Olen lihava äiti jolla on hoikka lapsi
Ja pidän pahoina ihmisinä äitejä jotka syöttävät myös lapsensa lihavaksi. Miksi teette niin?
Kommentit (20)
Sehän on se sun miehesi, joka on lapsen hoikkuuden takana. Ei anna sun ostaa sille herkkuja joka päivä, vaikka haluaisit. Lisäksi laiha lapsi on (onnekseen) perinyt geeninsä laihalta isältään.
Minä olen hoikka äiti, jolla oli lihava lapsi. Lapsi söi samaa terveellistä kotiruokaa kuin muutkin. Myöhemmin hoikistui, kun pituutta tuli lisää. En pidä itseäni pahana, enkä sinuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on se sun miehesi, joka on lapsen hoikkuuden takana. Ei anna sun ostaa sille herkkuja joka päivä, vaikka haluaisit. Lisäksi laiha lapsi on (onnekseen) perinyt geeninsä laihalta isältään.
Heehehe...
t. lihava äiti ja lihava isä, kolme hoikkaa lasta (joskin kouluikäisen hoikkana pitäminen on huomattavasti vaativampaa kuin vauhdikkaiden taaperoiden, kouluikäisellä on iltapäivisin aikaa syödä kotona ja liikkuminen ei tapahdu itsestään, vaan molemmat vaatii kyllä vanhemmaltakin yritystä. yritetään ettei laps ilihoisi)
Oletko kenties itsekin ollut lapsena hoikka?
Aika pienestä leimaat toiset "pahoiksi ihmisiksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heehehe...
t. lihava äiti ja lihava isä, kolme hoikkaa lasta (joskin kouluikäisen hoikkana pitäminen on huomattavasti vaativampaa kuin vauhdikkaiden taaperoiden, kouluikäisellä on iltapäivisin aikaa syödä kotona ja liikkuminen ei tapahdu itsestään, vaan molemmat vaatii kyllä vanhemmaltakin yritystä. yritetään ettei laps ilihoisi)
Eikö sitä samalla vaivalla jo pitäisi vanhemmatkin hoikkina?
Minä en ole lihava, mutta lievästi ylipainoinen. Olin hoikka 23-vuotiaaksi asti, lapseni on myös hoikka. Äitini suvussa näkyy selvästi kehitys, että lapsena ollaan laihoja luukkuja, aikuisena kiloja tulee helposti. Laihdutin kerran normaalipainon puolelle kuntosalin ja ruokapäiväkirjan avulla, ja muutin tavallisen kasvisruokavalioni vegaaniksi. En kuitenkaan jaksa aina olla noin tiukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heehehe...
Eikö sitä samalla vaivalla jo pitäisi vanhemmatkin hoikkina?
no niinhän tässä uhkaa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heehehe...
No on tuokin, äiti ja isä pupeltaa paskaa ja röhnöttää sohvalla, mutta lapset ei saa herkkuja ja laitetaan juoksemaan jotteivät liho. Aika tekopyhää!
Sulla ei kyllä paljon taida olla omia ansioita siinä lapsen hoikkuudessa.
Jatkuvastihan täällä tuskittelet, kuinka nirso se on eikä suostu syömään mitään, vaikka kuinka yrität syöttää. Ja koulusta opettajalta ja terkkarilta tulee huomautuksia, että on liian laiha.
Hyvä juttu, että lapsesi on hoikka. Ei kannata silti kutsua pyöreämpien lasten vanhempia pahoiksi ihmisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Eihän geeneillä ole mitään tekemistä laihdutin kanssa?
Olen normaalivartaloisen/hoikan äidin pullea tytär. Kun äiti kuoli, lisään keskustelussa aina, että hän oli hoikka, koska ajattelen muuten vastapuolen kuvittelevan hänen kuolleen johinkin läskien seuraukseen ennenaikaisesti. Sai siis syövän.
Minun mielestä paha ihminen on sellainen, joka tekee pahaa toiselle, esim. murhaaja, pahoinpitelijä, varas jne.
Lihavaa en sanoisi pahaksi millään kriteerillä. Itsekurissa voi olla puutetta, mutta se ei kenestäkään pahaa tee.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä paha ihminen on sellainen, joka tekee pahaa toiselle, esim. murhaaja, pahoinpitelijä, varas jne.
Lihavaa en sanoisi pahaksi millään kriteerillä. Itsekurissa voi olla puutetta, mutta se ei kenestäkään pahaa tee.
Onko kaikilla laihoilla hyvä itsekuri? Jos niille ei vain maistu ruoka samalla tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole lihava, mutta lievästi ylipainoinen. Olin hoikka 23-vuotiaaksi asti, lapseni on myös hoikka. Äitini suvussa näkyy selvästi kehitys, että lapsena ollaan laihoja luukkuja, aikuisena kiloja tulee helposti. Laihdutin kerran normaalipainon puolelle kuntosalin ja ruokapäiväkirjan avulla, ja muutin tavallisen kasvisruokavalioni vegaaniksi. En kuitenkaan jaksa aina olla noin tiukka.
Öö, tuo taitaa olla ihan se, miten biologisestikin ihmiskeho toimii. Tietyn iän jälkeen aineenvaihdunta hidastuu ja laihana on vaikeampi pysyä kuin nuorena. Lapsena pysyy myös siksi helpommin hoikkana, koska energia menee myös pituuskasvuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikilla laihoilla hyvä itsekuri? Jos niille ei vain maistu ruoka samalla tavalla?
Huomaa sanat VOI OLLA. Ei ole aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän geeneillä ole mitään tekemistä laihdutin kanssa?
On kyllä. Ruumiinrakenne on vahvasti perinnöllinen. Toki sen geneettisen hoikkuutensa voi helposti tuhota ympäristötekijöillä. Kyllä luonnostaan laihakin saa itsensä lihavaksi, kun tarpeeksi syö.
Meidän lapsi on isän puolelta geneettisesti hoikka. Isänsä oli vielä armeijassa laiha luikku, vasta opiskeluaikana tuli kunnolla kiloja lisää. Lapsi oli pienenä laiha ruipelo ja neuvolassa aina haukuttiin ja höpistiin öljylisästä. Käytin kuitenkin omaa järkeäni enkä ruvennut lasta väkisellä lihottamaan. Murrosikä korjasi painon normaalin puolelle ja kaupasta alkoi löytyä vaatteita, jotka eivät roiku päällä.
Herkkuja ei olla koskaan erityisesti säännöstelty, lapsi on osannut säännöstellä ne itse. Ja osaa vieläkin, on nyt 17-vuotias. Hänellä on välillä hurjankin tuntuiset herkkuvarastot, mutta ei koskaan ahmi eikä syö kerralla paljon. Syö hyvin ja monipuolisesti, maistuu etanat ja sushit ja tavallinen arkiruokakin. Koskaan ei ole pidetty nälässä eikä pakotettu syömään. Luotan siihen, että lapsi osaa itse säännellä syömisensä, enkä ole mennyt sitä systeemiä rönkkimään pilalle. Ikinä ei ole myöskään huvikseen syönyt, vaan vasta nälkäisenä raahautuu keittiöön etsimään syötävää.
Miksi olet syönyt itsesi lihavaksi? Eikö se kuitenkin ole huono esimerkki lapselle?