Kiitos Sinulle joka neulot lasten villasukkia myyntiin! :)
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Naisten käsitöistä maksetaan vain ihan älyttömän huonosti. Jos joku putki- tai sähkömies tulee 15 minuutiksi, laskuttaa tunnista + matkakuluista pari- kolmesataa + varaosat. Vastaavasti naisten erikoistaitoja, kuten useamman tunnin kestävä sukkien kutominen ja osaamista vaativa kantapään tekeminen ei ole minkään arvoista. Maksimissaan olen nähny hinnan 20 € ja siihen sisältyy jo langat, jotka nekään eivät ole ilmaisia. Usein kirppareilla myydään ihan uusia villasukkia muutamalla eurolla. Alle lankojen hinnan!
Kuitenkaan itsekudottuja ei voita mitkään kaupan pörrösukat.
Naisten työ kunniaan, kudon kyllä mielelläni, mutta vain läheisille, myydä ei kannata.
Ammattilainen harvemmin kutoo perussukkia, juuri siksi että niistä ei saa toimeentuloa. Lisäansioita niistä toki voi saada. Käsitöillä itsensä elättäviä naisia taas taitaa olla enemmän kuin miehiä. Sähkö- ja putkitöitä en kyllä oikein käsityöammateiksi miellä.
Sukkia neulovaa naista ei pidä verrata putkimieheen, vaan pikemminkin johonkin toiseen vastaavaan käsityöläiseen, esimerkiksi käsipelillä kauhoja puusta kovertavaan puuseppään.
Molemmat ovat hommia, jotka kone on pystynyt tekemään jo vuosikymmeniä, ja niinpä käsin teolla on lähinnä meditatiivinen ja itseilmaisullinen merkitys tekijälleen. Hinnoittelu on tästä syystä ongelmallista, koska käytännössä juuri kukaan ei ole valmis maksamaan työtuntien mukaista hintaa.
T. Neuloja itsekin - enkä todellakaan tee myyntiin.
Juurikin siksi kiitos, koska tiedän, että niillä ei rikastumaan pääse. Saattaa niistä muutaman euron saada voittoa. Mutta kyllä minä ainakin haluan lapselleni ihan oikeat paksut villasukat, enkä mitään kaupan pilipali sukkia.
ap
Joku jos viitsisi neuloa vielä villahousuja, että tarkenee lumihangessa istua.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta löytyy villahousutehdas.
Aikuistenkin villahousut olis kyllä ihan mahtavat! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ne neulottu 7-veljestä langasta?
Eläkeläisillä on monesti aikaa neuloa, eikä tekemistä.
Mikään ei ole kyllä ihanempi joululahja, kun itse kudotut villasukat. Pienokaisemme sai ensimmäisenä joulunaan "junasukat".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei. Tönkkö, nyppyyntyvä lanka, ja aivan liian paksu villahousuihin.
Itse tein itselleni alpakkapöksyt pitsipunteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei. Tönkkö, nyppyyntyvä lanka, ja aivan liian paksu villahousuihin.
Oliko se siis alpakan villalankaa, mistä neuloit? Itse ajattelin et tulis varpilla lämpöset tuosta.. :)
Vierailija kirjoitti:
Itse neuloin veljentytölle kälyn pyynnöstä paritkin. Kertaakaan en niitä päällä nähnyt. Veli kertoi vähän häpeissään, että se käly myi ne nettikirppiksellä melkein heti kun ei värit enää miellyttäneetkään. Vähän vituttaa kun hirveä homma meni hukkaan. Jatkossa neulon veljentytölle vasta, kun se osaa itse pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko se siis alpakan villalankaa, mistä neuloit? Itse ajattelin et tulis varpilla lämpöset tuosta.. :)
Juu, ohuesta alpakan villalangasta. Lämpimät, ohuet, joustavat housut. 7veljestä on osin keinokuitua, ja tosiaan liian paksua pöksyihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse neuloin veljentytölle kälyn pyynnöstä paritkin. Kertaakaan en niitä päällä nähnyt. Veli kertoi vähän häpeissään, että se käly myi ne nettikirppiksellä melkein heti kun ei värit enää miellyttäneetkään. Vähän vituttaa kun hirveä homma meni hukkaan. Jatkossa neulon veljentytölle vasta, kun se osaa itse pyytää.
No just. Me saatiin käytetyt villapöksyt sukulaiselta ja koko talvi niitä käytettiin. Eipä se väri sieltä haalarin alta näy. :D Täksi talveksi ostettiin nyt sitten marketin villahaalari, kun ei kukaan ole neulonut aitojakaan. Täytyy kai kokeilla itse neuloa ensi talveksi.
a.p
Alpakka tai merino ohuena lankana ois hyvä villahousuihin, mutta jos ei jaksa neuloa, niin nopeammin saa ommeltua merinovillaneuloksesta.
Ompelu käsityönä vielä kannattaa, koska aikaa menee vähän ja moni on valmis maksamaan persoonallisista ja laadukkaista vaatteista, mutta jos mielii myydä neuletöitä, niin että se kannattaakin, niin täytyy ehkä olla joku spesiaalimpi juttu, kirjoneuleita tai muuta, mitä kuka vaan ei osaa tai viitsi toteuttaa, mutta että työ on niin mielenkiintoinen/kaunis/haluttu, että ostaja on valmis maksamaan asianmukaisen hinnan.
Itse olen myös kiitollinen villasukistani. Niitä on täällä monella kirppiksellä myynnissä ja olenkin ostanut niitä jo viidet itselleni. Ovat joka päivä jalassa. Rakastan todella näitä sukkiani ja olen todella iloinen, kun joku jaksaa niitä kutoa. Jos tämän "kutojan" näkisin niin pitäisi oikein kiittää ihanista sukista.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen myös kiitollinen villasukistani. Niitä on täällä monella kirppiksellä myynnissä ja olenkin ostanut niitä jo viidet itselleni. Ovat joka päivä jalassa. Rakastan todella näitä sukkiani ja olen todella iloinen, kun joku jaksaa niitä kutoa. Jos tämän "kutojan" näkisin niin pitäisi oikein kiittää ihanista sukista.
No kyllä! :) Itsekin pengoin oman kaupungin kirpparin tyhjäksi kaikista sopivan kokoisista villasukista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just. Me saatiin käytetyt villapöksyt sukulaiselta ja koko talvi niitä käytettiin. Eipä se väri sieltä haalarin alta näy. :D Täksi talveksi ostettiin nyt sitten marketin villahaalari, kun ei kukaan ole neulonut aitojakaan. Täytyy kai kokeilla itse neuloa ensi talveksi.
a.p
Semmoiset peruspöksyt pienelle lapselle on helppo homma. Itselläni vauvan housut tulee viikonlopusss, isomman housuihin menee enemmän aikaa varsinkin jos tekee jotain kuvioita.
Itseasiassa mulle on ihan sama mistä sinapinkeltaisesta tarjous langasta ne on neulottu, kunhan on aitoa käsityötä ja lämpimät.
Naisten käsitöistä maksetaan vain ihan älyttömän huonosti. Jos joku putki- tai sähkömies tulee 15 minuutiksi, laskuttaa tunnista + matkakuluista pari- kolmesataa + varaosat. Vastaavasti naisten erikoistaitoja, kuten useamman tunnin kestävä sukkien kutominen ja osaamista vaativa kantapään tekeminen ei ole minkään arvoista. Maksimissaan olen nähny hinnan 20 € ja siihen sisältyy jo langat, jotka nekään eivät ole ilmaisia. Usein kirppareilla myydään ihan uusia villasukkia muutamalla eurolla. Alle lankojen hinnan!
Kuitenkaan itsekudottuja ei voita mitkään kaupan pörrösukat.
Naisten työ kunniaan, kudon kyllä mielelläni, mutta vain läheisille, myydä ei kannata.