai jästit lohikäärmeistä mitään tiedä???
Puutarha täynnä menninkäisiä, miten noista eroon varmimmin ja halvimmin?
Hävettää jo tuo ongelma:(
Vierailija kirjoitti:
Äkkiä apua, ainoa lapsemme ja tyttäremme on seonnut!!
On niin hyvä ja kallis koulutus kuin vain voitiin ikinä antaa.Ja käsittämättömän nuorena uskomattomalla tuurilla sai loistavan oman alan työpaikan.
Työpaikan jossa on vielä loistavat etenemismahdollisuudet.Nyt tytär kertoi, että on tavannut sen oikean ja oltiin miehen kanssa innoissamme mutta..
Kun tyttö toi vävyehdokkaan näytille, se nuori mies oli puolijättiläinen!!Tyttöhän pilaa elämänsä jos nai puolijättiläisen!!??
Maine menee, menee työtkin varmaan ja mitkä synnytyskivutkin sille tulee jos se tuolle lapsia tekee ja ties mitä???luoja tietää mitä kaikkea ongelmia tytär saisi vain!!
Voi luoja, ajatuksenakin hirvittää että saataisiin lapsenlapsia jotka on 1/4 jättiläisiä, lapsiparat mikä elämä niilläkin oisi???Paniikki on kova, äkkiä apua!!
Nykyään lait kieltävät sellaisen politiikan että ura mikään muukaan tyssäisi tuollaisen takia!!
Ja mitä sitten jos lapsia saisivat, varmasti kävisivät tylypahkan jne ihan normaalisti?
Tyttäresi on ehkä katsos tajunnut, mistä löytää paksuimman ja isoimman sauvan itselleen:)
Kuinka moni muistaa sen äärimmäisen katasrofin, kun jästit löysivät eri lohikäärmelajien suojelualueelle?
Nyt on paljastunut, että yksi ministeriössä työskentelevä idiootti oli mokannut jollakin tavoin sen yhden eloonjääneen jästin muistiloitsut.
Tällä jäi tapahtumista (onneksi edes hieman haalenneita) muistikuvia, ja tämä kirjoitti jästeille siitä elokuvakäsikirjoituksen. Itse asiassa niitä tehtiin useampikin elokuva, joku jurassic park elokuva sarja tms..
No tuo idiootti muistiloitsut mokannut velho kuulee tänään tuomionsa ja että saako jatkaa virassaan.
Linkki
Vierailija kirjoitti:
Tähän keskustelu Cornelius Toffeen pyrkimisesta takaisin taikaministeriksi.
Tämä on pahin mahdollinen skenaario siitä, kenet voisimme saada taikaministeriksi! Nyt kun kuolonsyöjät ovat saaneet puolueestaan "salonkikelpoisen" ja sillä on hitaasti mutta varmasti nousevaa kannatusta...
Ei helkkari, melkein kuka tahansa muu oisi parempi kun muistetaan Toffeen töppäilyt viimeksi! Ei ole edes Dumbledorea enää toimimassa järjen äänenä:(
Vierailija kirjoitti:
Ihan vain näin niinkuin puhtaasti teoreettisena kysymyksenä:
Jos joku haluaisi murtautua Irvetaan, mitä kaikkea pitäisi mielestänne ottaa huomioon/tehdä?
Nettivinkattu auroreille.
Erään pöllökoulun lähellä myytäisiin hyvin edullisesti meille sopivaa taloa, mutta tulisiko pöllöistä liikaa riesaa?
Mielipiteitä?