Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko vain päättää olla utelias?

Vierailija
31.10.2017 |

Itse en koe, että olisin päättänyt olla tällä hetkellä utelias. Saattaa olla, että vaihteeksi terveelliset elämäntavat ovat virittäneet aivoni uteliaiksi.

Olen kiitollinen siitä, että olen nyt utelias, koska koen, että yhtä hyvin voisin olla olemattakin utelias - en voi vaikuttaa asiaan itse, en ainakaan suoraan, voin korkeintaan tehdä uteliaisuuden heräämisestä todennäköisempää, ihan vain vahingossakin. Uteliaisuuden ansiosta olen jaksanut opetella uusia asioita. Ilman uteliaisuutta en oppisi uutta, vaikka haluaisinkin, koska en jaksaisi nähdä vaivaa ilman uteliaisuutta. Uteliaisuus tekee uuden oppimisesta tyydyttävää. Ilman uteliaisuutta se olisi pelkkää rääkkiä ja pakottamista, etenkin minulle, koska en ole erityisen nopea oppimaan enkä sisäistä asioita keveästi.

En usko, että uteliaisuuteni tulee pitämään, koska aina välillä on niin huonoja kausia elämässä, ettei aivot oikein toimi, ja olisi typerää luulla jonkin pysyvästi muuttuneen, mutta nautin uteliaisuudestani nyt niin kauan kuin sitä riittää ja yritän oppia uutta, uteliaisuuttani yottelevaisesti seuraten.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*tottelevaisesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla