Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä koirista jotain tietävää paikalla, joka osaisi vastata tähän?

Ihmeissään ov.
27.10.2017 |

Mikä minussa on vikana, kun kadulla vastaan tulevista vieraista koirista todella moni haukkuu minulle ja yrittää jopa vetää remmistä, että pääsisivät minun luokseni? Minusta näyttää selvästi siltä, että jokin minussa ärsyttää koiraa ja se käyttäytyy siksi niin, vaikka ei välitä muista ohi kulkevista ihmisistä lainkaan.

Sitten kaikki tuttujen koirat käyttäytyvät minua kohtaan välinpitämättömästi, eivät ole huomaavinaan minua. Vaikka muuten olisi kuinka kiltti ja huomiota kerjäävä koira, joka muuten kerjää vierailta huomiota, rapsutuksia ja yrittää päästä nuolemaan tämän naamaa, niin minua nämäkään koirat eivät ole yleensä huomaavinaan, korkeintaan vilkaisevat ja menevät ohi. Jos onnistun silittämään tai taputtamaan tällaista koiraa, niin se yleensä vain katsoo minua kuin ajatellen, että mitä ihmettä minä sitä siinä lääpin ja lähtee pois vain mennäkseen jonkun toisen luokse kerjäämään huomiota.

Minä pelkään hiukan koiria, varsinkin isompia koiria, joita en tunne, mutta en tuttuja koiria. Päin vastoin haluaisin usein silittää ja taputtaa niitä, mutta niitä ei vain tunnu kiinnostavan. Olen lukenut jonkin verran koiria käsittelevää kirjallisuutta ja ainakin omasta mielestäni yritän käyttäytyä koiran kannalta hyvin, en siis tuijota koiraa varsinkaan silmiin, en hymyile niille niin että hampaat näkyisivät (tietääkseni koirat voivat pitää hampaiden näyttämistä uhkauksena), en koiran nähdessäni ryntää sitä kohden huutaen että "Voi kuinka suloinen koira" vaan annan koiran lähestyä minua jne. Käsitykseni mukaan kun ihmisen ei kuulu lähestyä koiraa, vaan koiran pitää lähestyä ihmistä kun ihminen ja koira tapaavat toisensa.

Mikä minussa on vikana, kun koirat tuntuvat hermostuvat minuun tai käyttäytyvät minua kohtaan välinpitämättömästi? Yritän esim. kadulla koiran lähestyessä käyttäytyä mahdollisimman luontevasti enkä taatusti tee ainakaan tietoisesti mitään, mitä koira voisi pitää uhkaavana, mutta tietysti sitä hiukan pelkää tuntematonta koiraa, varsinkin jos se aikaisemmin vastaan tullessa on yrittänyt hyökätä minua kohtaan ja haukkunut.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan