Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten elämäsi muuttui toisen lapsen jälkeen

Vierailija
29.10.2017 |

Toki lasten ikäerolla suuri vaikutus miten vaikuttaa, mutta kerro oma kokemuksesi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä tuli toisen myötä ehkä vieläkin enemmän perhe. Lapsilla 3,5 vuotta ikäeroa, poikia molemmat. Koen, että mikään ei muuttunut mutta esikoinen sai kaipaamansa kaverin.

Nyt veljeksillä jo pikkusiskokin ja ovat tiivis paketti, kaikki kolme sisarusta.

Yhtä rakkaita ovat kaikki, minulle ja miehelleni.

Vierailija
2/6 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä muuttui paljon vähemmän kuin ekan syntymän jälkeen. Eipä juuri muuttunut. Ainoa ero, että tappeleehan noi keskenään. Ikäeroa 5 v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut enemmän sillä kannalla, että tuo 1 riittää.. nyt esikoinen 3-vuotta ja olen alkanut miettimään jos sitten kuitenkin se toinen, olisi kiva ettei olisi ainut lapsi ihan lapsen itsensä kannalta ja olisihan se ihana vielä kokea vauva-aika. Elämä tosiaan muuttui paljon kun esikoinen syntyi, ehkä toisen kohdalla osaisi jo ottaa rennommin ja kaikki asiat eivät olisi niin ihmeellisiä ja tietäisi mitä on seuraavaksi luvassa (eri kehitysvaiheet jne).

-ap

Vierailija
4/6 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttui paljon. Ikäeroa kolme vuotta. Yhden kanssa oli helppo lähteä ja liikkua. Nyt ei ole. Omaa aikaa ei ole. Ennen toinen katsoi välillä itsekseen, toinen teki mitä halusi. Nykyään ei halua jättää yksin kahden kanssa ja itse mennä menojaan. Tai haluaisi kyllä mutta.. Meidän leppoisa elämä muuttui, mutta ehkä tämä helpottuu. Vauva nyt huonosti nukkuva 4 kk. Toinen reilu 3 v uhmaikäinen.

Vierailija
5/6 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen tuli minulle hoitoon.

T: Kärsivä mummi

Vierailija
6/6 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, ap. Toisen aikana ottaa helposti jo rennommin ja asiat menevät omalla painollaan. Meillä toisen lapsen hoito oli ihanaa koska siinä oli myös pieni esikoinen mukana osallistumassa innokkaasti. Ja lapset ovat isompana ihan kiittäneet, että heillä on sisaruksia.

Ja olen huomannut, että useimmiten meille ovat lasten luokse tulossa kylään lasten kavereista juuri perheidensä ainokaiset.

Itselläni vaikutti paljon se, kun muutama aikuinen tuttu on sanonut toivoneensa koko lapsuutensa itselleen sisarusta, jota ei koskaan tullut. Mutta kaikille ei toki tule sitä ensimmäistäkään.

Vähän aiheen vierestä nyt mutta kuitenkin. Itselläni kaksi sisarusta ja tapeltu on nuorina mutta en vaihtaisi. Omat tappelevat aika harvoin kun on jo pieninä heille opetettu, että sisaruksiin pidetään hyvät välit. Olisipa omassakin lapsuudessa vanhemmat kasvattaneet siihen.