Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajaa/lääkäriä paikalla? Voiko veritulppa tulla sormeen?

lkjölkölk
30.10.2017 |

Minulla turposi eilen yllättäen sormi, jossa vihkisormukseni on. Turposi ihan punaiseksi kuumottavaksi pallukaksi ja paheni vain kun yritin sitä mm.langalla poistaa. Lopulta iltapäivällä sormus oli pakko katkaista, koska tunsin jo sydämenlyönnit sormessa ja sormi oli todellakin tulipunainen.

Nyt pelkään, että sormuksesta tuli veritulppa, sillä vaikka turvotus on melkein kokonaan laskenut niin kohta on edelleen punakka sormi ei ole vielä normaalin mallinen.

Onko siis mahdollista, että sormessa olisi tulppa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista, toisaalta voi kyllä olla ihan iskemiankin aiheuttamaa. Jos se tilanne on menossa parempaan päin, sitä voi kyllä seurata.

Vierailija
2/11 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen tietää/mitlä ovat veritulpan merkit? Vai lähteekö se suoraan sydämeen/aivoihin jos siinä tulppa on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran pippelissä semmoinen. Ihan kovaksi meni.

Vierailija
4/11 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kiitos kun vitsailet. Minua ahdistaa oikeasti, onko minulla veritulppa tässä sormessa. Kiitos jos joku osaa vastata.

Vierailija
5/11 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli kerran pippelissä semmoinen. Ihan kovaksi meni.

katoppa housuihisi.

Vierailija
6/11 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

loupoupo kirjoitti:

Joo kiitos kun vitsailet. Minua ahdistaa oikeasti, onko minulla veritulppa tässä sormessa. Kiitos jos joku osaa vastata.

No jos se sormi on kipeä tai muuten arveluttaa, niin mene näyttämään lääkärille. Ei sitä kukaan pysty internetin kautta tutkimaan.

Vierailija
7/11 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko verisuoni katkennut? Todella kipeä vaiva.

Vierailija
8/11 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis lähtökohtaisesti sormi on niin pieni, ettei sen laskimosta mitään kuolettavaa keuhkoveritulppaa saa aikaiseksi vaikka olisikin tulos JA vaikka sellainen lähtisikin liikkeelle. Raajasta lähtevät tukoksethan päätyy oikeaan eteiseen, sieltä oikeaan kammioon ja juuttuu ekaan tiukkaan paikkaan eli keuhkovaltimon haaroihin, siksi koolla on väliä. Esim eteisvärinässä aivosuoniin juuttuvat tulpat on eri asia, aivoissa pienikin muru voi tehdä pahaa jälkeä. Keuhkossa pienet tulpat voi jäädä huomaamatta.

Joten vaikka ois laskimotukos niin ei tarttis panikoida, ja todennäköisimmin ei oo, joten seuraile rauhassa.

Vierailija
9/11 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jätetään veritulppa pois laskuista, miin voihan siinä olla joku muukin lääkärihoitoa vaativa asia. Lähtisin kyllä näyttämään.

Vierailija
10/11 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos #8 vastauksesta.  Sormi punoittaa vielä hieman ja kuumottaa, mutta turvotus on jo lähes hävinnyt, eikä kipua ole ollut enää sen jälkeen kun sormus eilen leikattiin. Kävin jo eilen lääkärissä kun turvotus ja kipu oli hurja (siis ennen kuin sormus leikattiin), mutta sieltä annettiin vain jääpusseja ja käskettiin nostaa käsi ylös ja antaa rauhassa rauhoittua.

Vierailija
11/11 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita mikrobeja kertyy sormiin ja raajoihin, ja ne tulevat ikenistä esimerkiksi. Se on infektioperäinen ongelma, ja nämä mikrobit myös aiheuttavat pintaverisuonitukoksia. Nämä aiheuttavat ongelmia verenkiertoon, ja sormista voi tulla erivärisiä, esim. Raynaudin tauti, tai sitten ihan punoittavia ja sinisiä. Elikkäs hoida ikenet kuntoon, niin sormesi voivat paremmin. Suosittelen myös pitkiä abx-kuureja ja esim. vetyperoksidikäsittelyä sormiin.

Lääkärit ovat vielä niin urpoja, että eivät ymmärrä että verisuonitukoksia aiheuttavat mikrobit ja bakteerit elimistössä. Se on vähän sama asia kuin työskentelisi pankissa, mutta ei tietäisi mistä raha tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän