Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harry Potter-kirjojen taikamaailman Aihe Vapaa?

????
31.10.2017 |

Mistäköhän Harry Potter-kirjoista tutussa taikamaailmassa noidat (ja mahdollisesti velhotkin) keskustelisivat Aihe Vapaa-keskustelupalstalla, jos siellä olisi tällainen keskustelupalsta olemassa?

Minä voin yrittää aloittaa tämän ketjun:

Löysin tänään maasta jästien sanomalehden ja se oli aika outo. Siinä eivät kuvat liikkuneet ollenkaan, vaikka kuinka tökin kuvien hahmoja taikasauvalla. Olikohan lehti maannut maassa liian pitkään, vai mistä oli kyse?

Kommentit (3223)

Vierailija
3141/3223 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän profeetta:

Dolores Pimento asettautunut ehdolle seuraavaksi taikaministeriksi, kohu noussut asiasta!

Siis eihän tämä voi voittaa, eihän? 

Vierailija
3142/3223 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö jo huolestua?

Poikamme on jo 12 vuotias mutta ei mitään merkkejä mistään taikavoimista, eikä myöskään kirjeen kirjettä Tylypahkasta.

Minun sekä vaimoni suvut tulevat puhdasverisestä ja hyvin vanhasta aristokraattisesta velhosuvusta, jossa on ollut hyvin voimakkaita velhoja ja noitia läpi vuosisatojen.

Ei kai mitenkään voi olla mahdollista että poikamme olisikin jopa Surkki, ja miten tämä voisi olla edes mahdollista kun ottaa huomioon hänen sukutaustan jossa on aina ollut vahvoja velhoja ja noitia, kuten myös vanhempansa?

Liian puhtaat velhosuvut ovat nimenomaan niitä sukukutsaisia ja siksi mahdollisuus saada surkki lapsi nousee! Käskekää lastenne naida puolisoikseen jästit, kun sen aika tulee.

On todella tärkeää saada sukuunne uutta verta, jotteivat kaikki lapsenlapsennekin tule olemaan surkkeja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3143/3223 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureilla on edelleen sama lemmikkirotta (kulkenut perheessä jo kai 3 polvessa) kuin 90-luvulla. Siltä puuttuu yksi varvas ja muutenkin helposti tunnistettava.

Voiko rotat olla noin pitkäikäisiä vai pitäisikö tästä varmuuden vuoksi vinkata auroreille? 

Vierailija
3144/3223 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikaviisut 2025 OFFICIAL

Vierailija
3145/3223 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi joutui viime syksynä "väärään" tupaan, mies murjottaa edelleen asiasta eikä suostu edes puhumaan/kirjoittamaan lapsen kanssa. Nyt sain vielä tietää, että mies oli minulta salaa tehnyt tuon "väärään" tupaan joutuneen lapsen perinnöttömäksi!

Eron paikka vai onko mitään enää tehtävissä? 

Jätät sen sian. Ettekö te ennen lasten hankintaa käyneet sitä kuuluisaa keskustelua, että sillä lapsen tuvalla ei ole oikeasti mitään merkitystä?

Vai väittikö mies aikoinaan niin ja silti sekoilee nyt? Ihan oikeasti, velhomaailma on täynnä traumatisoituja sukupolvia vain vanhempien tupasekoiluiden vuoksi.

Mm moni parantaja on kirjoittanut tästä aiheesta kirjoja. Ja joidenkin mielestä tämä on velhomaailmalle jopa isompi trauma kuin volden sekoilut. Eli jätät miehen, jos meinaa traumatisoida lapsenne! 

Vierailija
3146/3223 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeyden lordi on elossa ja palkitsee uskolliset kuolonsyöjänsä! Vaviskaa kuraveriset ja verenpetturit, teitä ei armahdeta! 

Vierailija
3147/3223 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pimeyden lordi on elossa ja palkitsee uskolliset kuolonsyöjänsä! Vaviskaa kuraveriset ja verenpetturit, teitä ei armahdeta! 

Jaaha. Alkoiko palstakuolareilla viikonloppu jo eilen eli torstaina? Onko nykyään jo tapana, että palstakuolarin (kesto)känni alkaa torstaina?

Ihan oikeasti. Olenko ainoa, joka alkaa olla jo huolissaan meidän palstakuolari(e)n alkoholiongelmasta? Se on kuitenkin pahinta, mitä meillä tällä hetkellä on.

Vierailija
3148/3223 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viistokujan riistohinnat, olenko ainoa jonka mielestä ne menevät jo liian pitkälle? 

Vierailija
3149/3223 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin velho kännää tuliviskillä vuotavassa noidankattilassa jo 30 päivää putkeen. Eikö sinne todellakaan jaeta moisille alkoholisteille jo porttikieltoja?!

Onkohan mitään muuta paikkaa, missä sivistyneet noidat ja velhot voivat mennä sivistyneesti ja tyylikkäästi ottamaan yhden drinkin? 

Vierailija
3150/3223 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa, nyt on hätätilanne!!!!! Ihan oikeasti, auttakaa olen pulassa!!!! Ihan mitä tahansa apua nyt!!!! Itkettää, en kestä!! Eli tilanne on tämä:

Mies paljastui 15 avioliitto vuoden jälkeen jästiksi!!!! Se on koko ajan valehdellut tästä!!!! S**tana, en kestä!!!!

Ja mies ei olisi paljastunut vieläkään, elleivät vanhimmat lapsemme olisi surkkeja ja asiaa olisi lähdetty selvittämään!! Siis 15 vuotta tuo porsas on valehdellut minulle!!!

Ja ennen kuin kukaan kysyy niin mies oli kaikki nämä vuodet onnistunut esittämään velhoa, koska käski kotitontun taikoa puolestaan ja käytti weasleyn welhowitsin tuotteita!!!

Mitä minä teen, mitä minä teen???!!!!! 

Vierailija
3151/3223 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rita Luodikon uusin dokumentti esitetään tänään hormitv:ssä klo 23.00. Siinä Rita pureutuu uusimpään ääri-ilmiöön, eli "vapaaehtoisesti" taiattomiin lapsiin. 

Kuten kaikki tietävät, yhä useampi noita ja velho elää nykyään kuten jästit, koska itse tahtovat niin. Mutta nykyään on jopa vanhempia, jotka eivät päästä lapsiaan Tylypahkaan tai mihinkään muuhun velhokouluun. 

Eli taikovista lapsista koitetaan kasvattaa taiattomia ja taikakyvyt koitetaan kitkeä heistä pois. Dokumentissa Rita seuraa tätä ilmiötä järkyttyneenä ja kysyy, että onko s*vaitsevaisuus mennyt jo liian pitkälle?

Vierailija
3152/3223 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoheliukseni on fletkumato, onko kellään pahempaa? 

On. Minulla se on v*ldemort. En ole teini aikojen jälkeen taikonut koskaan suojeliusta ja väitän aina, etten osaa sitä.

Tylypahkassa hälytettiin aikoinaan aurorit tämän takia ja maineeni oli mennyt vuosiksi. Jouduin jopa oikeuteen, koska minua pidettiin kuolonsyöjänä.

Ja mainittakoon, etten ole kuolonsyöjänä eikä minulla ole heihin mitään yhteyksiä tai sympatioita. Ottaisin tätä mieluummin koska tahansa sen harmittoman fletkumadon:(

Vierailija
3153/3223 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kurpitsamehu ja Bertie Bottin joka maun rakeet hyvä välipala lapsille? Muuhun ei työttömällä yh-äidillä ole varaa. 

Vierailija
3154/3223 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko kurpitsamehu ja Bertie Bottin joka maun rakeet hyvä välipala lapsille? Muuhun ei työttömällä yh-äidillä ole varaa. 

Kurpitsamehu menee, mutta ei joka-maun rakeet! Osa mauista on ihan kamalia. Lapsena sain traumoja, kun söin yhden peikon korvavaikun makuisen ja jouduin sairaalaan!

Eli keksi joku parempi välipala. 

Vierailija
3155/3223 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käyttänyt tätä loitsua-PEUKUTUSKETJU

Vierailija
3156/3223 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä luudanvarsi eläkeläiselle? 

Vierailija
3157/3223 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen järki on Tylypahkan väeltä kieltää oppilaita menemästä Kielettyyn metsään mutta kuitenkin voivat määrätä muitta mutkitta heitä sinne suorittamaan jälki-istuntoa, siitäkin huolimatta että heillä olisi joku opettaja mukana siellä?

Muutenkin minua huolettaa miten huonosti oppilaista pidetään huolta siellä. Esimerkiksi kuulin että eräs Neville niminen oppilas olisi tylysti jätetty pökertyneenä lattialle opettajan toimesta, kasvitunnilla jossa opetettiin Alruunan taimien käsittelyä.

Vierailija
3158/3223 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käyttänyt tätä loitsua-PEUKUTUSKETJU

Isommus-kalumus

Vierailija
3159/3223 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen järki on Tylypahkan väeltä kieltää oppilaita menemästä Kielettyyn metsään mutta kuitenkin voivat määrätä muitta mutkitta heitä sinne suorittamaan jälki-istuntoa, siitäkin huolimatta että heillä olisi joku opettaja mukana siellä?

Muutenkin minua huolettaa miten huonosti oppilaista pidetään huolta siellä. Esimerkiksi kuulin että eräs Neville niminen oppilas olisi tylysti jätetty pökertyneenä lattialle opettajan toimesta, kasvitunnilla jossa opetettiin Alruunan taimien käsittelyä.

Siis tylypahkan turvallisuudestahan on oltu huolissaan jo vuosia! Moni vanhempi lähettääkin mieluummin lapsensa johonkin toiseen kouluun. 

Meidän perheessä tytöt ovat aina opiskelleet Beauxbatonssissa ja pojat Durmstrangissa. Mitään ongelmia ei ole koskaan ollut. Vanhempana on hyvä, ettei tarvitse koko ajan huolehtia lasten turvallisuudesta.

Ja niin kauan kuin Granger on taikaministeri, niin tylypahkan turvallisuudesta lapsille ei valitettavasti saa keskustella julkisesti:(

Vierailija
3160/3223 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää!! Mies pukeutuu jästien vaatteisiin!! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän