Suositelkaa kivoja pikkukaupunkeja
Haluaisin muuttaa Helsingistä mukavaan pieneen kaupunkiin.
Kommentit (264)
Onko sellaisia? Kesällä on monessa paikassa kaunista ja eläväistä, mutta tähän aikaan vuodesta kuva on ihan toinen.
Ehkä Porvoo ja Kauniainen ovat poikkeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Tuusula
Komp!
Kokkola
...........saat kyllä itse päättää onko mukava
Porvoo ja Hämeenlinna. Lohja on kiva mutta vähän lähiömäiseksi muuttunut kun on niin lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Kokkola
Ihan liian kaukana ja Tuusula ei kyllä ole mikään pikkukaupunki vaan lähiötä koko kunta.
Vierailija kirjoitti:
Naantali
Ihana ja huippukaunis kesäkaupunki, talvella on ihan kuollutta.
Savonlinna ja Naantali ovat kesäkaupunkeja, talvella ihan kuolleita.
Naantali minullekin ensin tuli mieleen. Hyvä talous, fiksuja asuinalueita, Turku lähellä.
t. turkulainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naantali
Ei ole väliä, koska Turkuun pääsee nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Kokkola
Talvella kylmä, pimeä ja tuulinen. Kaukana kaikesta, Ouluun 200 km, Vaasaan vähän vähemmän jos joku sinne haluaa.
Sastamala ent. Vammala osottautui nyt talvellakin erittäin vireäksi kaupungiksi, jossa näkyy olevan kaikki kaupat ja palvelut mitä ihminen ikinä tarvitsee.
Olin positiivisesti yllättynyt, kun ohi ajoin ja heti tuli mieleen, että voisimme hyvin muuttaa Vantaalta sinne sitten joskus eläkepäiviä viettämään.
Vierailija kirjoitti:
Savonlinna ja Naantali ovat kesäkaupunkeja, talvella ihan kuolleita.
Mitähän tarkoitat kuolleella?
Itse nautin Savonlinnassa asuvana, kun turistit katoaa eli täällä on monta vuodenaikaa eikä kuollutta ole kuin tylsän ihmisen mielikuvitus.
Mikään ei hienompaa kuin talvella ulkoilla jäällä missä et kuule mitään ääniä mistään!
Vierailija kirjoitti:
Sastamala ent. Vammala osottautui nyt talvellakin erittäin vireäksi kaupungiksi, jossa näkyy olevan kaikki kaupat ja palvelut mitä ihminen ikinä tarvitsee.
Olin positiivisesti yllättynyt, kun ohi ajoin ja heti tuli mieleen, että voisimme hyvin muuttaa Vantaalta sinne sitten joskus eläkepäiviä viettämään.
No ei siellä kyllä vaate- ja kenkäkauppoja ole. Ihan oikeasti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naantali
Ei ole väliä, koska Turkuun pääsee nopeasti.
Naantalissa ei ole paljon työpaikkoja, joten pendelöinti Turkuun esim. on päivittäistä. Bussi kulkee usein, mutta on hidasta eli tunti suuntaasta päivittäin lisää kyllä työpäivään pituutta ja tällöinkin pitää asua lähellä tietä, jossa bussit kulkevat.
Naantalissa ei ole vaate- eikä kenkäkauppoja, ravintolatarjonta kesällä hyvää, mutta talvella suurin osa lähes tyhjiä koska ei ole turisteja.
Täälläkin etsinnässä pikkukaupunki etelästä. Pitäisi kuitenkin olla suht lähellä isompaa kaupunkia ja sen pikkukaupungin pitäisi olla nätti ja kauniit maisemat. Itse pikkukaupunki saa ollakin vähän "kuollut", kunhan on edes yksi hyvä ruokakauppa ja kirjasto. Talot vaan on näissä pikkukaupungeissakin niin järkytävän kalliita, että saa nähdä jääkö haaveeksi. Täällä pohjoisessa kun talot on lähes puolta halvempia, eli omansa myymällä ei ostaisi kuin jonkun pienen, huonokuntoisen torpan keskeltä metsää sieltä etelästä.
Porvoo on kyllä kaunis. Onko täällä ketään, joka asuu Porvoossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei siellä kyllä vaate- ja kenkäkauppoja ole. Ihan oikeasti...
Tampereen kenkäkauppoihin alle 50km matkaa.
Tuusula