Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päänsärky, joka ei helpota kipulääkkeillä

Vierailija
26.10.2017 |

Onko muilla kokemusta tällaisesta? Itselläni jatkuu jo kolmatta päivää. Aiemmin päänsärkyä on ollut tosi tosi harvoin, hyvä jos viisi kertaa vuodessa ja aina on kipulääkkeillä helpottanut. Onko muilla kokemusta?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile teelusikallinen ruokasoodaa lasilliseen vettä. Juo ja katso jos helpottaa. Joskus mahan hapot yms. voi aiheuttaa päänsäryn. Jos ei helpota, menisin lääkäriin.

Vierailija
2/30 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut, mutta kävisin lääkärissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!!! Kokeilenpa samantien, soodaakin löytyy. Kiitos vinkistä!

Ap

Vierailija
4/30 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaaksemme levossa / nukkuessa?

Vierailija
5/30 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut, mutta kävisin lääkärissä.

Juu, mun teki mieli soitella terveyskeskukseen jo tänään, mutta aattelin et ne nauraa vaan tai pitää luulosairaana jos on "vain" päänsärkyä eikä sen pahempaa. Mutta soitan viimeistään perjantaina jos ei siihen mennessä helpota, kiitos sinulle mielipiteestä!

Vierailija
6/30 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helpota, eli herään yölläkin päänsärkyyn ja olen tänäänkin lepäillyt vain (vapaapäivä) ja silti koko päivän jomottanut. Tuumin, että millaistahan ns. jännityspäänsärky on, voiko se olla tämmöistä kolme päivää putkeen kestävää? Jos tulisi vaikka kipeistä niskoista.

(Ja joo, olen toki googlannut mutta löytyy lähinnä oireita, ei tietoa kestosta.) Kiitos sulle myös vastauksesta!

Vierailija
7/30 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa päätä ja millaista särkyä?

Vierailija
8/30 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut Panadol ja Burana yhtäaikaa? Onko niskat jumissa? Itselläni nyt lähemmäs 40v ollut tuollaisia 3 pv särkyjä eikä em lääkekombo auta. Olen huomannut, että liittyy niskajumiin tai kk-kierron vaiheisiin. Sain reseptin työterveydestä Voltaren särkylääkkeelle ja se auttoi hirmu hyvin. Nyt resepti vain on loppunut. Käsikauppalääkkeistä on joskus toiminut Ketorin, nyt otan Pronaxenin.

Vierailija
9/30 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko kipulääkkeillä särkylääkkeitä vai ihan oikeita kipulääkkeitä?

Vierailija
10/30 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös, eilen aloitti ja tämäpäivä menny samois merkeis..yöllä kävin ottaa pillerin ,mut aamulla vaan jatkui. Nyt on kipu pois mut olo hömelö. Sairastan aurallista migreeniä ,mut välillä tulee vain särky ,luulen että tämä on myös migreeniä vaikkei esioiretta tullutkaan.

Vierailija
11/30 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaraivosta lähtevää jomotusta, tuntuu triplana jos esim yskäisee. Säteilee kyllä ympäri kuuppaa mutta pahin kipu on tuolka takaraivon tienoilla.

Ap

Vierailija
12/30 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri antoi minulle ohjeeksi, että pitää mennä päivystykseen, jos on voimakasta päänsärkyä, johon kipulääkkeet eivät auta. Ap, jos kipusi on hyvin voimakasta, niin suosittelen ainakin soittamaan tk:hon ja kysymään sieltä. Eivät takuulla naura.

Vierailija
13/30 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä lääkäriin. Voi olla jotain pientä harmitonta, jotain isompaa, mut harmitonta tai isompaa ja ei niin harmitonta tai jotain harvinaisempaa. Mutta älä panikoi, voi olla ihan todennäköistä, että kaikki on ihan hyvin. Mut varmuudeksi kannattaa aina tarkistuttaa. Syitä voi olla hirveän monia.

Missä kohtaa se kipu tuntuu?

Onko koko ajan kipeä?

Helpottaako yhtään välillä, edes vähän?

Millaista se kipu on?

Onko suvussa jotain sairauksia?

Onko sulla ollut muita oireita nyt tai aiemmin?

Onko sulla jotain sairauksia?

Ootko tehnyt nyt jotain erilaista? Harrastanut uutta liikuntalajia, tehnyt tavallisesta poikkeavia ulkohommia vaikka (haravointia tms.), nukkunut uudessa paikassa/patjalla?

Vierailija
14/30 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takaraivosta lähtevää jomotusta, tuntuu triplana jos esim yskäisee. Säteilee kyllä ympäri kuuppaa mutta pahin kipu on tuolka takaraivon tienoilla.

Ap

Äsh, tämä piti tulla vastauksena seiskalle mutta sähläsin

Vierailija
15/30 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko migreeniä.

Vierailija
16/30 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut Panadol ja Burana yhtäaikaa? Onko niskat jumissa? Itselläni nyt lähemmäs 40v ollut tuollaisia 3 pv särkyjä eikä em lääkekombo auta. Olen huomannut, että liittyy niskajumiin tai kk-kierron vaiheisiin. Sain reseptin työterveydestä Voltaren särkylääkkeelle ja se auttoi hirmu hyvin. Nyt resepti vain on loppunut. Käsikauppalääkkeistä on joskus toiminut Ketorin, nyt otan Pronaxenin.

Olen nyt syönyt Buranaa ja Panadolia, mutta täytyypä kokeilla tuota Ketorinia ja Pronaxenia vielä. Kiitos! Ap

Vierailija
17/30 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helpota, eli herään yölläkin päänsärkyyn ja olen tänäänkin lepäillyt vain (vapaapäivä) ja silti koko päivän jomottanut. Tuumin, että millaistahan ns. jännityspäänsärky on, voiko se olla tämmöistä kolme päivää putkeen kestävää? Jos tulisi vaikka kipeistä niskoista.

(Ja joo, olen toki googlannut mutta löytyy lähinnä oireita, ei tietoa kestosta.) Kiitos sulle myös vastauksesta!

Jännityspäänsärky on juuri sellaista. Mulla on vaikeat niska/hartialihasongelmat, oon ravannut v.2015 asti fysioterapiassa ja tk:ssa niiden vuoksi. Lähinnä mun oireet on siellä niska/hartia-alueella, mutta sit kun tilanne menee oikein pahaksi, jännitän purentalihaksia ihan koko ajan huomaamattani ja särky siirtyy päähän. 

Särky on viiltävää tai jomottavaa ja tylppää. Joskus sykkivää. Se ei mulla ainakaan levossakaan helpota, koska lihakset on niin krampissa, että ne ei rentoudu edes maatessa. Käsikauppaburanat ynnä muut ei auta ollenkaan, ainoastaan lämpöhoito omalla kohdalla.

Toivottavasti saat avun ja kyse ei ole mistään vakavammasta. Kyllä toi musta jännityssäryltä kuulostaisi, jos sulla niskat on jumissa. Toinen vaihtoehto on klassinen särkylääkepäänsärky.

Vierailija
18/30 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko kipulääkkeillä särkylääkkeitä vai ihan oikeita kipulääkkeitä?

Oi, mä oon niin noob etten tiedä näiden eroa. Eli ihan reseptivapaita särkylääkkeitä oon käyttänyt, käytin vissiin virheellisesti sanaa kipulääkkeet. Mutta ehkä rohkaistun soittamaan terveyskeskukseen aikaa jos tämä ei pian lopu, saa sitten kunnon lääkkeetkin.

Vierailija
19/30 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni kirjoitti:

Oisko migreeniä.

Eihän migreeni kellään kolmea päivää kestä. Eihän?

Mulla kohtaus on maksimissaan kestänyt 24-30h.

Vierailija
20/30 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Suomessa on viisi miljoonaa lääkäriä, kysele lääkesuosituksia vain niiltä laillistetuilta lääkäreiltä.