Escitalopram nosto ja kauheat oireet!
Eli 5 milligrammasta nostin tänään kymmeneen parin viikon käytön jälkeen. Olen tärissyt koko päivän ja rinnassa kauhea ahdistava tunne vähän kuin närästystä ja aivan hirveä ahdistus!
Jatkanko silti kympillä vai vitosella? 10 mg lääkäri määräsi kuitenkin, mutta aloitin varovasti.
Kommentit (19)
Siis sillä 10mg. Jos pahenee ahdistus ni sit päivystykseen.
Niin tässä pitäisi nyt vaan töissä käydä ja silleen. En tiedä uskallanko mennä sinne näillä vapinoilla, jos vielä sama jatkuu. Kärsin ahdistuksesta, masennuksesta, sosiaalisten tilanteiden pelosta ja toivottomuuden tunteesta ja ilman toimivaa lääkettä tuskin pystyn jatkamaan töissä enää kauaa. ap,
Tuo olotila menee ohi, mutta ei tänään. Aivokemian muuttaminen ei ole mikään parin päivän juttu, vaan vie lyhyimmillään sen pari viikkoa. Ota tunti kerrallaan äläkä tee mitään liian haastavaa. Kun aivot sopeutuu 10 milligrammaan, olotila helpottuu ja muuttuu päinvastaiseksi kuin nyt. Kestät ihan varmasti tämän lyhyen ajan, kun tiedostat kaiken johtuvan lääkkeestäsi. Teet nyt vain mukavia ja helppoja asioita, jos vaan mahdollista.
Itse olen työttömänä kotona ollessa käyttänyt 5 mg essitalopraania, ja nyt kun opiskelen, tarvitsen sen 10 mg. Pienemmällä annostuksella alkaa paniikki - ja ahdistuneisuusoireilu, koska koulussa paljon ihmisten kanssa oloa ja luokassa pönötystä, esiintymistä ja ruokalassa käynti...
Äskeinen jatkaa: hae saikkua. Et ole nyt työkykyinen. I know.
Kyllä mulla tuli noi oireet juuri sillon kun alotin lääkkeen. Alle viikon kesti. Nyt olen lopettamassa lääkkeen (asteittain) ja ahdistusta ja unettomuutta ja tykytyksiä ilmaantunut taas. Toivon että menee viikossa parissa ohi. Raskasta tehdä asiantuntijatyötä 40 h viikossa kun yöt menee nukkumatta.
saikun hakeminen mahdotonta, sillä olen koeajalla. Haluan kuitenkin pitää tämän työpaikan pitkän työttömyyden jälkeen, koska tarvitsen rahaa. Ehkä sitten otan sen kympin, jospa helpottaisi viikon sisään. Voi kun olisi jotakin Opamoxia rinnalle täksi ajaksi, mutta ei lääkäri antanut.
Kaiken maailman myrkkyjä tekin vedätte. Itsekin kyseistä kuraa käytin joskus ja ei tullut niinsanottuja aloitusoireita, valitettavasti koska olisin tajunnut noista myrkyistä erossa pysyä. Mutta lopetusoireet tuli.
Keho yrittää ilmoittaa oireilla että nuo on haitaksi.
Kestä nyt oireet, koska on normaaleja jos lievenee viikon sisään, ja olo paranee varmasti. Tarvittaessa hae sairauslomaa.
Mulla nostettiin tehon hävitessä (masennusoireet alkoi taas nostaa päätään puolen vuoden käytön jälkeen) , mutta itse en tästä lääkkeestä ole saanut mitään sivuoireita. Tämä on neljäs joka vasta sopi. Osa teki esim vesiripulia, kuvotusta ym, mutta niitäkin katsottiin noin viikko ja kun ei yvtään lievittynyt, sitten vasta vaihdettiin.
Ei ne ssri.t oikeasti tee muuta kuin koukuttaa ja tekee ikäviä sivareita.
Tuollaiset ongelmat ei kemikaaleilla korjaannu.
Suosittelen kokeilemaan terapiaa. Voi kestää ennenkuin sopiva muoto löytyy.
Tietyt mielisairaudet kaipaavat lääkitystä.
Ahdistus, paniikki ja masennus on seurausta liian pitkään jatkuneesta stressitilasta. Kun elimistö ei saa viestiään läpi lievemmillä oireiluilla (väsymys, unettomuus, keskittymisvaikeudet, itkuisuus, muutokset libidossa ja ruokahalussa, kärttyisyys), elimistö alkaa piiputtaa.
Milloinkaha tämä tajutaan?
Escitalopram on yksi markkinoiden parhaimmista useaan eri oireryhmään tehoavista lääkkeistä, ja sillä on hyvin vähän sivuoireita. Ap, nyt otat sen asenteen että minä kestän tämän. Outo olo kestää vain lyhyen ajan, ja sen jälkeen olet tyytyväinen ettet jättänyt nostoa tekemättä. Voimia!
Ne on hienoja lääkkeitä nuo masis lääkkeet, kun niistä tulee niin paha olo, että perussairautta ei enää muilta oireilta huomaakaan. Itsekin niitä käyttäneenä tiedän mistä puhun. Laitoin korkin kiinni, nakkasin lääkkeet menemään. Lopetin ruikuttamisen ja hankkiuduin oikeisiin töihin. Suosittelen sitä samaa muillekin!
Mitä jos nostaisit annosta hitaammin? Ottaisit 5 mg:n sijasta jonkin aikaa 7,5 mg eli puolikkaan ja 1/4 tabletin. Elimistöllä olisi enemmän totutteluaikaa.
Siis lääkäri ei antanut Opamoxia tai Diapamia alkuoireisiin!!?
Tosi outoa, itse sain 5 mg Diapamia 2-3 kertaa päivässä ja työpaikkalääkäri nimenomaan käski syödä sitä ohjeen mukaan, ettei ahdistus pahene ennen kuin essitalopram 10 mg alkaa vaikuttaan. Muutamia viikkoja voi kuulemma vetää ilman pelkoa resistenssistä tai riippuvuudesta, varovainen bentsojen kanssa tulee toki olla.
Pääsisitkö kenties jollekin toiselle lääkärille?
Mulla tulee edelleen vastaavat oireet essitalopraamista noin tunti sen jälkeen kun olen pillerin napannut. Käyttöä takana jo vuosia.
Pärjäisitkö töissä yli koeajan sillä 5mg määrällä, jos se oli helpompi sietää? Jospa käyttäisit vielä arkiviikon sitä 5mg ja ens perjantaista alkaisit 10mg, niin oisi elimistlöllä pe+la+su aikaa totutella ennen maanantaita ja työtä.
Kannattaa käydä kurkkaamassa mielenterveysseuran sivuilta 10 min rauhoittumishetki. Kädet pallean päälle ja kuuntelet ohjeet. Minulla tuo auttoi tehokkaasti kun aloitin essin ja ahdistus ja stressi oli musertavaa.
Jatka ihmeessä, menee kyllä tuollaiset oireet ohi muutamassa päivässä... Itellä tuli kyseisestä lääkkeestä jo 5mg ihan hirveet oireet, levottomuutta kuvotusta yms. Mutta pahin meni ohi alle viikossa.