Mitä mieltä, kannattaako Nokiaan sijoittaa?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
On hyvä kohde. Kurssireaktio oli aivan ylimitoitettu. Tästä kertoo jo se, että tunnetut sijoitusyhtiöt tankkasivat, ja piensijoittavat myivät lappujaan kuin viimeistä päivää. Verkkopuolen liikevaihto putosi 3 % ja Noksu ennusti laskua ensi vuodelle 2-5 %. Tämän seurauksena kurssi kyykkäsi 17 %. Kannattaa ostaa vielä kun halvalla saa.
Mikä siitä tekee hyvän kohteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvä kohde. Kurssireaktio oli aivan ylimitoitettu. Tästä kertoo jo se, että tunnetut sijoitusyhtiöt tankkasivat, ja piensijoittavat myivät lappujaan kuin viimeistä päivää. Verkkopuolen liikevaihto putosi 3 % ja Noksu ennusti laskua ensi vuodelle 2-5 %. Tämän seurauksena kurssi kyykkäsi 17 %. Kannattaa ostaa vielä kun halvalla saa.
Mikä siitä tekee hyvän kohteen?
Patenteista tulee rahaa satoja miljoonia joka vuosi tekemättä mitään, ja liiketoimintaa on mahdollista tehostaa vaikka kuinka paljon laittamalla porukkaa pihalle Ranskasta. Verkkopuoli on tökkinyt Kiinassa, mutta Kiinan osuus Noksun verkkopuolen myynneistä on vain 13 %, joten sen vaikutusta on liioiteltu. Nokian liikevoittoprosentti on yli 12 ja se jakanee tältä vuodelta osinkoa 0,19 € per osake, eli 0,02 € enemmän kuin viime vuonna, jolloin osakkeet olivat paljon kalliimpia. Kaiken kaikkiaan liiketoiminta on sekä voitollista että vakaalla pohjalla, mikäpä sen parempaa yhtiön kannalta?
Mä ostin jokin aika sitten. Mitä luulet, "tietäjä", onko näkyvissä kurssinousun ajankohtaa? Mun tarttee ehkä realisoida jo parin vuoden sisällä :(
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin jokin aika sitten. Mitä luulet, "tietäjä", onko näkyvissä kurssinousun ajankohtaa? Mun tarttee ehkä realisoida jo parin vuoden sisällä :(
Paljonko sulla on noksun osakkeissa kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Kurssi korjaa pikkuhiljaa lähelle vitosta varmaan vielä tämän vuoden sisällä, kunhan hätäisimmät piensijoittajat ovat päässeet irti osakkeistaan. Instituutiot eivät ala lappujaan realisoimaan tällaisessa tilanteessa, kun yhtiö seisoo tukevasti jaloillaan ja tekee voittoa. Muutamat hyvät uutiset tämän tai ensi kvartaalin aikana, niin kurssi on jo kuuden korvilla. Paras skenaario toki olisi, jos jokin isompi yhtiö ostaisi koko puljun ja maksaisi siitä x-määrän yli markkina-arvon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurssi korjaa pikkuhiljaa lähelle vitosta varmaan vielä tämän vuoden sisällä, kunhan hätäisimmät piensijoittajat ovat päässeet irti osakkeistaan. Instituutiot eivät ala lappujaan realisoimaan tällaisessa tilanteessa, kun yhtiö seisoo tukevasti jaloillaan ja tekee voittoa. Muutamat hyvät uutiset tämän tai ensi kvartaalin aikana, niin kurssi on jo kuuden korvilla. Paras skenaario toki olisi, jos jokin isompi yhtiö ostaisi koko puljun ja maksaisi siitä x-määrän yli markkina-arvon.
Jos isompi pulju ostaisi, miten kävisi osakkeiden?
Toivottavasti laskee vielä niin sitten ostamme niitä taas.
Viimeksi ostimme 4e ja myimme 5,50e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli vaikkapa Samsung ostaisi Nokian, niin tod.näk. Nokian osakkeet vaihtuisivat Samsungin osakkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli vaikkapa Samsung ostaisi Nokian, niin tod.näk. Nokian osakkeet vaihtuisivat Samsungin osakkeisiin.
Puolittuisiko tai alentuisiko niiden arvo vai sellaisenaanko ne siirtyisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolittuisiko tai alentuisiko niiden arvo vai sellaisenaanko ne siirtyisi?
Isot yhtiöt omistavat yleensä ison kasan omia osakkeitaan juuri näitä yrityskauppoja (tai osakkeiden mitätöintiä) silmällä pitäen. Samsungin osakkeiden arvo ei siis muuttuisi mihinkään, Nokian osakkeiden arvo nousisi, koska yrityskaupoissa maksetaan käytännössä aina yli markkina-arvon (muutenhan osakkeenomistajat eivät kauppaa hyväksyisi).
Just katoin jotta aika kova hinta kumppareista 50€ maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sulla on noksun osakkeissa kiinni?
Taisi olla vain 2000e.
http://m.iltalehti.fi/talous/201710282200493427_ta.shtml
Viimeistään Lumioiden tultua ei ole kannattanut koskea Nokiaan.
Vierailija kirjoitti:
http://m.iltalehti.fi/talous/201710282200493427_ta.shtml
Viimeistään Lumioiden tultua ei ole kannattanut koskea Nokiaan.
Höpö höpö. Kurssi on seilannut samoissa lukemissa, ja Noksu on maksanut osinkoja, ylimääräisiä osinkoja ja pääomanpalautusta vaikka kuinka moneen kertaan viime vuosina. On suorastaan lapioinut rahaa osakkeenomistajilleen. Hölmöt tuulipuvut myy aina juuri silloin kun ei pitäisi.
"Nordea: Nokian kurssipudotus ylireagointia"
https://www.arvopaperi.fi/kaikki_uutiset/nordea-nokian-kurssipudotus-yl…
Kyllä noksu on nyt hyvä sijoituskohde. Oli ihme, että noksu pärjäsi matkapuhelimilla niin pitkään kuin pärjäsi. Hyvin suosituilla kohuasioilla on tapana houkutella paljon väkeä... Jaaaa sitten alkaa hintakilpailu, jolloin "halvat" jää henkiin, ja jotkut luksuskohteet. Tietotekniikka ja autoala näin esimerkkeinä. "Näkymätön" infrastruktuuri on vakaata alaa. Otetaan Fiskars, Suomen vanhin yhtiö, ja paperiala. Kaikessa taloudellisessa toiminnassa on riskinsä, mutta kauan alalla olleet yhtiöt puskevat sitä harmaata tavaraa markkinoille, eikä ihmiset paljon huomaa. "Jaa, täytyypä ostaa paperia. Aina sitä johonkin menee.", "Tarvitaan sakset, Fiskarsin on hyvät. Aina olleet."
Itsellä ostohinta 4,4 luokkaa, olisi ollut parhaimmillaan useamman tonnin voitot saatavilla mutta eihän sitä silloin malttanut myydä. Nyt pitäisikin ensi kesänä ainakin osa nostaa, saa nähdä ehtiikö tänä aikana miten nousta.. Tuo mainittu kuuden euron pintaan olisi unelma, mutta mitä luulette näin lyhyellä aikavälillä, ehtiikö tapahtua?
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ostohinta 4,4 luokkaa, olisi ollut parhaimmillaan useamman tonnin voitot saatavilla mutta eihän sitä silloin malttanut myydä. Nyt pitäisikin ensi kesänä ainakin osa nostaa, saa nähdä ehtiikö tänä aikana miten nousta.. Tuo mainittu kuuden euron pintaan olisi unelma, mutta mitä luulette näin lyhyellä aikavälillä, ehtiikö tapahtua?
En laskisi sen varaan, jos ei se nyt mahdotontakaan ole. Nokian kurssi on ennenkin heitellyt voimakkaasti. Riippuu täysin siitä onko Nokialla jotain isoa tekeillä tai tulon päällä. Noksu käyttää vuodessa neljä miljardia tuotekehitykseen, joten jos sieltä suunnalta tulee jotain uutta, niin korjausliikkeet ylöspäin voivat olla rajujakin. Patenttitrollaus on kaksinkertaistanut Technologies-puolen tulot muutaman vuoden sisällä, ja vieläkin olisi varmaan kasvun varaa, sen verran merkittävä patenttisalkku yhtiöllä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En laskisi sen varaan, jos ei se nyt mahdotontakaan ole. Nokian kurssi on ennenkin heitellyt voimakkaasti. Riippuu täysin siitä onko Nokialla jotain isoa tekeillä tai tulon päällä. Noksu käyttää vuodessa neljä miljardia tuotekehitykseen, joten jos sieltä suunnalta tulee jotain uutta, niin korjausliikkeet ylöspäin voivat olla rajujakin. Patenttitrollaus on kaksinkertaistanut Technologies-puolen tulot muutaman vuoden sisällä, ja vieläkin olisi varmaan kasvun varaa, sen verran merkittävä patenttisalkku yhtiöllä on.
Saanko kysyä millä alalla työskentelet? Vai tunnetko asiasta harrastuneisuuden kautta, vapaa-ajallasi paneutunut?