Mielestäni palvelu Alkossa on huonontunut
Nykyään kun kysyy myyjiltä uutuuksista niin niillä ei ole mitään tietoa uusista tuotteista. Ennen vastauksen sai kuin apteekin hyllyltä. Lisäksi monesti tuntuu olevan hyvät tuotteet tilapäisesti loppu tai poistuneet kokonaan.
Oletteko huomanneet omassa Alkossanne vastaavaa?
Kommentit (19)
Olen huomannut että vanhojen myyjien tilalle on tullut kakaroita jotka eivät tiedä mistään mitään. Onneksi osaan valita viinini itse.
En ole käynyt nyt vuoteen alkossa, koska en ole nauttinut alkoholia ollenkaan, ja tarkoitus olisi jatkaa hamaan tulevaisuuteen tällä linjalla. Aikaisemmin kävin kuitenkin pari kertaa kuussa hakemassa viinipullon, ja kyllä täällä meillä päin ainakin silloin Alkossa sai hyvää ja asiantuntevaa palvelua ihan pyytämättäkin. Ja erittäin hyviä juomasuosituksia :). Ja aina löysin hakemani (ei ollut loppu hyllystä).
Minunkin mielestäni viime aikoina asiantuntemus on laskenut kyseisessä liikkeessä. Ennen sai parempia suosituksia.
Onko Alko alkanut säästämään koulutuksista? Olin vuosia sitten kesätöissä ja sesonkiapulaisena ja silloin oli hyvät koulutukset kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Onko Alko alkanut säästämään koulutuksista? Olin vuosia sitten kesätöissä ja sesonkiapulaisena ja silloin oli hyvät koulutukset kaikille.
Luulisi Alkolla olevan rahaa kouluttaa työntekijöitään.
Komppaan kyllä siinä, että Alkon palvelutasossa olisi kyllä petrattavaa. Tää olisi aivan ihanteellista palvelua:
Tässä vastataan AIDOSTI asiakkaan tarpeisiin. Tässä Alkossa mä asioisin 😊
Lopettakaa se viinalla läträäminen.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa se viinalla läträäminen.
Jos ostan ruokani seuraksi viiniä niin läträän viinalla?
Sen kerran kun olen Alkossa asioinut on palvelu ollut hyvää. Ihania uutuuksia ja muita erikoisuuksia.
Palvelun taso Suomessa on joka paikassa heikkoa.
Täytyykin petjantaina tentata myyjiä kun poikkean Alkoon jotta voin muodostaa oman mielipiteeni.
Sipilä myy Alkon pian Norjalaisille.
Palvelu alkossa on parantunut huomattavasti, kun vertaa 80 lukuun.
Kävitkö silloin? Töykeää, suorastaan ahdistavaa, mutta kun oli pakko
sieltä viinansa ostaa.
Ilmeisesti myymälöiden valikoimatasot ovat uudistuneet ja ainakin minun lähialkossa viinivalikoima on heikentynyt monin osin.
Palvelutason lasku johtuu varmasti siitä, että osa-aikaisten myyjien määrä verrattuna vakituisiin on kasvanut. Yleensä löytyy pari osaavaa myyjää per myymälä ja ne kannattaa oppia tuntemaan.
Vierailija kirjoitti:
Palvelu alkossa on parantunut huomattavasti, kun vertaa 80 lukuun.
Kävitkö silloin? Töykeää, suorastaan ahdistavaa, mutta kun oli pakko
sieltä viinansa ostaa.
Palvelu on parempaa kuin 80-luvulla mutta viimeisen vuoden, parin aikana myyjät ovat enimmäkseen olleet tietämättömämpiä uutuuksista kuin aiemmin. Tai sitten minulle on vain sattunut myyjiä jotka ovat pihalla uutuuksista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti myymälöiden valikoimatasot ovat uudistuneet ja ainakin minun lähialkossa viinivalikoima on heikentynyt monin osin.
Palvelutason lasku johtuu varmasti siitä, että osa-aikaisten myyjien määrä verrattuna vakituisiin on kasvanut. Yleensä löytyy pari osaavaa myyjää per myymälä ja ne kannattaa oppia tuntemaan.
Käyttämästäni Alkosta lähti kaksi myyjää pois ja tilalle tuli jotain uuneloita. Onneksi jäi vielä yksi myyjä joka osaa auttaa. Valikoiman huonontumisen olen huomannut minäkin.
Alko voi huonontaa palveluaan koska kilpailua ei ole.
Meidänkin alkosta on hävinnyt paljon hyviä tuotteita.