Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sokerin ja viljan poisjättäminen ja vatsa pömpöttää nyt enemmän?

mussävika*&&???
25.10.2017 |

Aloitin viime perjantaina syömään niin, etten syö yhtään sokeria tai viljatuotteita (valkoinen jauho pahin, täysjyvää lisään varmaan myöhemmin). Tämän pitäisi siis olla kropalle lähinnä vain hyväksi. Silti tuntuu, että vatsani pömpöttää nyt vain enemmän???? Olen syönyt pari kertaa kanaa, paljon kasviksia ja jonkin verran tofua. Lisäksi aika paljon kananmunia..... :D Ovat hyviä löysäksi keitettyinä! Johtuuko tämä pömpötys siitä?

Toisen vaihtoehdon löydän myös: chian siemenet. Niitä olen syönyt n. 2rkl puolukoiden kanssa aamuisin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittailee vatsaa mittanauhalla. Tuommoinen musta tuntuu että se pömpöttää enemmän ei kerro mitään.

Vierailija
2/27 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chian siemenet turvottaa kyllä aluksi. Vähennä niiden määrää ja nosta sitä pikkuhiljaa.

Samoin monilla kananmunat turvottaa (mullakin, en syö niitä ikinä).

Sulla myöskin muuttuu suoliston bakteerikanta nyt jonkin aikaa, sekin voi tehdä väliaikaista turvotusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittailee vatsaa mittanauhalla. Tuommoinen musta tuntuu että se pömpöttää enemmän ei kerro mitään.

Mulla on kapea vyötärö niin pömppis on alavatsassa. Mitat ei juurikaan näytä muuttuneen, mutta silti vatsa näyttää pömpömmältä... Ja tuntuu kovalta.

Vierailija
4/27 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottele vielä. Mulla on yleensä mennyt n. 3 viikkoa siihen, et turpoaminen vähenee. Voi olla et toi chian siemen määrä on myöskin liikaa.

Vierailija
5/27 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chian siemenet turvottaa kyllä aluksi. Vähennä niiden määrää ja nosta sitä pikkuhiljaa.

Samoin monilla kananmunat turvottaa (mullakin, en syö niitä ikinä).

Sulla myöskin muuttuu suoliston bakteerikanta nyt jonkin aikaa, sekin voi tehdä väliaikaista turvotusta.

Okei! Joo ehkä vähennän noita kananmunia.... Jotain muuta sitten tilalle.

- ap (myös edellinen)

Vierailija
6/27 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oottele vielä. Mulla on yleensä mennyt n. 3 viikkoa siihen, et turpoaminen vähenee. Voi olla et toi chian siemen määrä on myöskin liikaa.

Ok!

- ap

Vierailija
7/27 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olisko kuukautiskierto syynä?

Vierailija
8/27 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai olisko kuukautiskierto syynä?

No, menkkojen itse asiassa pitäisi alkaa lähipäivinä! Pitää tarkkailla, mistä tää johtuu. :D Pidän tosiaan nyt chiasta parisen päivää taukoa ja alottelen sitten taas, pienillä määrillä tosin. Kananmuniakin sitten vähennän.

- ap

Vierailija
9/27 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan pelkkä ruokavalion muuttaminen (vaikkakin terveellisemmäksi) pistää suoliston sekaisin joksikin aikaa. On tottunut yhteen, saa nyt toista. Anna aikaa.

Vierailija
10/27 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kasviksia syöt. Esim. Sipuli, kaalit ja paprika voi aiheuttaa turvotusta. Hedelmät myös. Ruuansulatusentsyymit toimii minulla vatsan turvotukseen. Ja vettä pitää juoda reilusti.

Vierailija
11/27 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kasviksia syöt. Esim. Sipuli, kaalit ja paprika voi aiheuttaa turvotusta. Hedelmät myös. Ruuansulatusentsyymit toimii minulla vatsan turvotukseen. Ja vettä pitää juoda reilusti.

Kaaleja ja sipuleitakin olen nyt syönyt jonkin verran. Niiden lisäksi porkkanaa, vihreitä papuja, parsakaalia...

- ap

Vierailija
12/27 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaaleja ja sipuleitakin olen nyt syönyt jonkin verran. Niiden lisäksi porkkanaa, vihreitä papuja, parsakaalia...

- ap

Vihreät pavut ja parsakaali ovat tosi pahoja turvottajia.

Oletko tutustunut jo ärtyvän suolen oireyhtymään? Vaikkei sinulla olisi sitä, saattaisit saada turvotukseen apua siitä fodmap-ruokavaliosta.

Vierailija
13/27 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en syö ollenkaan kaaleja, papuja, sipulia jne. Mutta aikanaan kun lopetin sokerit ja jauhot niin vatsa tuli kovaksi jonkun aikaa. Epäpuhtaudet pukkasivat ulos ihosta kaikki yhtä aikaa. Voin paljon paremmin ja olin energisempi mutta vatsa oli pallukka melkoisen tovin. Se siitä sitten pieneni ja nyt ollut litteä melkeinpä 10 vuotta:) Epäpuhtaudet hävisivät sen yhden massapakenemisen jälkeen. Ei ole ollut finnejä ja mustapäitäkin hyvin hintsusti.   Ja olen jo reilusti yli 40v:)

Vierailija
14/27 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en syö ollenkaan kaaleja, papuja, sipulia jne. Mutta aikanaan kun lopetin sokerit ja jauhot niin vatsa tuli kovaksi jonkun aikaa. Epäpuhtaudet pukkasivat ulos ihosta kaikki yhtä aikaa. Voin paljon paremmin ja olin energisempi mutta vatsa oli pallukka melkoisen tovin. Se siitä sitten pieneni ja nyt ollut litteä melkeinpä 10 vuotta:) Epäpuhtaudet hävisivät sen yhden massapakenemisen jälkeen. Ei ole ollut finnejä ja mustapäitäkin hyvin hintsusti.   Ja olen jo reilusti yli 40v:)

Toivotaan, että mulla lähtis nopeasti! Minun tosin pakko syödä halpoja vihanneksia ja juureksia budjettisyistä. Ja ihon paranemista minäkin tässä toivon... 18v olen niin saisi luvan iho jo rauhoittua. :D

- ap

Vierailija
15/27 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Vihreät pavut ja parsakaali ovat tosi pahoja turvottajia.

Oletko tutustunut jo ärtyvän suolen oireyhtymään? Vaikkei sinulla olisi sitä, saattaisit saada turvotukseen apua siitä fodmap-ruokavaliosta.

Olen kyllä kuullut, mutta pitääpä paremmin tutustua.

- ap

Vierailija
16/27 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko tarpeeksi kuituja? Kuidun puute voi aiheuttaa ummetusta ja vatsan turpoamista.

Vierailija
17/27 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko tarpeeksi kuituja? Kuidun puute voi aiheuttaa ummetusta ja vatsan turpoamista.

Olen nyt muutamana aamuna syönyt pellavansiemenrouhetta ja puolukoita puuron korvikkeena, päälle chiaa (mutta kuten sanottua, se voi turvottaa).

- ap

Vierailija
18/27 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siemeniä ja papuja jos olet syönyt paljon niin siinä voi olla selitys.

Vierailija
19/27 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siemeniä ja papuja jos olet syönyt paljon niin siinä voi olla selitys.

Ok!

- ap

Vierailija
20/27 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten normaalia, että iho on räjähtänyt käsiin? Normaalisti ei mikään kovin hyvä iho muutenkaan, mutta nyt puskee finniä joka päivä. Ihon puhdistusreaktio, olettaisin?

- ap