Harry Potter-kirjojen taikamaailman Aihe Vapaa?
Mistäköhän Harry Potter-kirjoista tutussa taikamaailmassa noidat (ja mahdollisesti velhotkin) keskustelisivat Aihe Vapaa-keskustelupalstalla, jos siellä olisi tällainen keskustelupalsta olemassa?
Minä voin yrittää aloittaa tämän ketjun:
Löysin tänään maasta jästien sanomalehden ja se oli aika outo. Siinä eivät kuvat liikkuneet ollenkaan, vaikka kuinka tökin kuvien hahmoja taikasauvalla. Olikohan lehti maannut maassa liian pitkään, vai mistä oli kyse?
Kommentit (3223)
Vierailija kirjoitti:
Oletko käyttänyt tätä loitsua-PEUKUTUSKETJU
Avada kevadra
Meillä 15 vuotias teinipoika vaatii ja rukoilee itkien pääsyä pyhään mungoon, ei suostu kertomaan syytä. Olenko tosiaan kohtuuton, jos vaadin saada tietää syyn ennen kuin suostun edes harkitsemaan asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko käyttänyt tätä loitsua-PEUKUTUSKETJU
Avada kevadra
Meni nettivinkki auroreille.
Vierailija kirjoitti:
Auttakaa, nyt on hätätilanne!!!!! Ihan oikeasti, auttakaa olen pulassa!!!! Ihan mitä tahansa apua nyt!!!! Itkettää, en kestä!! Eli tilanne on tämä:
Mies paljastui 15 avioliitto vuoden jälkeen jästiksi!!!! Se on koko ajan valehdellut tästä!!!! S**tana, en kestä!!!!
Ja mies ei olisi paljastunut vieläkään, elleivät vanhimmat lapsemme olisi surkkeja ja asiaa olisi lähdetty selvittämään!! Siis 15 vuotta tuo porsas on valehdellut minulle!!!
Ja ennen kuin kukaan kysyy niin mies oli kaikki nämä vuodet onnistunut esittämään velhoa, koska käski kotitontun taikoa puolestaan ja käytti weasleyn welhowitsin tuotteita!!!
Mitä minä teen, mitä minä teen???!!!!!
Jatkatte tietenkin yhteiseloa ihan kuten ennenkin. Tai oikeastaan miehen olisi korkea aika tulla kaapista ja te voitte elää onnellista perhe-elämää jästimiehen kanssa. Muista hymyillä onnnellisena sukulaisille ja ystäville!
Tätä te suvai_tsevaisevat noidat tilasitte eli nauti nyt, kun itse saat mitä tilasit.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 15 vuotias teinipoika vaatii ja rukoilee itkien pääsyä pyhään mungoon, ei suostu kertomaan syytä. Olenko tosiaan kohtuuton, jos vaadin saada tietää syyn ennen kuin suostun edes harkitsemaan asiaa?
Meillä aikoinaan ei samankaltaisessa tilanteessa viety ainoaa poikaa parantajalle. Seuraavana päivänä löydettiin poika elottomana huoneestaan.
No velholanssilla mentiin pyhään mungoon ja poikamme on ollut siitä päivästä lähtien neiti. Poikamme tai siis nykyisin tyttäremme katkaisi minuun ja isäänsä kaikki välit, kun täytti 17 v.
Emme siis ikinä saaneet anteeksi sitä, kun häntä ei viety ajoissa mungoon. Vie siis sinä poikasi parantajalle nyt heti, ilman mitään kyselyjä.
Onko se kovin paha asia, jos kilttivelho ensi perjantaina joisi Felix Felicis juomaa ja lähtisi noidan kanssa treffeille?
Kaverin puolesta kyselen...
Vierailija kirjoitti:
Onko se kovin paha asia, jos kilttivelho ensi perjantaina joisi Felix Felicis juomaa ja lähtisi noidan kanssa treffeille?
Kaverin puolesta kyselen...
Eikai kilttivelho ikinä uskaltaisi juoda sitä?
Olen menossa (tai joutumassa) työni puolesta kylään sellaiseen jästiperheeseen, jotka eivät tiedä taikamaailman olevan olemassa. Mitä kaikkea minun pitäisi tietää ja ottaa huomioon?
Anoppi tuli aaveena takaisin ja katuu sitä jatkuvasti, emme kestä enää enempää! Voiko tuon anopin aaveena olon saada enää mitenkään peruttua?!
Eli että anoppi jatkaisi matkaansa sinne, minne muut kuolleet nyt ikinä menevätkin? Voisiko taikaministeriö tai joku ammattilainen noita/velho auttaa?!
Entä pimeät taiat, olisiko niistä mitään apua? Olemme valmiit maksamaan mitä vain jotta anopin haaveesta päästään, emmekä välitä onko homma edes laillista!!
Kai tuosta aaveesta voi jotenkin päästä vielä eroon?! Ihan oikeasti, ihan mitä vain vinkkejä nyt?! Raha ja mahdollinen laittomuus eivät ole esteitä.
T: Aaveen epätoivoinen ja täysin kypsä miniä
Vierailija kirjoitti:
Hävettää!! Mies pukeutuu jästien vaatteisiin!!
Näin jästisyntyisenä itse taas häpeän kaapuja käyttäviä velhoja! Miehen ei kuulu pukeutua hameeseen.
Vierailija kirjoitti:
retardous maksimus...
Ylläpito, jästin suojausloitsut pitää taas kerran uusia!
Vierailija kirjoitti:
Olen menossa (tai joutumassa) työni puolesta kylään sellaiseen jästiperheeseen, jotka eivät tiedä taikamaailman olevan olemassa. Mitä kaikkea minun pitäisi tietää ja ottaa huomioon?
Arthur Weasley on monessa haastattelussana kertonut, että esim sulakkeet ovat hyvä puheenaihe jästien kanssa. Sulakkeet siis ovat jokin jästien sähkö juttu.
Jos et tiedä sulakkeita yhtään mitään, se ei haittaa. Voit keskustella niistä jästiperheen kanssa ja pyytää heitä sivistämään itseäsi sulakkeiden suhteen.
Tee vaikka muistiinpanoja sitä (taatusti mielenkiintoista) luentoa kuunnellessasi. Niitä muistiinpanoja sulkakkeista voit sitte luntatta, jos vielä joudut tekemisiin jästien kanssa.
Ja kas, toisella kerralla jästimaailmssa ollessasi hallitsetkin jo jästien smaltalkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arthur Weasley on monessa haastattelussana kertonut, että esim sulakkeet ovat hyvä puheenaihe jästien kanssa. Sulakkeet siis ovat jokin jästien sähkö juttu.
Jos et tiedä sulakkeita yhtään mitään, se ei haittaa. Voit keskustella niistä jästiperheen kanssa ja pyytää heitä sivistämään itseäsi sulakkeiden suhteen.
Tee vaikka muistiinpanoja sitä (taatusti mielenkiintoista) luentoa kuunnellessasi. Niitä muistiinpanoja sulkakkeista voit sitte luntatta, jos vielä joudut tekemisiin jästien kanssa.
Ja kas, toisella kerralla jästimaailmssa ollessasi hallitsetkin jo jästien smaltalkin!
Sulakkeet on niin vanhanaikainen puheenaihe. Nykyjästeille tärkeitä ovat pärssisähkö ja ilmalämpöpuppu, ne kun mainitsee heti kyläilyn aluksi niin ei tarvitse itse sanoa mitään kun jästit hoitavat puhumisen. Myöntelee vaan itse väliin, niin keskustelu pysyy helppona ja jästintasoisena.
Vaimo käyttää hormipulveria 2km työmatkaan. Ilmiintymällä pääsee ovelta ovelle. Lentääkin voisi. Silti pitää hormipulverilla päästä menemään noin pientä matkaa. En vaan ymmärrä ja kun kulut maksetaan silti puoliksi. Kalliiksi tulee.
Sulakkeet on niin vanhanaikainen puheenaihe. Nykyjästeille tärkeitä ovat pärssisähkö ja ilmalämpöpuppu, ne kun mainitsee heti kyläilyn aluksi niin ei tarvitse itse sanoa mitään kun jästit hoitavat puhumisen. Myöntelee vaan itse väliin, niin keskustelu pysyy helppona ja jästintasoisena.
!
Nyt sitten kannattaa ymmärtää, että jästien reaktiot näihin puheenaiheisiin saattavat yllättää. Varsinkin pörssärisähkön sanominen voi saada jästit jopa raivostumaan silmittömästi.
Itse olen todistanut usein tilanteita, kun sana pörssisähkö on saanut jästin huutamaan vihaisena. Syy on jäänyt epäselväksi. Ja toinen yleinen reaktio on lohduton itku, jota ei saa edes taioilla talttumaan.
Imalömpösgä eli pöhisijästä saa puhua, niistä jästit pitävät. Mutta pörssärisählöstä ei kannata puhua. Se ei missään nimessä ole nykyjästeille mikään neutraali puheenaihe, vaan aiheuttaa voimakkaita tunnereaktioita.
Vierailija kirjoitti:
!
Nyt sitten kannattaa ymmärtää, että jästien reaktiot näihin puheenaiheisiin saattavat yllättää. Varsinkin pörssärisähkön sanominen voi saada jästit jopa raivostumaan silmittömästi.
Itse olen todistanut usein tilanteita, kun sana pörssisähkö on saanut jästin huutamaan vihaisena. Syy on jäänyt epäselväksi. Ja toinen yleinen reaktio on lohduton itku, jota ei saa edes taioilla talttumaan.
Imalömpösgä eli pöhisijästä saa puhua, niistä jästit pitävät. Mutta pörssärisählöstä ei kannata puhua. Se ei missään nimessä ole nykyjästeille mikään neutraali puheenaihe, vaan aiheuttaa voimakkaita tunnereaktioita.
Jästien kanssa pääsee helpolla kun on ensin itse neutraali ja antaa jästin valita keskustelusävyn. Sitten on joko söhköauton kannalla tai niitä vastaan, kunhan on samaa mieltä jästin kanssa.
Tapailuvelho fanittaa täysillä ysärin noita bändiä kohtalottaria.
Red flag?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
!
Imalömpösgä eli pöhisijästä saa puhua, niistä jästit pitävät. Mutta pörssärisählöstä ei kannata puhua. Se ei missään nimessä ole nykyjästeille mikään neutraali puheenai
Ja tätäkö te su_vakit kutsutte tasavertaiseksi ihmissuhteeksi? Ettekö oikeasti huomaa, miten alentuvasti suhtaudutte itsekin jästeihin?
T: Kuolonsyöjä
Sain äsken tietää, että mies on vienyt jo vuosia lapsiamme iskunkiertokujalle ja ostanut näille pimeän taian esineitä mm kouluun.
En ole ikinä ollut näin pettynyt.
Eron paikka?