Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harry Potter-kirjojen taikamaailman Aihe Vapaa?

????
31.10.2017 |

Mistäköhän Harry Potter-kirjoista tutussa taikamaailmassa noidat (ja mahdollisesti velhotkin) keskustelisivat Aihe Vapaa-keskustelupalstalla, jos siellä olisi tällainen keskustelupalsta olemassa?

Minä voin yrittää aloittaa tämän ketjun:

Löysin tänään maasta jästien sanomalehden ja se oli aika outo. Siinä eivät kuvat liikkuneet ollenkaan, vaikka kuinka tökin kuvien hahmoja taikasauvalla. Olikohan lehti maannut maassa liian pitkään, vai mistä oli kyse?

Kommentit (3225)

Vierailija
921/3225 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosimme taannoin mieheni kanssa (jästi) ja tämä muutti jästien maailmaan takaisin. Nyt mietiskelen seuraavaa:

uskallanko päästää lapsia enää isänsä luo ainakaan yötä? Ja jos uskallan niin kuinka moneksi yöksi? Mies on siis todella hyvä isä, mutta tuo jästien maailmaan lasten päästäminen todellakin hermostuttaa minua.

Kuitenkin lapset, varsinkin poikamme ikävöi kovasti iskää ja saan jatkuvasti kuulla ettei äiti saa tehdä näin:(

Mielipiteitä, miten toimisitte sijassani tämän huoltajuus jutun suhteen?

Vierailija
922/3225 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällä palstalla AINA hehkutetaan, että Dumbledore oisi muka ollut mahtavin velho???

Se tosiseikka, että Pimeyden Lordi oli paljon mahtavampi on kielletty puheenaihe! Hänen saavutuksensa sivuutetaan täysin!

Samoin kuin se tosiseikka, että hän oli käynyt paljon syvemmällä pimeän taikuuden puolella kukaan muu ennen häntä tai hänen jälkeensä.

Tämän vuoksi on Pimeyden Lordi (joka muuten pian palaa) jo historiallisessa valossa mahtavampi velho kuin kukaan muu ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/3225 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain näin niinkuin puhtaasti teoreettisena kysymyksenä:

Jos joku haluaisi murtautua Irvetaan, mitä kaikkea pitäisi mielestänne ottaa huomioon/tehdä?

Vierailija
924/3225 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko kysyä, että siis mitä ihmettä?? Jästianoppi hoiti lapsia meillä pari päivää. Oli tuonut tuliaisia kuten yleensä.

Kuitenkin tämän jättämä luuta (en edes tiennyt että jästeillä on niitä?) ei toimi. Joksikin mopiksi anoppi vaan ohimennen ennen lähtöään kutsui sitä. Mistäköhän on kyse?

Mieheltäkään en voi kysyä, koska se pentele nauraa edelleen katketakseen kun koitin lentää anopin jättämällä luudalla!!

Vierailija
925/3225 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudoin taikomistilanne, josta teille on suututtu?

Vierailija
926/3225 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, ahneet maahiset etsivät näköjään edelleen Lugo Bagmania ovat näes taas julkaisseet siitä uuden etsintäkuulutuksen..

Eikö ne voisi jo pikkuhiljaa yli 20 vuotta myöhemmin antaa jo vähän armoa, ettei toisen tarvitse elää vieläkin maanpaossa?

Linkki

Vierailija
927/3225 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen taikuuden sopimattoman käytön virastossa.

Haluatko kysyä jotakin?

Vierailija
928/3225 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poimittaislinja matkasta painajainen: noita yritti hyssytellä itkevää vauvaansa, kuljettaja kieltäytyi ajamasta ennenkuin vauva vaikenee!

Vierailija
929/3225 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä apua, pelottaa! Naapuriin muutti ihmissusi ja nyt on kiire löytää äkkiä mistä tahansa muualta uusi kämppä ennen seuraavaa täysikuuta!

Vierailija
930/3225 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermione Granger on jästi jou.

Vierailija
931/3225 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rita Luodikon uuden paljastuskirjan mukaan taikaministeriötä johtaa todellisuudessa vuosia sitten kuolleen Albus Dumbledoren muotokuva. linkki

Vierailija
932/3225 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen tällainen 50+ velho ja minulla olisi pienoinen ongelma. Joskus villissä nuoruudessa tuli nusastua jästinaista, kun olin nauttinut *hieman* liikaa tuliviskiä. Olin niin soosissa, etten muistanut ehkäisyloitsua, ja sen jästien kondoolin, kortongin.. mikälie kanssa ei taikasauva toimi, varsinkaan humalassa. Tämä nainen ilmestyi parin kuukauden päästä ovelle ja kertoi olevansa raskaana, ja että minä olen isä. Olin silloin onneksi selvinpäin, joten loitsin hänelle muistinmenetyksen ja unohdin koko jutun. Tällä viikolla vaimo toi kotiin jonkun 7päivää - nimisen jästilehden, ja tämä vanha hoito oli siinä tyttärensä kanssa. Nimi oli joku Tukevainen, Tekeväinen tai Tukiainen, perus jästinimi. Tytteliä oli tosin vähän muokattu, ilmeisesti siis osaa jotain helppoja perusloitsuja, mutta muuten oli pelottavan paljon mummovainaani näköinen. Vaimo on viime päivät mulkoillut vihaisen näköisenä ja työkavereilta Taikaministeriössä tullut kaikenlaista kuittailua. Tarvisin nyt jonkun TOSI tehokkaan muistinmenetysloitsun, tai muuten ei ole muuta vaihtoehtoa kun paeta johonkin hyvin kauas. Romaniassa asuu kyllä yksi vampyyrikaveri, joka on luvannut majoituksen, jos sellaisen tarpeessa olen. Eli nyt niitä loitsuja kehiin ja nopeasti!

Vierailija
933/3225 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, olen tällainen 50+ velho ja minulla olisi pienoinen ongelma. Joskus villissä nuoruudessa tuli nusastua jästinaista, kun olin nauttinut *hieman* liikaa tuliviskiä. Olin niin soosissa, etten muistanut ehkäisyloitsua, ja sen jästien kondoolin, kortongin.. mikälie kanssa ei taikasauva toimi, varsinkaan humalassa. Tämä nainen ilmestyi parin kuukauden päästä ovelle ja kertoi olevansa raskaana, ja että minä olen isä. Olin silloin onneksi selvinpäin, joten loitsin hänelle muistinmenetyksen ja unohdin koko jutun. Tällä viikolla vaimo toi kotiin jonkun 7päivää - nimisen jästilehden, ja tämä vanha hoito oli siinä tyttärensä kanssa. Nimi oli joku Tukevainen, Tekeväinen tai Tukiainen, perus jästinimi. Tytteliä oli tosin vähän muokattu, ilmeisesti siis osaa jotain helppoja perusloitsuja, mutta muuten oli pelottavan paljon mummovainaani näköinen. Vaimo on viime päivät mulkoillut vihaisen näköisenä ja työkavereilta Taikaministeriössä tullut kaikenlaista kuittailua. Tarvisin nyt jonkun TOSI tehokkaan muistinmenetysloitsun, tai muuten ei ole muuta vaihtoehtoa kun paeta johonkin hyvin kauas. Romaniassa asuu kyllä yksi vampyyrikaveri, joka on luvannut majoituksen, jos sellaisen tarpeessa olen. Eli nyt niitä loitsuja kehiin ja nopeasti!

Voi luoja. Siis oikeasti, voi luoja.

En ole ikinä kuullut kenenkään olevan noin pahassa pulassa itse sitä edes tajuamatta.

Olen itse jästisyntyinen. Ota se jästien lehti esiin ja katso oliko sen naisen (tyttäresi siis) nimi johanna tukiainen?

Jos olet johanna tukiaisen isä, niin sinulla ON paljon isompia ongelmia kuin vaimon mulkoilut ja syytökset tai työkaverien kuittailut.

Mieti, jos tyttäresi tulee joku päivä oven taakse *puistatus*?

Ei kun anteeksi, oletan ettet tiedä edes tukiaisen maineesta jästimaailmassa?

No sanotaan nätisti sanottuna vain näin, että romania on liian lähellä jos joudut joskus lähtemään isäänsä etsivää tytärtäsi pakoon..

Vierailija
934/3225 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittämätön asia/tapahtuma jästien kanssa joka on jäänyt vaivaamaan?

Vierailija
935/3225 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rita Luodikon uutuuskirja:

Tiedät-kyllä-kuka oli pelkkä teini-ikäisiä poikia hyväksikäyttävä homoseksuaali!

Kulissien takaa tarkka selvitys siitä, miksi tiedät-kyllä-kuka halasi ja lääppi Drago Malfouta kesken tylypahkan taistelun.

Linkki mistä kirjan voi tilata

Takakannessa lukee, että suhde(?) piti julkaista heti voitonjuhlissa, jos pahikset oisivat voittaneet... Palstakuolonsyöjien sekoamista odotellessa.

Ainoa asia mitä mietin on se, eikö Luodiko oikeasti pelkää kaistapäisiä ja fanaattisia kuolonsyöjien kannattajia?

Voi toki olla, että Luodiko on monessa liemessä keitetty ennenkin, mutta pahoin pelkään, että tämä oli Luodikolta nyt paha virhe..

Vierailija
936/3225 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harry Potter ja velhomaailman rikosmysteerit 2019 keskustelu.

Vierailija
937/3225 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka häätää asuintaloon tullut sinnikäs räyhänhenki? Oisi pikkaisen kiire sillä koko perheen mielenterveys koetuksella!

Vierailija
938/3225 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö sukulaisen pihiys jo yli? Kutsui meidän perheen 3 päiväiselle vierailulle, itse sitä vaatimalla vaatien. Ja tarjoten ensisilmäyksellä oikein hienot ja hyvät ruuat.

Veimme toki, kuten hyviin tapaihin kuuluu myös itse runsaat tuliaiset.

Kuitenkin nuo sukulaisen tarjoilemat ruuat olivat taikaruokaa, joka ei siis täytä vatsaa. Oltiin sen kolme päivää ihan sairaan nälissämme ja jouduttiin "pakenemaan" asioille eli syömään oman perheen kesken:(

No, tietääpähän ainakin ettei enää mennä kyläilemään tuonne! Muilla kokemuksia samanlaisista piheistä noidista/velhoista?

Vierailija
939/3225 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olette lukeneet päivän profeetan?

Sen mukaan kaksi eri uutuuskirjaa eilen julkaissut Rita Luodiko oisi pahoinpidelty sairailla ja laittomilla taioilla siihen kuntoon, että hän joutuu olemaan vähintään kuukausia sairaalassa!

Pelastui vain koska naapuri kuuli vaimeat avunhuudot ja ehti hälyttää viime hetkellä aurorit!

Auroriviraston päällikkö ja taikaministeri ovat molemmat sitä mieltä, että kyseessä on selkeästi yksittäistapaus.

Ja teon takana on ilmeisesti muutama Luodikon eilisestä Dumbledore kirjasta suuttunut sekopää!

Aiheetta paniikkiin ei kuitenkaan kuulemma ole, sillä aurorit etsivät läpi kaikki Dumbledoren fanaattiset kannattajat, löytäen pian ne sekopäät.

Pelottaa vähän silti:(

Linkki uutiseen

Vierailija
940/3225 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon uskaltaisitte sijassani antaa vauvalle hormipulveria, vai antaisitteko ollenkaan?

Meillä parin päivän ikäinen vastasyntynyt, joka syntyi vähän liian aikaisin ja painaa vain 2.6 kiloa.

Päästiin nyt kotiin mungosta ja mies (joka jostain ihme syystä) tahtoo rampata näyttämässä vauvaa pitkin sukulaisia jne suuttuu, kun en halua antaa vauvalle hormipulveria vielä:(