Tein USA-aiheisen osavaltiotestin netissä...
.. ja sain 46/50 oikein :D Tehkää testi ja ilmoittakaa tulos. Mulla ongelmana oli irärannikon pienet osavaltiot.
Kommentit (38)
36 löytyi. Muutama aika perusosavaltio unohtui. Hankalia oli eteläiset osavaltiot.
Muistin kaikki, olen aiemmin tällä just opetellut ne. Sporclesta löytyy myös sellainen missä nimet pitää sijoittaa oikeille paikoille. Ja molemmat versiot löytyy myös valtioista, myös mantereittain jos ei kaikkia maita jaksa miettiä kerralla.
43 tiesin, pari olisi tullut vielä ilman aikarajaa. Oikeinkirjoitus mätti hieman, mikä vei aikaa. 17 noista olen käynyt.
35 onnistuin testin aikana muistamaan. En silti tiedä noistakaan suurimmasta osasta mitään enkä osaisi sijoittaa kaikkia niistä kartalle.
50/50 en millään meinannut muistaa Nevadaa.
Vierailija kirjoitti:
Nonii, nyt löysin pelin
https://online.seterra.com/en/vgp/3163
Klikkaa kaikki Afrikan maat oikein
92% Sierra Leonea ei meinannut ensin löytyä ja Mauritanian ja Malin sekä Tansanian ja Mozambikin sijainnit mulla menee aina sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Nonii, nyt löysin pelin
Huh huh...51 %. Aina kun jenkkejä yleistetään idiooteiksi kun eivät osaa sitä tai tätä, muistutan itseäni ja muita ettei keskiverto eurooppalainenkaan osaa Afrikan tai Etelä-Amerikan valtioita välttämättä niin kovin hyvin. Onhan ne koulussa opetettu, mutta kun eivät kertaannu päivittäisessä uutisvirrassa, niin tuppaavat unohtumaan. Samalla tavalla ei jollain jenkillä ole mitään syytä tietää kumpi on Tshekki ja kumpi Slovakia kun eivät lue lehdestä joka päivä EU-uutisia.
Vierailija kirjoitti:
Jäi puuttumaan ainaki Colorado, Delaware, Nebraska, Missouri...
Näähän on ihan itse keksittyjä osavaltiota. Et sä voi niitä päästäs keksiä. Mä sen sijaansain 56 oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nonii, nyt löysin pelin
Huh huh...51 %. Aina kun jenkkejä yleistetään idiooteiksi kun eivät osaa sitä tai tätä, muistutan itseäni ja muita ettei keskiverto eurooppalainenkaan osaa Afrikan tai Etelä-Amerikan valtioita välttämättä niin kovin hyvin. Onhan ne koulussa opetettu, mutta kun eivät kertaannu päivittäisessä uutisvirrassa, niin tuppaavat unohtumaan. Samalla tavalla ei jollain jenkillä ole mitään syytä tietää kumpi on Tshekki ja kumpi Slovakia kun eivät lue lehdestä joka päivä EU-uutisia.
Se, että osaat sijoittaa maan niinkin lähelle, että menee vain naapurimaan kanssa sekaisin (tsekki/slovakia) on jo hyvin tiedetty. Mutta kun keskivertojenkki sijoittaa Ranskan keskelle Afrikkaa, luulee, että se iso valkoinen alue kartan alarrunassa on Kiina ja Norjaa ei oo olemassa, vaan se on satuvaltio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nonii, nyt löysin pelin
Se, että osaat sijoittaa maan niinkin lähelle, että menee vain naapurimaan kanssa sekaisin (tsekki/slovakia) on jo hyvin tiedetty. Mutta kun keskivertojenkki sijoittaa Ranskan keskelle Afrikkaa, luulee, että se iso valkoinen alue kartan alarrunassa on Kiina ja Norjaa ei oo olemassa, vaan se on satuvaltio.
Mihin perustuu tämä kuvitelmasi amerikkalaisista? Itse asun Usassa, enkä todellakaan tunne tuollaisia ihmisiä.
Kuinka moni suomalainen luulee etta New York on USAn paakaupunki? Tai ei tieda eroa Washingtonin ja Washington D.C:n valilla?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni suomalainen luulee etta New York on USAn paakaupunki? Tai ei tieda eroa Washingtonin ja Washington D.C:n valilla?
Heitän päästä, että New Yorkin osavaltion pääkaupunki on joko Albany tai Syracuse? Ja Washington sijaitsee luoteisrannikolla. Seattle on siellä.
Midwest on tuttua seutua, mutta etelä ja osa itärannikkoa tökki sen verran, että aika alkoi loppua. 45.
25/50, Puolet meni. :D Rannikkovaltiot ja etelävaltiot meni mutta pohjoisesta etenkin jäi uupumaan. Kyllähän ne sitten mieleen tuli kun tulokset tuli esille.