Harry Potter-kirjojen taikamaailman Aihe Vapaa?
Mistäköhän Harry Potter-kirjoista tutussa taikamaailmassa noidat (ja mahdollisesti velhotkin) keskustelisivat Aihe Vapaa-keskustelupalstalla, jos siellä olisi tällainen keskustelupalsta olemassa?
Minä voin yrittää aloittaa tämän ketjun:
Löysin tänään maasta jästien sanomalehden ja se oli aika outo. Siinä eivät kuvat liikkuneet ollenkaan, vaikka kuinka tökin kuvien hahmoja taikasauvalla. Olikohan lehti maannut maassa liian pitkään, vai mistä oli kyse?
Kommentit (3224)
Vierailija kirjoitti:
Omituinen juttu.
Meillä 14 v teinipoika lukittautuneena huoneeseensa taikakeinoin, ei saada miehen kanssa ovea auki.Poika huutelee olevansa kipeä ja tahtoo koko perheen häipyvän.
Kuuluuko ikään vai onko aihetta huoleen?Pitäisikö soittaa johonkin ja niin minne edes?
Aurorit murtamaan teinipojan ovi kun emme itse miehen kanssa pysty?Pojan äänikin muuten tosi outo, olen huolissani mutta kun tuo ei avaa ovea?!
Ette suinkaan ole se palstalle jo aiemmin esillä ollut perhe, jonka pojan syvin fantasia tms oli olla nainen? Älä välitä, kyllä se ohi menee. Annatte pojan, tai siis tytön nykyään ihan rauhassa tulla ulos kun siltä tuntuu. Tulee jossain vaiheessa kun ruoka/vesi/muu vastaava välttämättömyystarvike loppuu.
Ja älkää tehkö numeroa asiasta/nostako haloota. Hienovaraisuus lienee paikallaan. Eli muistatte että älkää suuttuko/pilkatko/pakottako pyhään mungoon/kieltäkö menemästä pyhään mungoon yms yms.
Kuuntelette vaan hienovaraisesti teinin oloja asian suhteen niin kyllä se siitä. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Yritin tässä taannoin valmistaa monijuomalientä, mutta liekö reseptissä vaiko tekijässä ollut vikaa - ei tullut monijuomalientä, mutta sen sijaan ihan kelvollista pontikkaa (pontikka on jästien alkoholijuoma, jonka valmistus on laitonta). Sellaista vaan kyselisin, että voiko sitä blandata esim. kermakaljaan? Ei huvittaisi keitosta puskan juurellekaan kaataa, sen verran meni aikaa ja vaivaa valmistuksessa..
Ei kannata käyttää. Kun juot sitä useamman annoksen, saatat kuvitella sen olevan monijuomalientä ja teet asioita, mitä et kehtaisi tehdä jos tietäisit olevasi oma itsesi. Ja jossain vaiheessa juomista se saattaa muuttua totuusseerumiksi. Ole varovainen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin tässä taannoin valmistaa monijuomalientä, mutta liekö reseptissä vaiko tekijässä ollut vikaa - ei tullut monijuomalientä, mutta sen sijaan ihan kelvollista pontikkaa (pontikka on jästien alkoholijuoma, jonka valmistus on laitonta). Sellaista vaan kyselisin, että voiko sitä blandata esim. kermakaljaan? Ei huvittaisi keitosta puskan juurellekaan kaataa, sen verran meni aikaa ja vaivaa valmistuksessa..
Ei kannata käyttää. Kun juot sitä useamman annoksen, saatat kuvitella sen olevan monijuomalientä ja teet asioita, mitä et kehtaisi tehdä jos tietäisit olevasi oma itsesi. Ja jossain vaiheessa juomista se saattaa muuttua totuusseerumiksi. Ole varovainen!
Juu, jästien taikajuomat on tosiaan kummallisia vaikutukseltaan.
Rita Luodikon pian alkava uutuussarja suututtaa, muita?
Minusta ainakin tuo "soluttaudu jästimaailmaan" vaikuttaa varsinkin Ritan tuottamana yms rasistiselta...
Olenko ainoa?
Siis ehkä paras ketju mihi oon törmänny eläissäni 😂
mietin tätä omasta näkökulmastani pienen lapsen äitinä:
- haluanko lapseni taikaeläin-, luihuis- vai kenties huispauspainotteiseen päiväkotiin
- onko muita kouluvaihtoehtoja kuin tylypahka
- minne taapero piiloutuisi näkymättömyysviitan kanssa?
Jaaha, mielipiteitä eilisestä erilaiset äidit jaksosta?
Itse olen täysin, siis täysin sanaton..
Eilenhän tuli siis tuo "raskaana kotitontulle" jakso, en enää tiennyt itkeäkö vai nauraako.
Muiden mielipiteitä?
Tässä joitakin omia pohdintojani:
Perheen äiti = olen aivan sanaton, ei tuo VOI olla normaali!
Perheen isommat lapset = ihan mieletön sääli.
Uusin vauva/ihmistonttu sekasikiö = niin säälittävää, tuskin saanee ikinä normaalia elämää?
Perheen isä = millainen mies voi olla noin vässykkä? Ja ihan sairasta tuokin!!!! "Tuen vaimoani tässä kyllä, tämä oli yhteinen päätös"....
Uusimman vauvan isä, se kotitonttu = Jos jotain on aivan pakko siitä sanoa niin taitaa olla normaalimpi tapaus kuin perheen vanhemmat?
Keskustellaan vain sellaisilla lauseilla/sanonnoilla joita vain jästit käyttävät!
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, mielipiteitä eilisestä erilaiset äidit jaksosta?
Itse olen täysin, siis täysin sanaton..
Eilenhän tuli siis tuo "raskaana kotitontulle" jakso, en enää tiennyt itkeäkö vai nauraako.
Muiden mielipiteitä?
Tässä joitakin omia pohdintojani:
Perheen äiti = olen aivan sanaton, ei tuo VOI olla normaali!
Perheen isommat lapset = ihan mieletön sääli.
Uusin vauva/ihmistonttu sekasikiö = niin säälittävää, tuskin saanee ikinä normaalia elämää?
Perheen isä = millainen mies voi olla noin vässykkä? Ja ihan sairasta tuokin!!!! "Tuen vaimoani tässä kyllä, tämä oli yhteinen päätös"....
Uusimman vauvan isä, se kotitonttu = Jos jotain on aivan pakko siitä sanoa niin taitaa olla normaalimpi tapaus kuin perheen vanhemmat?
Enpä ole ennen nähnyt kotitontun tupakoivan ja vaatteitakin tuolla oli päällä kuin kenellä tahansa tonttujen perinteisen asusteen sijaan. Lisäksi olin näkevinäni leuassa sängen ja silmät oli todella pienet tontunsilmiksi.
Oliko tuo varmasti tonttu eikä joku lyhytkasvuinen joka oli naamioitunut?
Vierailija kirjoitti:
Keskustellaan vain sellaisilla lauseilla/sanonnoilla joita vain jästit käyttävät!
Jästiserkkuni tuntui koko alkukesän hokevan lausetta "löikö mörkö sisään". Yleensä tuo oli hivenen "vauhdikkaassa" tilassa joten en saanut selvää että mitä tuo tarkoitti.
Matkustin jästibussilla ensimmäistä kertaa kaupungista toiseen ja voi mikä kokemus. Täysin pomppimatonta ja nykimätöntä kulkemista, mukavat penkit jotka ei kaadu selälleen joka toisessa risteyksessä. Kuskikin tuntui osaavan ajaa yrittämättä törmätä joka toiseen taloon tai vastaantulijaan.
Miksi ihmeessä "meikäläisillä" on siis tuo kammotus nimeltä poimittaislinja joka ei tosiaan ole sitä mitä jästibussit on?
muutama kysymys.
-tietääkö muut ministeriöt taikaministerön olemassaolosta?
-harryn tätin perhe vihaa harrya. miksi ensimmäisissä elokuvissa eivät halua harryn menevän kouluun, vaikka heitän inhoamansa henkilö olisi lukuvuoten poissa. olisiko syynä se että nauttiivat kun saavat tuottaa toisille kurjuutta?
-miksi viistokujalla olevat noitat ovat muodin osalta jääneet 1800-luvulle. noitia on ollut ainakin jo keskiajalla, joten voisivat ihan yhtä hyvin pukeutua keskiaikaisiin vaatteisiin.
Haaramöllikäs pyysi treffeille. Mitä teen?
Tuntemanne/tietämänne jästien oudoimmat(!) tavat????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jästiserkkuni tuntui koko alkukesän hokevan lausetta "löikö mörkö sisään". Yleensä tuo oli hivenen "vauhdikkaassa" tilassa joten en saanut selvää että mitä tuo tarkoitti.
Siis anteeksi, mutta mitä?
"Löikö mörkö sisään?"
Valehtelet kyllä nyt! Jästeiltä salataan huolellisesti maailmamme olemassaoloa (pois lukien ne jotka uskovat sen akan kirjaan meistä, mutta ovat harvassa).
Joten täten suurin osa jästeistä ei TIEDÄ mörköjen olemassaoloa, eli lauseesi EI voi olla mikään jästisanonta!
Ja vaikka ihmisten möröt ovat aina yksilöllisiä, niin kuinka moni pelkää mörön lyöneen(?) jotakin sisälle tms?
Ei mikään tolkullinen pelko edes!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, se on joka vuotisen klassikkoketjun vuoro nimittäin velhomaailman itsenäisyyspäivän juhlat!
Ketjun mahdollisia alaotsikoita mm:
* Kenen kaapu oli säälittävin, kenen upein? Kuka mokasi etiketin? Miksi eliitti juhlii joka vuosi verokaljuunoillamme överisti? Jatkojen parhaimmat/pahimmat taikamokat!
Ron Weasleyn päällä ollut "pitsiröyhelökoristeinen nojatuolinpäällyste" kuten selostajat sitä osuvasti kuvailivat oli huhujen mukaan jonkin vedonlyönnin tulosta. Voinemme veikata ettei Ron ainakaan voittanut sitä vetoa.
Huhupuheissa eräs weasleyn welhovitsit liikettä pitävä veli oisi taannoin haastanut ronin vedonlyöntiin, jossa panoksena oli tämä...
En tiedä liekö sitten humalalla ollut osuutta asiaan tms, mutta luulisi Ronin jo oppineen keneen veljessarjasta ei kannattaisi aina luottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis anteeksi, mutta mitä?
"Löikö mörkö sisään?"Valehtelet kyllä nyt! Jästeiltä salataan huolellisesti maailmamme olemassaoloa (pois lukien ne jotka uskovat sen akan kirjaan meistä, mutta ovat harvassa).
Joten täten suurin osa jästeistä ei TIEDÄ mörköjen olemassaoloa, eli lauseesi EI voi olla mikään jästisanonta!
Ja vaikka ihmisten möröt ovat aina yksilöllisiä, niin kuinka moni pelkää mörön lyöneen(?) jotakin sisälle tms?
Ei mikään tolkullinen pelko edes!
Erään toisenkin jästeille lastenkirjoja kirjoittaneen kirjailijan kirjoissa mainitaan mörkö. Siinä se hahmo on sellainen pelkoa herättävä iso otus joka liihottaa ympäriinsä ja jäädyttää kaiken, vähän kuin paksu ankeuttaja. Ei tuonkaan mörön missään olla kerrotty lyöneen mitään sisään.
Me noidissa mielestäni rasistinen artikkeli, muita?
Eli artikkelin nimihän on:
"Näin jästinaiset selviävät synnytyksistä jos siis selviävät, lue kauhutarinat synnytyssaunasta yms oudoista tavoista!"
*Linkki*
Näin jästisyntyisenä ihmettelen, että kuinka pihalla toimitus on?
Jästinaiset eivät ole edes synnyttäneet saunassa yli sataan vuoteen ja muutenkin artikkeli on ihan pihalla jästien lääketieteen kehityksestä:(:(
Sain selville (siis täysin vahingossa ja salaa, asiaa ei todellakaan tarkoitettu minun korvilleni) seuraavan asian: Eräs tuntemani suurperheen isä jolla pienet lapset on entinen tunnettu kuolonsyöjä/suuri sotarikollinen. Miehen vaimo ei tiedä asiaa eikä kukaan tiedä, että tiedän.
Mielipiteitä seuraavaan kysymykseen: ilmoitanko auroreille/esim miehen vaimolle? Vähän mietityttää/surettaa ne lapset mutta..... No en tiedä jaksaako tätä pitää sisälläänkään?
Keskusteluketju siitä, miten sanoisitte/selittäisitte minkäkin asian "jästityyliin"?!!?!?
Esim itse en vieläkään ole pystynyt antamaan kunnollista selitystä eräälle sukuun naidulle jästille siitä, miksei tämä voi yöpyä luonamme.
Meillä siis mm räyhänhenkiä ja kummituksia kotonamme, eikä ministeriö tee MITÄÄN!!!
Mutta kuinka selittää asia jästille niin, etten paljasta liikaa taikamaailman asioita/saa jästiä sekoamaan/saan jästin uskomaan minua yms onkin toinen juttu!
Anoppi toi kassillisen verran meille jouluyllätystä. Viistokujalta oli ostanut krääsää: jotain koristeita, laulavia valoja ja pöytäliinaa, kotitontun malliset mukitkin ihan 6kpl. Kyseli innoissaan mihin aion mitäkin koristetta sijoitella ja sitten jouluna on mukava joulutunnelma, kun hekin tulevat käymään.
Voi huoh sanon minä. Mitä mä teen, mä EN halua tuota roskaa kotiimme. Anoppi oli jo laittamassa niitä ikitarttumistaialla, kun sain estettyä.