Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen muun mielestä meri on kammottava?

Vierailija
26.10.2017 |

Siinä on jotain puistattavaa. Ehkä se kun ei näe mitä siellä on. Mereen joutuessa kuolee helposti.
Näin tv:stä mainoksen, jossa Viivi Pumpanen matkustaa pikku paatilla meren yli. Minua ei saisi tuollaiseen vaikka maksettaisiin.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska otsikko. Piti tarkistaa, että puhutko ihmisestä vai merestä.

Meri on yksi fobiani, siis sinne ikävissä merkeissä joutuminen. Pimeä, synkkä ja lähes varma kuolema. Alla ties kuinka paljon roinaa ja ruumiita. Hrr.

Vierailija
2/33 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se syvyys jotenkin kammottaa :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea on. Puistattaa ne videot jossa esim surffataan valtavassa aallokossa. Huh.

Vierailija
4/33 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hieno just siksi, että se on kunnioitusta herättävä. Kaunis ja vaarallinen.

Vierailija
5/33 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt miten jotkut voivat työkseen sukellella valtamerissä tai sukeltaa meren pohjaan tutkimaan jotain hylsyä. Saisin paniikkikohtauksen ja kuolisin siihen. Elokuvaohjaaja James Cameron esimerkiksi sukelsi semmoisella aluksella lähelle Mariaanien haudan pohjaa.

Vierailija
6/33 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/33 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri on ihana suuruudessaan ja jonkinlaisessa rajattomuudessaan. Mua taas ahdistaa järvet.

Vierailija
8/33 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Pelkään myös isoja vesialueita, meilläpäin on esim. sellainen iso tehty hiekkakuoppa jota kiertää ulkoilupolku. Aina pelottaa kulkea tuolla kun tuntuu että reunat voivat murtua. Sama tunne tulee jos menee liian lähelle vesitornia (ja kun tiedän että sen alla on tuollainen iso vesiallas myös, mistä voi luottaa ettei maa petä?) - vähän hysteerinen näiden asioiden suhteen. Mutta olen siis käynyt noissa molemmissa paikoissa useastikin, vettä kunnioittaen.

Vierailija
9/33 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin kuljetusvenettä merellä reilun puoli vuotta pari kolme kertaa viikossa, ja se vain vahvisti näkemystäni eli merellä ihan kiva oleilla hyvällä säällä, mutta ei tulisi mieleenkään lähteä haastamaan itseään johonkin myrskyihin.

Se on aika yksinäistä hommaa jos siellä jotain sattuu, se on ihan tervettä vaan säilyttää kunnioitus luonnonelementtejä kohtaan, pelastusvälineetkään ei välttämättä aina auta jos huonosti sattuu.

Kyllä se kaikenlaisia veneilyintoilijoitakin rauhoittaa, kunhan pääsee kokeilemaan kyytiä johonkin myrskyyn jossa jo isompikin vene lentää ajoittain ilmassa ja aallot useamman metrin.

Myrskysäät ei sinällään tule onneksi yllättäen, mutta sankka sumu voi hyvinkin syntyä 15 minuutissa, on sekin nähty pari kertaa.

Viihteeksi käy ihan hienosti, mutta enpä merille ammatikseni lähtisi.

Vierailija
10/33 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri on ihana elementti. Olen viettänyt lapsuuteni meren äärellä. Järvistä en välitä, pieniä ja tunkkaisia, rehevöityvät helposti. Miten ihanaa on saarimökillä, katsella kuistilta aavaa ulappaa. RAKASTAN.

Vierailija
11/33 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meri on ihana suuruudessaan ja jonkinlaisessa rajattomuudessaan. Mua taas ahdistaa järvet.

Sama. Meren rannalla on levollinen olo. Järven rannalla ei.

Vierailija
12/33 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meri on ihana elementti. Olen viettänyt lapsuuteni meren äärellä. Järvistä en välitä, pieniä ja tunkkaisia, rehevöityvät helposti. Miten ihanaa on saarimökillä, katsella kuistilta aavaa ulappaa. RAKASTAN.

Saarimökkisi on maailman rehevöityneimmällä merellä.

Vierailija
13/33 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä pelkureita. Meren äärellä rauhoittuu.

Vierailija
14/33 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on pelottavaa. Paitsi jos on isossa laivassa, minimikoko sellainen saaristolaiva. Risteilyaluksella ei myöskään pelota.

Vierailija
15/33 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri on minusta pelottava.

Meressä on kammottavaa se, että pinnan alle ei näe, mutta tietää meren olevan valtavan syvä. Myös se, että se on niin iso; on kammottavaa katsella laivan kannella merelle, kun maata ei näy missään. Lisäksi se, että se on niin "voimakas"; jo pieni vesimassa pystyy voimalla iskeytyessään tappamaan ihmisen, joten on pelottavaa ajatella, että jossain Tyynessä valtameressä sitä vesimassaa on niin paljon.

Joka kerta ollessani Ruotsin risteilyllä hakeudun kannelle katselemaan juuri siinä kohdassa, kun maata ei ole näkyvissä. Haluan tuntea sen kauhun, joka juuri ja juuri pysyy hallinnassa. On sellaisiakin ihmisiä, joilla fobia merta kohtaan on niin paha, että he eivät ikinä menisi risteilylle.

Vierailija
16/33 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän ristiriitaisia tunteita: meri on kaunis, kunnioitustaherättävä ja pelottava. Sen katselu rauhoittaa ja kiehtoo. Mutta sen syvyys ja se mitä kaikkea se kätkee sisäänsä myös kammottaa.

Vierailija
17/33 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää merta, mutta kunnioitan sitä. Olemme perheemme kanssa purjehtineet Saaristomerellä aika paljon ja olen nähnyt sen meren aika monelta kantilta. Olen purjehdusharrastuksestamme huolimatta kuitenkin maakrapu, joka on mielummin rannalla, kuin lähtee merelle pienellä purkilla omalla vastuulla.

Merillä ollessamme olen tyynen rauhallinen, jopa jonkunlaisessa stressitilassa, mutta silti jollakin kierolla tapaa nautin siitä. Atlantin ylitykseen en lähtisi, en edes ajattelisi, mutta luen mielelläni siitä kertovia kirjoja ja katson ohjelmia.

Vierailija
18/33 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! Meitä varten on olemassa oma reddit-palsta, Thalassophobia

https://www.reddit.com/r/thalassophobia/

Kämmenet kirjaimellisesti hikoaa kun selaa niitä giffejä ja kuvia😱 niin kuin esim nämä

https://gfycat.com/gifs/detail/SizzlingAbsoluteGilamonster

https://www.reddit.com/r/thalassophobia/comments/789qw2/my_biggest_fear/

https://gfycat.com/SociableFavoriteCusimanse

Vierailija
19/33 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Upea se on. Kaiken alku. Kesytön ja armoton.

https://www.buzzfeed.com/philippjahner/what-just-brushed-against-your-f…

Nuo kuvat on jo creepyjä :D

Vierailija
20/33 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merestä huokuu muinainen pahuus. Jo puhdistetulla merivedellä täytetty kylpyamme kammottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan